Koło Naukowe Informatyki Stosowanej jest studencką organizacją naukową działającą przy Zakładzie Informatyki na Wydziale Inżynierii i Ekonomii Państwowej Uczelni Zawodowej im. Ignacego Mościckiego w Ciechanowie.
Głównym celem działalności Koła Naukowego Informatyki Stosowanej jest umożliwienie rozwoju studentom z zakresu nowoczesnych technologii odzwierciedlających bieżące trendy w sektorze IT.
Cele szczegółowe organizacji:
- Współpraca z otoczeniem biznesowym Państwowej Uczelni Zawodowej im. Ignacego Mościckiego w Ciechanowie.
- Zapewnianie dostępu do dodatkowych materiałów edukacyjnych.
- Rozwój kompetencji technicznych i miękkich.
- Prowadzenie prac naukowo-badawczych.
- Promocja kierunku oraz uczelni.
Formy działalności organizacji:
- Realizacja własnych projektów.
- Realizacja projektów na potrzeby podmiotów zewnętrznych.
- Współpraca z innymi organizacjami i instytucjami.
- Udział w konferencjach, warsztatach, seminariach i targach branżowych.
- Aktywny udział w życiu uczelni.
Zarząd Koła Naukowego Informatyki Stosowanej
Przewodniczący: Maciej Szymański
Zastępca przewodniczącego: Paweł Gawarecki
Członkowie Zarządu: Sebastian Jabłoński, Tomasz Ossowski, Daniel Tyszkiewicz
Opiekun Koła Naukowego:
mgr inż. Patryk Młodzianowski
Osoby z Zakładu Informatyki na stałe współpracujące z Kołem Naukowym:
mgr Magdalena Stefańska – p.o. Kierownika Zakładu Informatyki
dr inż. Janusz Zalewski – profesor Uczelni
Przedstawiciel otoczenia społeczno – gospodarczego na stałe współpracujący z Kołem Naukowym:
dr inż. Mateusz Żbikowski – IMGW - PIB
Zrealizowane projekty:
2019/2020:
Projekt „BattleArt” - gry opartej na zasadach rozgrywki szachowej. Projekt zakładał utworzenie gry 3D opartej o silnik Unity. Stworzono niezbędne modele 3D, przygotowano kilka map oraz zaprogramowano podstawowe zasady rozgrywki. Studenci pracujący nad projektem poznali nowoczesne narzędzia i zapoznali się z metodologią wytwarzania gier komputerowych.
Efekty projektu zaprezentowane są poniżej:
2020/2021:
W tym roku akademickim zrealizowano dwa projekty.
1. Projekt pierwszy – zakładał zbudowanie silnika do wykrywania twarzy zasłoniętej maską oraz bez maski, opartego o metody sztucznej inteligencji. Była to odpowiedź na ówczesną sytuację epidemiologiczną. Studenci w trakcie pracy nad projektem musieli zmierzyć się z technikami uczenia maszynowego, przygotowaniem danych uczących i kontrolnych, a także zapoznać się z algorytmami przetwarzania obrazów. Ostatecznie udało się stworzyć aplikację odpowiadającą przyjętym założeniom, wykrywającą obecność maski na twarzy w czasie rzeczywistym bazując na odbieranym strumieniu wideo.
2. Drugi projekt – był realizowany na potrzeby partnera – Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej – Państwowego Instytutu Badawczego.Studenci mieli do zrealizowania zadanie wykonania aplikacji mobilnej oraz aplikacji internetowej realizującej ustalone założenia. Współpraca przebiegała pomyślnie, dzięki czemu, IMGW-PIB podjęło decyzję o zatrudnieniu studentów najaktywniej zaangażowanych w projekt.