Oddział Ciechanów
06-400 Ciechanów
ul. Wojska Polskiego 51
tel./fax 236-722-213 e-mail:
dr Maria Lipińska
mgr Beata Postołowicz
Oddział Głównej Biblioteki Lekarskiej (GBL) w Ciechanowie powstał w 2005 roku. Biblioteka mieści się w budynku Wydziału Ochrony Zdrowia i Nauk Humanistycznych Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej. Gromadzi wydawnictwa z dziedziny medycyny, szeroko pojętych nauk pokrewnych, ze szczególnym uwzględnieniem pielęgniarstwa oraz wydawnictwa dotyczące informacji i dokumentacji naukowo-medycznej.
Księgozbiór w miarę możliwości finansowych jest aktualizowany i poszerzany poprzez zakupy, egzemplarz obowiązkowy, dary, wymianę oraz prenumeratę czasopism. Rocznie prenumerowanych jest ponad 40 tytułów czasopism. Zbiory biblioteki udostępniane są w czytelni, a także wypożyczane czytelnikom do domu. W czytelni możliwe jest również udostępnianie zbiorów innych bibliotek, sprowadzonych na życzenie czytelnika w ramach wypożyczeń międzybibliotecznych. Do dyspozycji osób korzystających z czytelni oddziału przeznaczono 14 stanowisk czytelniczych, księgozbiór podręczny oraz czasopisma bieżące.
ZBIORY:
- książki: 13 814 vol.,
- czasopisma: 906 vol. (zinwentaryzowanych)
- liczba tytułów bieżących czasopism krajowych: 110
Tytuły zagraniczne gromadzone przez Oddział zamieszczone są w Centralnym Katalogu Czasopism Zagranicznych dostępnym w sieci Internet na stronie www.gbl.waw.pl/ckcz/
USŁUGI:
- udostępnianie zbiorów na miejscu i na zewnątrz
- wypożyczenia międzybiblioteczne
- komputerowe tematyczne zestawienia literatury
- dostęp do baz własnych GBL:
- Tez-MeSH, Polska Bibliografia Lekarska od 1979 r.
- dostęp do katalogów GBL
- katalog A to Z czasopism pełnotekstowych
- dostęp do pełnotekstowych baz czasopiśmienniczych:
- BMJ
- ClinicalKey
- Ebsco
- Elsevier - Science Direct
- Elsevier - Infona
- Karger
- Lippincott, Williams & Wilkins
- Karger
- Medline Complete
- Nature
- Oxford Journals
- Science
- Springer - Springer Link
- Springer - Infona
- Taylor & Francis Group (Informa Healthcare)
- Wiley Online Library
- dostęp do baz bibliograficznych:
- uzupełnianie danych bibliograficznych do publikacji fachowych i prac naukowych
- kserokopie
- pośrednictwo w korzystaniu ze zbiorów i usług informacyjnych GBL w Warszawie
Godziny otwarcia biblioteki:
- poniedziałek, środa, piątek: 8.00-15.00
- wtorek, czwartek: 9.00-17.00
Sezon letni (1 lipca - 31 sierpnia):
- poniedziałek - piątek: 8.00-15.00
Czytelników zapraszamy do biblioteki najpóźniej na pół godziny przed zamknięciem !
Geneza powstania
Kierunek Kulturoznawstwo nie jest wytworem doraźnego pomysłu wykorzystującego chwilową zapaść na rynku edukacyjnym. Stanowi on kontynuację ponad 40 letniego kształcenia animatorów kultury w Ciechanowie na poziomie szkoły średniej. Utworzenie PWSZ dało możliwość umocnienia i rozwoju tego kierunku kształcenia. Zespół naukowy tworzy ekipa różnorodnych indywidualności, ożywionych jednak wspólnym duchem i podejmujących wspólne zadania. Pracują w niej wybitni specjaliści z różnych dziedzin wiedzy o kulturze (literaturoznawstwo, historia i antropologia kultury, socjologia, historia i antropologia teatru, filozofia, etc).
