Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości zaprasza do udziału w projekcie pn. Akademia Studenckich Startupów, który odbędzie się w dniach 28 listopada br. oraz 12 grudnia br. w siedzibie Uniwersytetu Warszawskiego.
Wydarzenie będzie realizowane w dwóch terminach, podczas których będą miały miejsce konferencje oraz panele dyskusyjne, w których udział wezmą przedstawiciele środowisk startupowych oraz studenckich. Przemówienia prelegentów będą dotyczyły wyjaśnienia podstawowych zagadnień z zakresu starupów, czego celem jest zainspirowanie studentów daną dziedziną oraz zachęceniem do zagłębienia się w tematyce przedsiębiorczości i tworzenia pomysłów biznesowych.
"Chcesz się dowiedzieć jak stworzyć biznesplan zobaczyć, czym tak naprawdę jest startup i w jaki sposób funkcjonuje? Masz świetny pomysł na własne przedsięwzięcie, lecz brakuje Ci funduszy? A może zastanawiasz się, dlaczego temat własności intelektualnej jest tak ważny?"
Akademia Studenckich Startupów to bezpłatne wydarzenie, które umożliwia zdobycie bezcennej wiedzy oraz praktycznych umiejętności, niezbędnych do stworzenia własnego biznesu.
Organizatorem wydarzenia jest Fundacja Rozwoju Studentów. Patronat nad projektem objęło Ministerstwo Gospodarki, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Marszałek Województwa Mazowieckiego oraz Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.
Po więcej informacji zapraszamy na stronę: www.akademiastartupow.pl
Informacja Biuro Karier "Partner" !!!
Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie oraz Filia WUP w Ciechanowie serdecznie zaprasza na organizowany 30 maja 2015 roku w godzinach 10.00 – 15.00 "Dzień Otwarty".
Ideą „Dnia Otwartego” jest przybliżenie mieszkańcom Mazowsza usług oraz działań publicznych służb zatrudnienia i ich partnerów na rynku pracy. Odwiedzający będą mogli zapoznać się z pracą Urzędu oraz uzyskać informację dotyczące rynku pracy. W „Dniu Otwartym” WUP wezmą udział również przedstawiciele innych instytucji, organizacji pozarządowych i pracodawców subregionu ciechanowskiego. Studentów powinna szczególnie zainteresować prezentacja krajowych i zagranicznych ofert pracy.
Spotkanie odbędzie się 30 maja 10.00-15.00 w siedzibie Filii WUP w Ciechanowie ul. Wodna 1.
Serdecznie zapraszamy !!!
WAKACYJNA PRACA W NIEMCZECH
Wzorem lat ubiegłych studenci zainteresowani podjęciem zatrudnienia w okresie przerwy wakacyjnej w Niemczech mogą ubiegać się za pośrednictwem Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Warszawie Filia w Ciechanowie o formularze, które stanowią podstawę do późniejszego otrzymania umowy od pracodawcy niemieckiego.
O dokładnych terminach składania dokumentów aplikacyjnych które stanowią podstawę do zatrudnienia u niemieckiego pracodawcy poinformujemy jak tylko tegoroczna rekrutacja zostanie rozpoczęta.
W ubiegłym roku o zatrudnienie w okresie przerwy wakacyjnej mogli ubiegać się studenci:
- uczelni wyższych (w tym wyższych zawodowych), w tym studenci ostatniego roku studiów, którzy na zaświadczeniu o wpisie na listę studentów „Immatrikulationsbescheinigung" mieli potwierdzenie daty zakończenia studiów na dzień 30.09.2015 roku;
- w wieku od 18 lat;
- deklarujący gotowość podjęcia zatrudnienia przez co najmniej 2 miesiące, w okresie letnich wakacji;
- nie mogli mieć specjalnych życzeń odnośnie lokalizacji (ubiegający się o pracę, którzy chcieli pracować w określonym mieście lub regionie Niemiec otrzymywali odmowę).
W poprzedniej edycji nie było postawionych wymagań językowych dla kandydatów. Kandydaci zaznaczali tylko właściwą rubrykę w podaniu Bewerbung 2015 o stopniu znajomości języka niemieckiego lub innego. Należy jednak zaznaczyć, że szanse na pracę wakacyjną kandydata bez znajomości języka niemieckiego są minimalne.
Wskazówki i informacje dotyczące warunków zatrudnienia:
- Oferowana praca wakacyjna to najczęściej prace pomocnicze w rolnictwie, przy sprzątaniu budynków, w hotelu i gastronomii oraz w sieci gastronomicznej (np. Mc Donalds), jak również w niewielkim stopniu w przemyśle.
