SYLWETKA ABSOLWENTA: Absolwent kierunku Ekonomia posiada wiedzę o ekonomii, gospodarce i finansach oraz umiejętność dokonywania analiz mikro i makroekonomicznych przy użyciu odpowiedniej metodologii, także przy użyciu technologii informatycznych. Absolwent jest przygotowany do pracy w biurach rachunkowych, urzędach skarbowych, kancelariach doradztwa podatkowego, administracji państwowej i samorządowej (jednostkach gminnych, powiatowych i wojewódzkich), firmach konsultingowych, przedsiębiorstwach różnych branż, bankach, towarzystwach ubezpieczeniowych, instytucjach zarządzających finansami publicznymi i mieniem komunalnym, korporacjach, organizacjach pozarządowych i własnych przedsiębiorstwach. |
SYLWETKA ABSOLWENTA:
Absolwenci studiów na kierunku Bezpieczeństwo wewnętrzne znajdują zatrudnienie w instytucjach, które odpowiadają za Bezpieczeństwo wewnętrzne państwa i jego obywateli, a w szczególności:
|
Zgodnie z zapisem w zarządzeniu dotyczącym PROCEDURY I HARMONOGRAMU REJESTRACJI I REKRUTACJI KANDYDATÓW NA STUDIA - ustala się formę przekazania kompletu dokumentów dla osób posiadających już świadectwo dojrzałości/maturalne lub dyplom ukończenia studiów.
Poniższe formy przekazania kompletu dokumentów uwzględniają wymogi bezpieczeństwa ograniczającego kontakt bezpośredni:
- Skompletowane dokumenty wysyłamy za pośrednictwem przesyłki.
lub
- Przekazujemy dokumenty do skrzynki podawczej w Uczelni w godzinach od 8.00 do 15.00
Studia inżynierskie ( trwają 3,5 roku) |
Studia licencjackie ( trwają 3 lata) |
Studia magisterskie |
|
|
|
Terminy składania dokumentów:
Terminy rekrutacji na studia na rok akademicki 2020/2021 zostaną dostosowane pod względem zmian wprowadzonych w przepisach systemu oświaty, tj. przeprowadzania egzaminu maturalnego w 2020 r.
Procedury rekrutacyjne podczas składania przez kandydatów ankiet, kopii dokumentów do minimum będą ograniczały bezpośredni kontakt kandydatów z pracownikami uczelni.
Szczegółowe procedury zostaną zamieszczone w późniejszym czasie.
Biuro Rekrutacji
ul. Narutowicza 9, pok. nr 18
06-400 Ciechanów
tel. 0-23 672 20 50 wew. 2011
e-mail:
Russian | English
Zasady i tryb przyjmowania na studia określa Uchwała nr144/VI/2024 Senatu Państwowej Akademii Nauk Stosowanych im. Ignacego Mościckiego w Ciechanowie z dnia 26 czerwca 2024r. w sprawie: warunków i trybu rekrutacji na jednolite studia m14agisterskie, studia pierwszego i drugiego stopnia do Państwowej Akademii Nauk Stosowanych w Ciechanowie im. Ignacego Mościckiego w Ciechanowie w roku akademickim 2025/2026 r.
Rekrutacja na studia składa się z dwóch etapów:
- I Etap- Rejestracja przez Internet w systemie IRK,
- II Etap– Złożenie kompletu wymaganych dokumentów w Biurze Rekrutacji Państwowej Akademii Nauk Stosowanych im. Ignacego Mościckiego w Ciechanowie, ul. Gabriela Narutowicza 9, 06-400 Ciechanów.
Rekrutacja na studia stacjonarne odbywa się na podstawie świadectw dojrzałości, a w przypadku
studiów drugiego stopnia na podstawie wyniku oceny z dyplomu studiów I stopnia (na kierunek logistyka, praca socjalna oraz zarządzanie także na podstawie wyniku oceny z dyplomu jednolitych studiów magisterskich),
Rekrutacja na studia niestacjonarne odbywa się wg. kolejności zgłoszeń aż do wyczerpania limitu miejsc.