Kulturoznawstwo istnieje w Polsce od dawna (studia takie powstawały już w latach siedemdziesiątych), ale ma ono najczęściej profil teoretyczny. Nasze studia natomiast mają wyraźną orientację praktyczną. Chcemy kształcić tych, którzy kulturę rozumieją i którzy rozumnie w niej działają. Nasz program, określony specjalnością "Animator i menedżer kultury", w sposób wyraźny akcentuje ten właśnie praktyczny charakter. Wiedzę o kulturze pojmujemy antropologicznie. Oznacza to, że kultura jest w niej ujmowana całościowo. Cel, jaki w tej całości sobie stawiamy, określa prosty postulat: rozumieć człowieka w kulturze i kulturę w człowieku, samą zaś kulturę nie tylko rozumieć, ale także - a może przede wszystkim - tworzyć lub przynajmniej współtworzyć.
Misją kierunku Kulturoznawstwo
jest szerokoprofilowe przygotowanie absolwentów na rynek pracy, które będzie zgodne z potrzebami zmieniających się struktur gospodarki w makroregionie ciechanowskim, z drugiej zaś strony zagwarantuje elastyczność zdobytych kwalifikacji i ułatwi dostosowanie się do tych zmian. Naszym celem jest sprawienie, by absolwenci byli potrzebni regionowi ciechanowskiemu, nie zaś powiększali grupę wykształconych - niepotrzebnych, ustawiających się co miesiąc w kolejce po zasiłek dla ludzi pozostających bez pracy.
Studia na kierunku kulturoznawstwo są poprzez swój interdyscyplinarny charakter propozycją unikatową w skali kraju. Absolwent studiów I stopnia otrzymuje tytuł zawodowy licencjata. Dysponuje podstawową wiedzą ogólno-humanistyczną, psychologiczną, pedagogiczną i socjologiczną niezbędną do zrozumienia społeczno-kulturowego kontekstu kształcenia. W programie kształcenia znalazła się szeroka paleta nie tylko przedmiotów typowych dla studiów kulturoznawczych, ale również teatru, sztuki i innych dziedzin kultury.
Absolwent kierunku między innymi będzie potrafił analizować zjawiska kulturowe i społeczne w skali globalnej, regionalnej, państwowej i lokalnej, znać będzie zasady ekonomiczne i prawne organizacji i zarządzania, uzyska wiedzę na temat sposobów oddziaływania, oraz funkcji współczesnych mediów. Posiadać będzie także praktyczne umiejętności w dziedzinie komunikacji społecznej, doskonalenia swojej wiedzy i kompetencji w zakresie praktycznego działania oraz tworzenia własnego warsztatu metodycznego, a także organizacji i zarządzania instytucjami kultury. Studenci dodatkowo mogą wzbogacić swoje umiejętności praktyczne oraz wiedzę dzięki praktykom zawodowym trwających 4 tygodnie w roku akademickim w różnych instytucjach kultury takich jak: domy kultury, muzea, domy opieki społecznej, ośrodki rekreacyjne.
Tak więc przyszły absolwent będzie wszechstronnie przygotowany do pracy w różnych instytucjach upowszechniania kultury, mediach, agencjach reklamowych, kinach, teatrach, redakcjach. W trakcie studiów absolwent uzyskuje podstawowe kwalifikacje zawodowe, zorientowane na specjalność animator i menadżer kultury. Ponadto jest świadomym i aktywnym uczestnikiem rzeczywistości społeczno-kulturowej, łączy wiedzę teoretyczną z umiejętnością promocji kultury.
REGULAMIN
WYDZIAŁU OCHRONY ZDROWIA I NAUK HUMANISTYCZNYCH
PAŃSTWOWEJ WYŻSZEJ SZKOŁY ZAWODOWEJ
W CIECHANOWIE
Rozdział 1
Postanowienia ogólne
§ 1
Regulamin Wydziału Ochrony Zdrowia i Nauk Humanistycznych, zwany dalej ?Regulaminem?, określa strukturę Wydziału oraz rodzaj i zakres działania jednostek organizacyjnych.