- Czas pracy, wynagrodzenie oraz pozostałe warunki pracy odpowiadają uregulowaniom według taryfikatora lub ustaleniom lokalnym w Niemczech. Wynagrodzenie płatne jest przeważnie na koniec miesiąca, dlatego w pierwszych tygodniach studenci powinni mieć wystarczającą kwotę na utrzymanie.
- Student powinien zabrać drugi egzemplarz zaświadczenia o wpisie na listę studentów dla pracodawcy, gdyż będzie on niezbędny przy zatrudnieniu i naliczeniu wynagrodzenia.
- Po przyjeździe do Niemiec student ma obowiązek zameldowania się w ciągu 8 dni w administracji gminy lub miasta.
- Ponieważ studenci nie mają w Niemczech ustawowego ubezpieczenia chorobowego, powinni koniecznie zawrzeć umowę ubezpieczeniową w Polsce, w ramach której pokryte zostaną koszty ewentualnej choroby.
- Koszty dojazdu do miejsca pracy ponosi student. Pracodawca nie ma obowiązkuzapewnienia studentowi zakwaterowania, ale pomaga w jego znalezieniu. W branżach takich jak rolnictwo, gastronomia pracodawca zapewnia zakwaterowanie (odpłatne lub nieodpłatne).
- Studenci podejmujący zatrudnienie w gastronomii, przemyśle spożywczym itp. muszą liczyć się z koniecznością poddania się w Niemczech badaniom lekarskim na własny koszt.
Zaznaczamy że są to zasady, które obowiązywały przy rekrutacji do ubiegłorocznej edycji Bewerbung. W tegorocznej edycji niektóre z nich mogą ulec zmianie.
Szczegółowych informacji można zasięgnąć w Biurze Karier (201) lub Wojewódzkim Urzędzie Pracy Filia w Ciechanowie, ul. Wodna 1, tel.: 23 6730734,
BIURO KARIER INFORMUJE – RUSZA PROGRAM PRAKTYK STUDENCKICH W URZĘDACH.
Ponad 16 tys. miejsc praktyk w 1500 urzędach i jednostkach administracji publicznej do końca roku – to oferta nowego rządowego programu, który umożliwi młodym zdobywanie doświadczenia zawodowego i ułatwi im start na rynku pracy. Administracja potrzebuje młodych ludzi pełnych pomysłów, zaangażowania, innowacyjnego myślenia. A młodzi ludzie nauczą się tego jak działa administracja. Program praktyk studenckich w administracji publicznej cieszy się z zainteresowaniem zarówno ze strony urzędów, jak i środowiska akademickiego. Sprawozdanie Szefowej Służby Cywilnej wykazało, że łącznie 1500 urzędów zadeklarowało chęć utworzenia 16 600 miejsc praktyk od lipca do grudnia tego roku. Urzędy zobowiązane były zgłosić przynajmniej jedno miejsce praktyk na każdych 20 zatrudnionych pracowników. Większość praktyk studenckich potrwa trzy miesiące.
Praktyki w urzędach są też bardzo dobrą propozycją dla studentów, którzy chcą związać swoją przyszłość zawodową z administracją publiczną. Od teraz będą mogli zdobyć doświadczenie i umiejętności właśnie takie, jakich będzie wymagał od nich przyszły pracodawca, bo poznają od wewnątrz specyfikę pracy w urzędzie. Uwzględniając, że nasza Uczelnia realizuje od 2012 roku profil praktyczny oferta ta nabiera niezwykle ważnego znaczenia.
Szczegółowa oferta praktyk będzie dostępna na stronie www.oferty.praca.gov.pl Osoby odpowiedzialne za zgłaszanie studentów będą mogły znaleźć tam wszystkie potrzebne informacje, które pozwolą im na wybranie jak najlepszej oferty (czas, miejsce praktyk, ogólny zakres obowiązków i wymagane kompetencje kandydata).
Program praktyk studenckich w administracji rządowej to kolejna inicjatywa popierana przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, która ma zapewnić studentom dostęp do rynku pracy. Resort nauki prowadzi również kampanię pod hasłem Studiujesz? Praktykuj!, która zachęca młodych do wcześniejszego zdobywania doświadczenia, a pracodawców do organizowania ciekawych i przemyślanych ofert praktyk www.lepszepraktyki.pl - portal Parlamentu Studentów RP.
