Edytuj nagłówek
Aktualności

Przedmiotem spotkań było omówienie istotnych dla funkcjonowania Uczelni problemów z uwzględnieniem wyników badań ewaluacyjnych prowadzonych w ramach Uczelnianego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia.W trakcie spotkań omawiano problematykę odnoszącą się do jakości kształcenia a w tym jakości procesu dydaktycznego. Pozyskano informację dotyczącą wyników prowadzonego nadzoru na poszczególnych wydziałach, zwracając uwagę na jego efektywność a w tym jakość procesu kształcenia na podstawie prowadzonych hospitacji zajęć. Odniesiono się do punktualności odbywania zajęć dydaktycznych. Zwracano uwagę na podsumowania wyników pracy w ramach wydziału. Za wiarygodne informacje uznano wyniki ewaluacji prowadzonej w ramach Uczelnianego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia. W tym zakresie wskazano na dalsze podnoszenie atrakcyjności zajęć prowadzonych przez nauczycieli akademickich. Może temu służyć korzystanie z dotychczasowego dorobku i doświadczenia nauczycieli. W takcie dyskusji wskazano na oczekiwania studentów, które odnoszą się także do dostępności wykładowców, punktualnego rozpoczynania a także informowania o nowym terminie przekładanych zajęć. Z informacji pozyskanych od studentów wnika potrzeba dostosowanie godzin pracy dziekanatów do odbywanych zajęć przez studentów. Wskazano na lepszy przepływ informacji do studentów na niektórych kierunkach np. ich udziału w ankietowaniu w ramach system pomiaru jakości kształcenia. W dyskusji wskazano na dalsze pogłębianie współpracy z otoczeniem społeczno gospodarczym, min poprzez udział pracodawców w przygotowaniu programu studiów uwzględniającego najnowsze technologie na danym kierunku. Wskazano na zainteresowanie szkół ponadpodstawowych związane z prowadzeniem przez nauczycieli akademickich zajęć w szkołach lub możliwość odbywania takich zajęć na Uczelni.

             Podsumowując Pan Rektor odniósł się do zaangażowania w realizację zadań na poszczególnych wydziałach. Jednocześnie zwrócił uwagę na kwestie, które wymagają dalszego doskonalenia służące systematycznemu podnoszeniu jakości kształcenia, efektywniejszej i coraz lepszej organizacji pracy Uczelni.