§ 2
Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
1. Statucie ? należy rozumieć Statut PWSZ w Ciechanowie
2. Regulaminie Organizacyjnym ? należy rozumieć Regulamin Organizacyjny PWSZ w Ciechanowie.
3. Ustawie o szkolnictwie wyższym ? należy rozumieć ustawę z dnia 27 lipca 2005r. ?Prawo o szkolnictwie wyższym (t. j. Dz. U. z 2012r., poz. 527z póź. zm.).
4. Wydziale ? należy przez to rozumieć Wydział Ochrony Zdrowia i Nauk Humanistycznych.
5. Radzie ? należy rozumieć Rada Wydziału Ochrony Zdrowia i Nauk Humanistycznych.
Rozdział 2
Struktura organizacyjna Wydziału:
§ 3
1. Jednostkami organizacyjnymi Wydziału są zakłady, pracownie umiejętności pielęgniarskich, administracja dziekanatu oraz obsługa techniczno ? gospodarcza.
§ 4
1. Utworzenie, przekształcenie i likwidację jednostek organizacyjnych (zakładów) dokonuje Rektor na wniosek Rady Wydziału.
2. Dziekan zobowiązany jest sporządzić aktualny wykaz istniejących na Wydziale jednostek organizacyjnych i podać do publicznej wiadomości.
§ 5
1 Przełożonym nauczycieli akademickich wchodzących w skład Wydziału jest Dziekan.
2. Bezpośrednim przełożonym nauczycieli akademickich wchodzących w skład zakładu jest Kierownik Zakładu.
Rozdział 3
Rada Wydziału
§ 6
1. W skład Rady Wydziału według (§ 37 Statutu Uczelni) wchodzą:
a) Dziekan, jako przewodniczący;
b) Prodziekan,
c) kierownicy zakładów,
d) nauczyciele akademiccy z tytułem profesora lub stopniem naukowym doktora habilitowanego, zatrudnieni na wydziale w pełnym wymiarze czasu pracy,
e) wybrani przedstawiciele pozostałych nauczycieli akademickich zatrudnionych na wydziale, po dwóch z każdego zakładu w tym co najmniej połowa ze stopniem naukowym doktora,
f) wybrani przedstawiciele studentów wydziału, w liczbie nie mniej niż 20% składu Rady,g) wybrani przedstawiciele pracowników nie będących nauczycielami akademickimi zatrudnionymi na wydziale w liczbie dwóch osób.
2. W posiedzeniu Rady Wydziału mogą uczestniczyć osoby zaproszone przez Dziekana.
§ 7
1. Kompetencje Rady Wydziału określają przepisy: ustawy o szkolnictwie wyższym, oraz Statutu.
2. Rada Wydziału podejmuje uchwały i postanowienia oraz wyraża opinie dotyczące działań prowadzonych w obszarze Wydziału.
3. Do kompetencji Rady Wydziału należy (§ 38 Statutu Uczelni):
a) ustalenie ogólnych kierunków działalności wydziału,
b) uchwalanie, po zasięgnięciu opinii właściwego organu samorządu studenckiego, zgodnie z wytycznymi ustalonymi przez Senat Uczelni, planów studiów i programów nauczania,
c) przedkładanie senatowi wniosków dotyczących kierunków studiów i specjalności oraz limitów przyjęć na studia,
d) uchwalanie, zgodnie z wytycznymi ustalonymi przez Senat Uczelni, planów i programów studiów podyplomowych oraz kursów dokształcających,
e) dokonywanie systematycznej oceny procesu kształcenia,
f) tworzenie warunków dla rozwoju studenckiego ruchu naukowego,
g) podejmowanie uchwał w innych sprawach określonych w ustawie albo wymagających opinii społeczności wydziału,
h) przedstawienie senatowi opinii w ważnych sprawach dotyczących wydziału i Uczelni,
i) opiniowanie wniosków o powołanie i odwołanie kierowników jednostek organizacyjnych wydziału,
j) dokonywanie oceny działalności dziekana oraz zatwierdzenie rocznego sprawozdania dziekana z działalności wydziału,
k) opiniowanie wniosków w sprawie urlopów i stypendiów naukowych dla nauczycieli akademickich wydziału.