Program praktyk studenckich w administracji rządowej
jest szansą dla studentów na zdobycie cennego doświadczenia zawodowego w interesujących i zróżnicowanych uwarunkowaniach administracji publicznej. Ponad 1 500 urzędów administracji rządowej oraz jednostek przez nie nadzorowanych zobowiązało się do przygotowania ponad 16 600 miejsc praktyk. Aktualna oferta dostępna jest pod adresem: http://oferty.praca.gov.pl/
List w sprawie programu praktyk w administracji rządowej
Informacje o realizacji programu
Zaproszenie na warsztaty „WYSTĄPIENIA PUBLICZNE I AUTOPREZENTACJA”
W ramach zadań przyjętych do realizacji przez Biuro Karier „Partner”, zapraszamy wszystkich zainteresowanych studentów do udziału w warsztatach zatytułowanych ” WYSTĄPIENIA PUBLICZNE I AUTOPREZENTACJA”. Jest to kolejne szkolenie służące podnoszeniu kwalifikacji zawodowych studentów już w trakcie trwania studiów, rozwijanie kompetycji i zdobywanie nowych umiejętności oczekiwanych przez pracodawców na rynku pracy.
„WYSTĄPIENIA PUBLICZNE I AUTOPREZENTACJA”
DLA KOGO: Dla osób, które chcą się stać mistrzem przemawiania publicznego a jeszcze nie mają w tym doświadczenia.
CEL SZKOLENIA: Celem szkolenia jest przygotowanie się do czekających Cię wystąpień publicznych oraz ograniczenie stresu związanego z tymi wystąpieniami. Uczestnicy dowiedzą się , jakie są elementy składowe efektywnej prezentacji i jak wdrożyć je w praktyce.
METODA PROWADZENIA ZAJĘĆ: w formie wykładu i warsztatu.
Planowany termin szkolenia II półrocze 2015 roku.
Zapisy - samorząd studentów, (ilość miejsc ograniczona).
Przewidziany jest udział w szkoleniu przedstawicieli wszystkich dziewięciu kierunków naszej uczelni około 20 osób.
Ważna informacja !!!
Biuro Karier „Partner” PWSZ w Ciechanowie
W Wojewódzkim Urzędzie Pracy filii w Ciechanowie, można pobrać a potem złożyć dokumenty by legalnie pracować w Niemczech przez co najmniej 2 miesiące. Nie ma już wymagań językowych odnośnie niemieckiego , ale trzeba zaznaczyć że studenci ze znajomością j. niemieckiego są preferowani.
Oto główne kryteria naboru:
- studenci studiów wyższych w tym studenci ostatniego roku studiów, którzy na zaświadczeniu o wpisie na listę studentów (Immatrikulationsbescheinigung), będą mieli potwierdzenie ukończenia studiów na dzień 30.09.2015 r.;
- wiek od 18 lat;
- gotowość podjęcia zatrudnienia przez co najmniej 2 miesiące w okresie wakacji.
Dodatkowe informacje Biuro Karier – Wiesław Wernik pok. 201 lub Wojewódzki Urząd Pracy Wodna 1 pok. 01
osobiście, mailowo bądź telefonicznie.
Andrzej Śniegocki
Asystent EURES
Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej
Filia WUP w Ciechanowie
tel.(23) 673 07 34
www.wup.mazowsze.pl
Pożyczka „Pierwszy Biznes – Wsparcie w Starcie”
DLA KOGO?
- Osób bezrobotnych zarejestrowanych w Urzędzie Pracy,
- Przedsiębiorców chcących zatrudnić osoby bezrobotne
- absolwentów szkół średnich oraz wyższych ( Ii II stopnia)w okresie 48 miesięcy od dnia otrzymania dyplomu/daty ukończenia szkoły i studentów ostatniego roku, którzy na dzień składania wniosku nie są zatrudnieni oraz nie wykonują innej pracy zarobkowej.
NA CO?
