Edytuj nagłówek
Współpraca

W semestrze letnim studenci PANS wzięli udział w pięciu wyjazdach zagranicznych realizowanych w ramach programu Erasmus+ oferującego Blended Intensive Programmes (BIP). Nasze studentki i studenci odwiedzili Czechy, Słowację, Portugalię oraz dwukrotnie Chorwację, uczestnicząc w specjalistycznych zajęciach w międzynarodowym środowisku.

Wśród uczestników znaleźli się studenci kierunków: pielęgniarstwo, pedagogika, ekonomia, praca socjalna, zarządzanie oraz informatyka.

Każdy z wyjazdów stanowił połączenie aktywności online oraz krótkoterminowego pobytu za granicą (5 dni), gdzie studenci brali udział w wykładach, projektach zespołowych, warsztatach i zajęciach praktycznych. Programy skupiały się m.in. na zagadnieniach opieki zdrowotnej, metodach edukacji włączającej, analizie gospodarczej, pracy z osobami ze szczególnymi potrzebami oraz nowoczesnych technologiach informatycznych - AR czyli rozszerzonej rzeczywistości. Tematyka była zawsze dostosowana do kierunku studiów i zainteresowań studentów.

„Udział w BIP na uniwersytecie w czeskim Brnie pozwolił mi spojrzeć na kierunek informatyka z nowej perspektywy. Praca w międzynarodowym zespole nad rzeczywistym projektem była świetnym doświadczeniem – zarówno zawodowym, jak i osobistym.”
— Jakub, student Informatyki BIP:Building Augmented Reality Experiences, Mendel University, Brno, Czechy

„Zajęcia z pedagogiki prowadzone przez wykładowców z różnych krajów dały mi nowe narzędzia i pomysły do pracy z dziećmi. To był czas intensywnej nauki, ale też integracji i wymiany kulturowej.”
— Malwina, studentka Pedagogiki, BIP: Application of folk arts and crafts in the educational process of future teachers, Catholic University in Ružomberok, Słowacja

„Wyjazd do Chorwacji był moim pierwszym zagranicznym doświadczeniem edukacyjnym. Dzięki BIP poczułem się częścią europejskiej wspólnoty akademickiej.”
— Tomek, student Pielęgniarstwa, BIP: Peer mentoring in the education of nursing students, University of Rijeka, Chorwacja)

„Jako studentka kierunku praca socjalna, miałam okazję nie tylko poszerzyć swoją wiedzę z zakresu zarządzania instytucjami społeczno-edukacyjnymi, ale także spojrzeć na swoją przyszłą rolę zawodową z nowej, międzynarodowej perspektywy. Zajęcia prowadzone przez ekspertów z różnych krajów oraz praca w zespołach międzynarodowych pozwoliły mi lepiej zrozumieć, jak istotna jest rola lidera-transformatora w procesach zmian społecznych.”
— Maja, studentka kierunku Praca socjalna, BIP "Agents of Transformation: The Role of Transformational Management in Socio-Educational Institutions", Instituto Europeu de Estudos Superiores – IEES (Portugalia)

Wyjazdy w ramach BIP to nie tylko zdobywanie wiedzy, ale również szansa na rozwój osobisty, budowanie relacji międzykulturowych i doskonalenie umiejętności miękkich, takich jak komunikacja, współpraca i adaptacja do nowych warunków. Co istotne, udział w programie jest finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Erasmus+, co umożliwia uczestnictwo niezależnie od sytuacji materialnej studenta.

Czym są Blended Intensive Programmes?

Blended Intensive Programmes (BIP) to innowacyjna forma mobilności edukacyjnej oferowana w ramach programu Erasmus+ – sektor Szkolnictwo Wyższe. Programy te łączą krótkoterminowe wyjazdy zagraniczne z komponentem wirtualnym (online), umożliwiając międzynarodową współpracę studentów i wykładowców w nowoczesnej, elastycznej formule. Student ponadto otrzymuje min. 3 punkty ECTS za udział w BIP.

Dzięki BIP możliwe jest zdobycie wiedzy i doświadczenia w środowisku międzynarodowym bez konieczności długoterminowego wyjazdu. Programy realizowane są przez uczelnie z różnych krajów europejskich i pozwalają uczestnikom rozwijać kompetencje cyfrowe, językowe, międzykulturowe oraz zawodowe.