§ 8
1. Szczegółowy tryb pracy Rady Wydziału oraz sposób zwoływania posiedzeń Rady określa RegulaminObrad Rady Wydziału.
2. Regulamin ustala Rada Wydziału w drodze Uchwały.
Rozdział 4
Dziekan i Prodziekan
§ 9
1. Dziekan Wydziału kieruje Wydziałem, reprezentuje go na zewnątrz oraz jest przełożonym pracowników i studentów Wydziału.
2. Kompetencje Dziekana określają przepisy ustawy o szkolnictwie wyższym oraz Statut.
3. Dziekan wskazuje przynależność pracowników do określonych jednostek organizacyjnych.
§ 10
1. Dziekan w zależności od potrzeby może powoływać komisje niestałe, zespoły oraz pełnomocników do wykonywania określonych zadań.
§ 11
Wybory Dziekana i Prodziekana regulują przepisy Statutu i Ordynacji Wyborczej.
§ 12
Zadania Dziekana określa § 43 pkt. 2 Statutu:
1. Do zadań Dziekana Wydziału należy w szczególności:
1) zarządzanie powierzoną częścią mienia uczelni, w porozumieniu z kanclerzem,2) zapewnienie warunków do prowadzenia działalności dydaktycznej przez jednostki organizacyjne Wydziału,
3) akceptowanie osady zajęć dydaktycznych proponowanej przez kierowników zakładów,
4) realizowanie polityki osobowej Wydziału w tym :
a) zapewnienia warunków do podnoszenia kwalifikacji przez pracowników Wydziału,
b) występowanie, po zasięgnięciu opinii Rady Wydziału, do rektora z wnioskiem
o zatrudnienie na stanowiska nauczycieli akademickich Wydziału,
c) występowanie z wnioskiem do Rady Wydziału o wyrażenie opinii w sprawie powołania kierowników jednostek organizacyjnych wydziału,
d) składanie, co najmniej raz w roku akademickim Radzie Wydziału sprawozdania z realizowanej działalności dydaktycznej, badawczej i rozwoju Wydziału,
e) składanie senatowi rocznego sprawozdania z działalności Wydziału.
5) występowanie z wnioskami w sprawach zatrudnienia, awansowania i nagradzania pracowników Wydziału,
6) zapewnienie prawidłowego przebiegu procesu kształcenia,
7) dbanie o zaspokojenie potrzeb socjalno ? bytowych studentów.
2. Dziekan kieruje Wydziałem, a w szczególności:
1) reprezentuje wydział na zewnątrz;
2) jest bezpośrednim przełożonym wszystkich pracowników wydziału;
3) odpowiada za pracę wydziału przed organami Uczelni;
4) przedstawia radzie wydziału sprawy wymagające rozpatrzenia przez ten organ;
5) zapewnia realizację uchwał rady wydziału;
6) wyznacza zakresy działania prodziekana;
7) powołuje komisje dziekańskie oraz pełnomocników dziekana;
8) sprawuje nadzór nad działalnością jednostek organizacyjnych wydziału;
9) dba o przestrzeganie prawa oraz porządku i bezpieczeństwa na terenie wydziału;
10) podejmuje decyzje dotyczące współdziałania w sprawach dydaktycznych z innymi wydziałami oraz ogólnouczelnianymi i międzywydziałowymi jednostkami organizacyjnymi;
11) Dziekan przed zakończeniem kadencji składa Senatowi sprawozdanie ze swojej działalności zatwierdzone przez radę wydziału.
§ 13
1. Prodziekan wykonuje zadania w ramach otrzymanych kompetencji określonych przez Dziekana.
Rozdział 5
Kierownicy Zakładów
§ 14
1. Zakładem kieruje Kierownik Zakładu.
2. Kierownikiem Zakładu może być nauczyciel akademicki zatrudniony w Uczelni w pełnym wymiarze czasu pracy, posiadający tytuł naukowy lub stopień naukowy.