- na wydatki związane z uruchomieniem działalności gospodarczej
- lub na stworzenie miejsca pracy dla osoby bezrobotnej
WARUNKI PREFERENCYJNYCH POŻYCZEK
- wartość pożyczki do ok 74 tys. zł czyli do 20-krotności przeciętnego wynagrodzenia
- wartość pożyczki na zatrudnienie osoby bezrobotnej - do ok 22 tys. zł czyli do 6-krotności przeciętnego wynagrodzenia
- okres spłaty do 7 lat
- karencja w spłacie rat kapitałowych - do 12 miesięcy
- atrakcyjne oprocentowanie: 0,56% w skali roku,( 0,25 stopy redyskonta weksli NBP)
- zabezpieczenie spłaty pożyczki - weksel własny in blanco pożyczkobiorcy oraz poręczenie co najmniej jednej osoby fizycznej
DODATKOWE INFORMACJE
- bezpłatne wsparcie doradcze po udzieleniu pożyczki
BEZ ŻADNYCH DODATKOWYCH OPŁAT
KONTAKT
e-mail:
tel. 511 985 590 lub 22 636 07 40 w.31
info o TISE: Towarzystwo Inwestycji Społeczno-Ekonomicznych TISE SA działa od 1991 roku. Jest funduszem pożyczkowym dla podmiotów ekonomii społecznej oraz mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Jego misją jest świadczenie usług finansowych, doradczych i inwestycyjnych sprzyjających rozwojowi inicjatyw lokalnych na rzecz zrównoważonego rozwoju, w szczególności w obszarze ekonomii społecznej. Od 2002 roku TISE SA jest członkiem i do dziś jedynym polskim przedstawicielem w Europejskiej Federacji Banków Etycznych i Alternatywnych (FEBEA).
II AKADEMICKIE TARGI PRACY
4 grudnia 2014 roku PWSZ w Ciechanowie.
W dniu 4 grudnia 2014 roku odbyły się w naszej Uczelni II Akademickie Targi Pracy. Organizatorem targów było Biuro Karier „Partner” Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Ciechanowie i ciechanowska filia Wojewódzkiego Urząd Pracy. Adresatami targów byli studenci i młodzież ciechanowskich szkół ponadgimnazjalnych. Targi miały charakter spotkania młodzieży z pracodawcami i instytucjami rynku pracy i odbywały się na kilku płaszczyznach: Strefa prezentacji - przedstawiciele lokalnych pracodawców, młodzi ludzie biznesu; Strefa doradcza - warsztaty, porady, informacje, szkolenia - instytucje rynku pracy; Strefa wystawców – stoiska informacyjne zaproszonych pracodawców. Powitania gości i otwarcia II Akademickich Targów Pracy dokonali Proektor Pan dr inż. Grzegorz Koc i Pan Jakub Gwoździk Dyrektor WUP filia w Ciechanowie. Głos zabrała również Pani Elżbieta Szymanik Dyrektor Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych.
W pierwszej części spotkania, uczestnicy targów wzięli udział w prezentacjach przedstawicieli zaproszonych pracodawców m.in. : Browary Regionalne Jakubiak, Metal- Tech, Cukrownia w Glinojecku, Pani Marlena Domańska właścicielka Pracowni Projektowej, Pani Jolanta Brzozowska właścicielka Gabinetu Masażu i Kosmetyki w Ciechanowie. Dwie ostatnie firmy powstały dzięki udziałowi w projekcie „ Akademia Przedsiębiorczości ”. Był to dobre przykład młodych ludzi który po ukończeniu studiów założyli własną firmę i sami stworzyli sobie warsztat pracy .
Po prezentacjach rozpoczął się panel dyskusyjny, do którego jako ekspertów zaproszono: kanclerza PWSZ Piotra Wójcika, dyrektora WUP Jakuba Gwoździka, Wiesława Żebrowskiego Ciechanowska Spółdzielnia Mleczarnia, Ireneusza Orłowskiego firma „Norco”, Adriana Krzywkowskiego-Metalkunszt oraz Pawła Pyrzyńskiego Prezesa Zarządu Europejskiego Towarzystwa Rozwoju Kompetencji Społecznych. Panel dyskusyjny zainicjowało wystąpienie Pana Pawła Pyrzyńskiego na temat korzyści płynących z wolontariatu. Panel przerodził się w burzliwą dyskusję, w której czynny udział wzięli studenci i uczniowie zaproszonych szkół.
Po spotkaniu w auli PWSZ uczestnicy przenieśli się do strefy doradczej i wystawienniczej, gdzie kontynuowano rozmowy i prowadzono wymianę doświadczeń.
II Akademickie Targi Pracy okazały się udanym wydarzeniem integrującym uczelnię, pracodawców i instytucje rynku pracy. Targi już przyniosły wymierne korzyści w postaci nawiązania wielu nowych kontaktów między uczelnia a pracodawcami i zaplanowania dalszej współpracy.
Agencja Pracy tymczasowej Work Service S.A Oferty pracy !!!!
W odpowiedzi na zaproszenie Biura Karier „Partner” Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Ciechanowie przedstawiciele Agencji Pracy tymczasowej Work Service S.A. gościli w naszej Uczelni. W dniu 15.11.2014 roku od godziny 11.00 w holu głównym budynku przy ul Narutowicza 9 działało stoisko informacyjne agencji z licznymi propozycjami i ofertami pracy.
Przypominamy że Agencja Pracy Tymczasowej Work Service to najpopularniejsza i najbardziej rozpoznawalna firma dzięki której młodzi ludzie znajdują pracę. Niedługo kolejne spotkanie z przedstawicielami agencji na które już serdecznie zapraszamy!!!
Praca wakacyjna w Niemczech
dla studentów studiów dziennych/uczniów - lato 2015
(informacja szczegółowa na stronie: www.wup.mazowsze.pl – zakładka aktualności)
Studenci/uczniowie zainteresowani podjęciem zatrudnienia w okresie przerwy wakacyjnej w Niemczech mogą ubiegać się za pośrednictwem Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Warszawie o formularze, które stanowią podstawę do późniejszego otrzymania umowy od pracodawcy niemieckiego.
O zatrudnienie w okresie przerwy wakacyjnej w Niemczech mogą ubiegać się:
- studenci studiów dziennych,
- uczniowie szkół ponadgimnazjalnych (za wyjątkiem szkół ogólnokształcących),
- w wieku od 18 lat do 35 lat,
- posiadający co najmniej dobrą znajomość języka niemieckiego (wymagany minimum 3-letni okres nauki języka niemieckiego),
- deklarujący gotowość do podjęcia pracy, przez co najmniej 2 miesiące w okresie letnich wakacji.
Oferowana praca wakacyjna to najczęściej prace pomocnicze w rolnictwie, przy sprzątaniu budynków, w hotelarstwie i gastronomii, w sieci gastronomicznej (np. McDonald's), jak również w niewielkim stopniu w przemyśle.
Szczegółowe informacje można uzyskać w:
Wojewódzkim Urzędzie Pracy w Warszawie
ul. Ciołka 10A pok. 305
tel. 22/ 532-22-07, 532-22-35/36
www.wup.mazowsze.pl – zakładka aktualności
e-mail:
w godzinach 8:00-15:30,
lub właściwej Filii Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Warszawie
Nieprzekraczalny termin złożenia dokumentów: styczń 2015 r.
KURS WORDPRESS ZAKOŃCZONY POWODZENIEM
W dniach 20 i 27 maja 2014 w budynku PWSZ w Ciechanowie, przy ulicy Narutowicza 9 odbył się kurs tworzenia stron internetowych w programie WordPress. W szkoleniu uczestniczyło dziewięciu studentów z kierunków: Ekonomia, Informatyka oraz Inżynieria Środowiska oraz jeden pracownik PWSZ w Ciechanowie.
Szkolenie organizowane było przez studentów Zakładu Mechaniki i Inżynierii Środowiska pod opieką merytoryczną i dydaktyczną mgr Marty Leszczyńskiej - Wydziałowego Koordynatora do współpracy z Biurem Karier "PARTNER", działającego w PWSZ w Ciechanowie. Patronat nad szkoleniem sprawowało Koło Naukowe Przyszłych Inżynierów.
Szkolenie odbywa się w ramach zadania - lepsze przygotowanie studentów i absolwentów PWSZ do wejścia na rynek pracy. Rozwijanie kompetencji, kształcenie umiejętności, istotnych dla przyszłego pracodawcy.
WordPress jest bardzo dobrym skryptem do prowadzenia bloga lub projektowania strony internetowej. Jest to jedno z najłatwiejszych narzędzi tworzenia stron, oferujące wspaniały zestaw zarówno dla początkujących i bardziej zaawansowanych użytkowników.
Zorganizowanie kursu miało na celu propagowanie idei pod hasłem „Studenci dla studentów”. W ten sposób studenci zapoczątkowali inicjatywę i zachęcili innych studentów PWSZ w Ciechanowie do dzielenia się swoją wiedzą i umiejętnościami.
Korzyści z ukończenia kursu:
- Wiedza i umiejętność tworzenia stron internetowych
- Łatwość kontaktu z klientem
- Nabycie/podwyższenie kompetencji ICT w zakresie tworzenia stron internetowych udokumentowane zdobyciem zaświadczenia ukończenia kursu WordPress
- Wzrost pozycji na rynku pracy
Warsztaty „PSYCHOLOGIA SPRZEDAŻY”
Po raz kolejny w dniach 14-15 grudnia Biuro Karier „Partner” zorganizowało w naszej Uczelni warsztaty zatytułowane „PSYCHOLOGIA SPRZEDAŻY”. Warsztaty prowadziła pani Karina Karpińska z firmy szkoleniowe BUSINESS & YOU.