2. Kierownika Zakładu na wniosek Dziekana powołuje i odwołuje Rektor, po zasięgnięciu opinii Rady Wydziału.
3. Zadaniem Zakładu jest prowadzenie działalności dydaktyczno ? organizacyjnej w ramach kierunku studiów.
§ 15
Zadania Kierownika Zakładu określa Statut.
1. Kierownik Zakładu, działającego na Wydziale, jest odpowiedzialny za prace przed Dziekanem
2. Do zadań Kierownika Zakładu należy w szczególności:
1) koordynacja treści programowych w zakresie realizowanych zadań dydaktycznych,
2) dbanie o stały rozwój zawodowy pracowników
3) dbanie o rzetelne wykonywanie obowiązków przez pracowników i studentów.
4) podejmowanie decyzji we wszystkich sprawach dotyczących zakładu, niezastrzeżonych do kompetencji innych organów Uczelni.
3. Szczegółowe zadania kierowników zakładów i warunki ich funkcjonowania określają załączniki do niniejszego Regulaminu:
Kierunek Pielęgniarstwo:
1) Regulamin Zakładu Pielęgniarstwa Klinicznego i Kształcenia Podyplomowego,
2) Regulamin Zakładu Propedeutyki Pielęgniarstwa i Nauk Społecznych
Kierunek Kulturoznawstwo:
1) Regulamin Zakładu Animacji Kultury
4. Kierownik Zakładu składa Dziekanowi roczne sprawozdanie z działalności Zakładu.
Rozdział 6
Komisje Wydziału
§ 16
1. Rada Wydziału tworzy komisje stałe na okres swojej kadencji i może tworzyć komisje doraźne.
2. Przewodniczącego i członków komisji wybiera się spośród nauczycieli akademickich właściwych kierunków.
3. Przewodniczącego, wiceprzewodniczącego i członków komisji powołuje się drogą uchwały Rady Wydziału.
§ 17
1. Komisję Konkursową do zatrudniania pracowników w drodze konkursu powołuje Dziekan spośród pracowników akademickich zatrudnionych w Wydziale.
Rozdział 7
Administracja Wydziału
§ 18
1. W skład administracji Wydziału wchodzą:
1) Dziekanat kierowany przez koordynatora dziekanatu
2) Referenci ds. administracji,
3) Pracownicy gospodarczy.
§ 19
1. Bezpośrednim przełożonym pracowników Dziekanatu jest Dziekan.
§ 20
1. Dziekanat zapewnia obsługę:
1) administracyjną i techniczną Dziekana i Prodziekana,
2) posiedzeń Rady Wydziału,
3) studentów w zakresie spraw studenckich,
4) nauczycieli akademickich w zakresie administrowania procesu kształcenia.
2. Jednostka organizacyjna - Wydział posługuje się następującym symbolem literowym:
1) WOH. ? Wydział Ochrony Zdrowia i Nauk Humanistycznych.
3. Komórki organizacyjne Wydziału posługują się następującymi symbolami literowymi:
1) WOH. PP. ? Zakład Propedeutyki Pielęgniarstwa i Nauk Społecznych,
2) WOH. PK. ? Zakład Pielęgniarstwa Klinicznego i Kształcenia Podyplomowego,
3) WOH. AK. ? Zakład Animacji KulturyRozdział 8
Przepisy szczegółowe
§ 21
1. Nauczyciel akademicki zobowiązany jest do obywania godzin konsultacyjnych i dyżurów
w ramach kierunku - na podstawie odrębnych przepisów.
2. Nauczyciele akademiccy i pracownicy dziekanatu uczestniczą w pracach komisji rekrutacyjnej.
3. Nauczyciele akademiccy uczestniczą w pracach Komisji Egzaminacyjnej zgodnie z kompetencjami i powołaniem w jej skład.
§ 22
1. Podanie informacji do wiadomości ogółu pracowników i studentów Wydziału następuje poprzez:
1) wywieszenie jej na tablicy ogłoszeń Rady Wydziału,
2) rozesłanie jej drogą mailową.
Podkategorie
Praca socjalna
Praca socjalna