Spotkanie miało charakter szkoleniowy i odbyło się zgodnie z planem działania Biura Karier, w ramach zadania „pomoc w płynnym wchodzeniu studentów i absolwentów na rynek pracy”
Dwudniowa szkolenie "Psychologia sprzedaży" było kierowane do osób, które planują w przyszłości podjąć szeroko rozumianą działalność handlową . Celem szkolenia jest poznanie praktycznych metod i technik sprzedaży, aby stać się Super Sprzedawcą bez względu na to, jaki asortyment będziesz oferować swoim klientom. Szkolenie prowadzone w formie warsztatowej i jest wstępem do bardzo obszernego tematu, jakim jest działalność handlowa. Ciekawa metoda prowadzenia zajęć, bardzo skuteczna, oparta na aktywizacji uczestników (przy wykorzystaniu technik: praca w grupach, scenki, dyskusje, odgrywanie ról, kwestionariusze). Zajęcia cieszyły się jak zwykle, dużym zainteresowaniem.
Każdy z uczestników spotkania otrzyma certyfikat ukończenia szkolenia oraz materiały w formie elektronicznej.
AKADEMICKIE TARGI PRACY - 5 grudnia 2013 roku
W dniu 5 grudnia 2013 roku odbyły się w naszej Uczelni I Akademickie Targi Pracy. Organizatorem targów było Biuro Karier „Partner” Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Ciechanowie i ciechanowska filia Wojewódzkiego Urząd Pracy. Adresatami targów byli studenci i młodzież ciechanowskich szkół ponadgimnazjalnych. Targi miały charakter spotkania młodzieży z pracodawcami i instytucjami rynku pracy i odbywały się na kilku płaszczyznach: Strefa prezentacji - przedstawiciele lokalnych pracodawców, młodzi ludzie biznesu; Strefa doradcza - warsztaty, porady, informacje, szkolenia - instytucje rynku pracy; Strefa wystawców – stoiska informacyjne zaproszonych pracodawców. Powitania gości i otwarcia I Akademickich Targów Pracy dokonali J.M. Rektor Pan Docent Leszek Zygner i Pan Jakub Gwoździk Dyrektor WUP filia w Ciechanowie. Głos zabrał również Pan Sławomir Morawski Starosta Powiatu Ciechanowskiego.
W pierwszej części spotkania, uczestnicy targów wzięli udział w prezentacjach przedstawicieli zaproszonych pracodawców m.in. : LG Electronics, Wojskowej Komendy Uzupełnień, firmy Kross oraz firmy Metalkunszt Adriana Krzykowskiego, którego prezentacja wzbudziła ogromne zainteresowanie. Był to dobry przykład młodego człowieka, który po ukończeniu studiów założył własną firmę i sam stworzył sobie warsztat pracy.
Po prezentacjach rozpoczął się panel dyskusyjny, do którego jako ekspertów zaproszono: Rektora Leszka Zygnera, Kanclerza PWSZ Piotra Wójcika, prof. Andrzeja Osiadacza, dyrektora WUP Jakuba Gwoździka, dyrektora T4B Dariusza Depta i Adriana Krzywkowskiego - Metalkunszt. Panel dyskusyjny zainicjowało wystąpienie dyrektora WUP na temat sytuacji absolwentów uczelni na rynku pracy. Następnie głos zabrał rektor PWSZ omawiając temat „Uczelnia a rynek pracy”. Swoja opinią na temat wykorzystania potencjału naukowego uczelni, perspektyw współpracy z pracodawcami i udziału studentów w lokalnych przedsięwzięciach projektowo badawczych podzielił się profesor Andrzeja Osiadacz. Panel przerodził się w burzliwą dyskusję, w której czynny udział wzięli studenci i uczniowie zaproszonych szkół.
Po spotkaniu w auli PWSZ uczestnicy przenieśli się do strefy doradczej i wystawienniczej, gdzie kontynuowano rozmowy i prowadzono wymianę doświadczeń.
I Akademickie Targi Pracy okazały się dużym, udanym wydarzeniem integrującym uczelnię, pracodawców i instytucje rynku pracy. Targi już przyniosły wymierne korzyści w postaci nawiązania wielu nowych, obiecujących kontaktów między uczelnia a pracodawcami.
W dniach 12-13 kwietnia 2013 r. Biuro Karier „Partner” zorganizowało w naszej Uczelni warsztaty szkoleniowe zatytułowane „Początkujący Manager”. Warsztaty prowadziła pani Karina Karpińska z firmy szkoleniowe BUSINESS & YOU. Spotkanie miało charakter szkoleniowy i odbyło się zgodnie z planem działania Biura Karier, w ramach zadania „pomoc w płynnym wchodzeniu studentów i absolwentów na rynek pracy”.
Szkolenie "Początkujący Manager" było kierowane do osób, które planują w przyszłości objąć stanowiska managerskie. Szkolenie prowadzone w formie warsztatowej i jest wstępem do bardzo obszernego tematu, jakim jest zarządzanie pracownikami, praca na stanowisku managerskim. Podczas warsztatów uczestnicy mają możliwość zapoznać się oraz przećwiczyć tajniki udzielania pozytywnej informacji zwrotnej, delegowania zadań, uprawniania. Uczą się jak pracować w zespole oraz jak rozwiązywać sytuacje sporne z pracownikiem. Podczas warsztatów podejmowany jest także temat obowiązującego prawa, ale także zasady etykiety managerskiej oraz pojęcie work- life balance". Każdy z uczestników spotkania otrzymuje certyfikat ukończenia szkolenia.
Kolejne spotkanie, realizujące zadanie „pomoc w płynnym wchodzeniu studentów i absolwentów na rynek pracy” zorganizowało BIURO KARIER „PARTNER” i firma szkoleniowa BUSINESS & YOU. Warsztaty zatytułowane „KREOWANIE WIZERUNKU” odbyły się w dniu 18.05.2013 r. (sobota).
Warsztaty adresowane były dla osób, którym zależy na wywieraniu dobrego wrażenia, byciu odbieranym jako profesjonalista. Celem warsztatu było pokazanie uczestnikom, jak ważne jest świadome kreowanie swojego wizerunku w życiu prywatnym i zawodowym zwłaszcza w momencie poszukiwania pracy. Zajęcia w formie wykładu i warsztatu cieszyły się dużym zainteresowaniem studentów naszej Uczelni. Każdy uczestnik otrzymał dyplom ukończenia szkolenia oraz materiały w formie elektronicznej.
Kolejne szkolenia odbędą się po wakacjach, serdecznie zapraszamy !!!
Drodzy studenci i absolwenci Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Ciechanowie
W celu uzyskania informacji na temat aktualnej sytuacji zawodowej absolwentów na rynku pracy, w tym zgodności zatrudnienia z profilem i poziomem wykształcenia. Uzyskania opinii na temat przydatności wiedzy i umiejętności zdobytych w procesie kształcenia z punktu widzenia potrzeb i wymagań stawianych przez współczesny rynek pracy.
Zarządzenie nr 4 /2012 Rektora Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Ciechanowie z dnia 7 lutego 2012 roku, wprowadziło: "Procedurę monitorowani karier zawodowych absolwentów PWSZ w Ciechanowie".
Metodami monitoringu będą :
* Badanie ankietowe on-line 1 roku po ukończeniu studiów służące określeniu sytuacji zawodowej absolwenta oraz podtrzymaniu kontaktu z absolwentem.
* Badanie ankietowe on-line po 3 i 5 lata po ukończeniu studiów służące określeniu sytuacji, w jakiej znajdują się absolwenci na rynku pracy.
W oparciu o uzyskane dane ankietowe, zostaną opracowane raporty wydziałowe oraz raport końcowy. Raport końcowy zostanie przekazany Senatowi Uczelni i opublikowany. Raporty wydziałowe przekazane zostaną Radom Wydziałowym.
Analiza zebranych danych pozwoli na uzyskanie informacji na temat przydatności wiedzy i umiejętności praktycznych, zdobytych w procesie kształcenia w naszej Uczelni. Jak mają się one do wymagań stawianych przez współczesny rynek pracy. Jak nasi absolwenci rodzą sobie na coraz bardziej wymagającym rynku pracy.
Wykorzystanie wyników badań pomoże obrać właściwy kierunek w jakim ma zmierzać Uczelnia aby zapewnić sobie stabilny rozwój.
Zwracamy się do absolwentów naszej Uczelni o przychylne i życzliwe podejście do tematu !!!
Służymy pomocą studentom i absolwentom Uczelni w aktywnym funkcjonowaniu na rynku pracy oraz w nawiązywaniu kontaktów z pracodawcami, a w szczególności:
- prowadzimy działalność szkoleniową,
- prowadzimy doradztwo zawodowe oraz pomoc studentom w przygotowaniu do procedur rekrutacyjnych w celu pozyskania zatrudnienia,
- pozyskujemy oferty pracy dla studentów i absolwentów Uczelni,
- promujemy Uczelnię na targach edukacyjnych i targach pracy organizowanych przez różne instytucje,
- publikujemy i powadzimy dystrybucję poradników dla studentów i absolwentów, poświęconych zagadnieniom rynku pracy,
- monitorujemy rynek pracy w celu uzyskania informacji o kierunkach zmian w zapotrzebowaniu na określone zawody i specjalności kształcenia, co znajduje swoje odzwierciedlenie w uruchamianych kierunkach i specjalnościach zawodowych oraz studiach podyplomowych.
Dostępne poradniki do pobrania
- Wykaz szkół wyższych i instytucji oferujących kształcenie na studiach, studiach podyplomowych i kursach specjalistycznych (w przygotowaniu)
- Jak się nie dać zaskoczyć podczas rozmowy kwalifikacyjnej
- Jak rozpocząć działalność gospodarczą - poradnik ("krok po kroku")
- Jak sporządzić dokumenty aplikacyjne
Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE
Część 4. |
4.1.Czy Państwa uczelnia monitoruje oczekiwania pracodawców względem realizowanych programów kształcenia? (bardzo proszę zaznaczyć znakiem X)
¨Tak(w trybie ciągłym/w założonych odstępach czasu/w zależności od potrzeby) proszę właściwe podkreślić
¨ Nie proszę przejść do pytania 4.3
4.2. W jaki sposób Państwa uczelnia monitoruje oczekiwania pracodawców względem realizowanych programów kształcenia? (proszę zaznaczyć znakiem X)
¨poprzez instytucjonalne mechanizmy współpracy
¨poprzez prowadzenie badań pierwotnych (jaką metodą?, proszę wyjaśnić )
¨poprzez badania wtórne
¨poprzez okresowe badania karier zawodowych absolwentów uczelni
¨inny sposób, jaki?
4.3. Czy Państwa uczelnia, w latach 2012-2014, prowadziła dodatkową, nieodpłatną działalność edukacyjną na rzecz społeczności lokalnych? (proszę zaznaczyć znakiem X)
¨Tak ¨ Nie proszę przejść do pytania 5.1.
4.4. Dla jakich grup odbiorców, w ramach społeczności lokalnych, Państwa uczelnia prowadziła dodatkową, nieodpłatną działalność edukacyjną w ciągu trzech ostatnich lat? (proszę zaznaczyć znakiem X)
¨ |
uczniowie szkół ponadgimnazjalnych |
¨ |
seniorzy |
¨ |
uczniowie szkół podstawowych i gimnazjalnych |
¨ |
inne niż wymienione powyżej grupy, bardzo proszę podać przykłady takich grup ……………………………………. |
Część 5. |
5.1.Czy w Państwa uczelni funkcjonuje akademicki inkubator przedsiębiorczości?
¨Tak ¨ Nie proszę przejść do pytania 5.5.
5.2. W jakiej formie w Państwa uczelni funkcjonuje akademicki inkubator przedsiębiorczości?
¨ |
jednostki ogólnouczelnianej |
¨ |
spółki kapitałowej (celowej) |
¨ |
fundacji |
¨ |
współpracy z Akademickimi Inkubatorami Przedsiębiorczości |
5.3. Na jakich zasadach świadczy usługi akademicki inkubator przedsiębiorczości, który działa w Państwa uczelni?
¨ |
na zasadach preinkubacji |
¨ |
na zasadach inkubacji |
5.4. Proszę podać ile, w latach 2012-2014, w ramach akademickiego inkubatora przedsiębiorczości Państwa uczelni powstało firm typu:
|
spin off - |
|
spin out - |
5.5.Czy w Państwa uczelni funkcjonuje centrum transferu technologii lub jednostka o innej nazwie spełniająca takie zadania?
¨ |
Tak |
¨ |
Nie proszę zakończyć wypełnianie ankiety |
5.6.W jakiej formie w Państwa uczelni funkcjonuje centrum transferu technologii lub jednostka o innej nazwie spełniająca takie zadania ?
¨ |
jednostki ogólnouczelnianej |
¨ |
fundacji |
¨ |
spółki celowej |
¨ |
w uczelni nie działa centrum transferu technologii w rozumieniu ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym, ale uczelnia jest zaangażowana w instytucję spełniającą takie funkcje utworzoną przez inny podmiot |
5.7.Bardzo proszę podać za lata 2012-2014:
Liczbę zawartych umów licencyjnych na komercjalizację wyników badań powstałych w Państwa uczelni |
|
Liczbę umów transferu technologii, w których uczestniczyło centrum transferu technologii Państwa uczelni |
|
Liczbę umów na ekspertyzy/analizy opracowane przez pracowników Państwa uczelni |
|
Liczbę zgłoszeń patentowych przy udziale których uczestniczyło centrum transferu technologii Państwa uczelni |
|