Zasady przyjęcia na studia pierwszego stopnia i jednolite studia magisterskie
Podstawą przyjęcia na studia pierwszego stopnia i jednolite studia magisterskie są wyniki egzaminu maturalnego lub dojrzałości, egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe. Kandydat wybiera ze świadectwa dojrzałości trzy przedmioty spośród zdawanych na maturze z najwyższą punktacją. Kandydat na kierunek Fizjoterapia wybiera ze świadectwa dojrzałości trzy przedmioty z najwyższą punktacją spośród zdanych na maturze: biologia, chemia, fizyka, fizyka z astronomią, matematyka, język polski, język obcy nowożytny.
Kwalifikacyjne postępowanie rekrutacyjne odbywa się w odniesieniu do kandydatów posiadających świadectwo maturalne z egzaminu pisemnego (tzw. „nowa matura") wynik z poszczególnych przedmiotów uwzględnionych podczas kwalifikacyjnego postępowania rekrutacyjnego jest przeliczany na punkty według reguły:
- nowa matura na poziomie podstawowym — wyniki procentowe z egzaminu maturalnego przeliczane są wprost na punkty (przykład: wynik 40% z egzaminu oznacza 40 punktów dla potrzeb kwalifikacyjnego postępowania rekrutacyjnego),
- nowa matura na poziomie rozszerzonym — wyniki procentowe z egzaminu maturalnego przeliczane są na podwójną ilość punktów (przykład: wynik 40% z egzaminu oznacza 2 x 40 punktów = 80 punktów dla potrzeb kwalifikacyjnego postępowania rekrutacyjnego),
W przypadku tzw. „starej matury”
- „stara matura”: do postępowania rekrutacyjnego podobnie jak w „nowej maturze” bierze się trzy przedmioty wybrane przez kandydata.
- w przypadku kandydatów, którzy na świadectwie dojrzałości w systemie „starej matury” nie zdawali na maturze trzech przedmiotów, pod uwagę bierze się przedmiot z najlepszą oceną ze świadectwa ukończenia szkoły.
Laureaci i finaliści olimpiad stopnia centralnego a także laureaci konkursów międzynarodowych lub ogólnopolskich, przyjmowani są w pierwszej kolejności na podstawie złożenia wymaganych dokumentów i otrzymują maksymalną liczbę punktów rankingowych tj. 600 punktów.
Zasady przyjęcia na studia drugiego stopnia
W przypadku studiów drugiego stopnia punkty uzyskuje się z przeliczenia wyniku na podstawie dyplomu.
Zasady kwalifikacji kandydatów na studia drugiego stopnia na kierunek Logistyka, Praca socjalna oraz Zarządzanie:
- Warunkiem koniecznym przyjęcia na studia drugiego stopnia na kierunku Logistyka Praca socjalna oraz Zarządzanie jest: ukończenie studiów pierwszego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich oraz posiadanie kompetencji umożliwiających podjęcie tych studiów.
Zasady kwalifikacji kandydatów na studia drugiego stopnia na kierunek Pielęgniarstwo:
- Studia drugiego stopnia (magisterskie) o profilu praktycznym, są kierowane do absolwentów studiów pierwszego stopnia kierunku pielęgniarstwo.
Nabór na studia kandydatów legitymujących się dyplomem IB Matury Międzynarodowej następuje na podstawie liczby punktów uzyskanych z egzaminu maturalnego, którego wynik określony został na dyplomie IB według zasady przeliczania wyników Matury Międzynarodowej na punkty.
Osoby, które w 2025 r. przystąpiły do matury międzynarodowej (IB), matury europejskiej (EB) lub matury zagranicznej i w terminie składania dokumentów nie będą posiadały świadectwa maturalnego/dojrzałości, składają komplet dokumentów wraz z wystawionym przez dyrekcję szkoły zaświadczeniem o pozytywnym wyniku egzaminu maturalnego oraz oświadczenie, że przyjmują do wiadomości warunkowe dopuszczenie do postępowania kwalifikacyjnego, pod warunkiem dostarczenia oryginału świadectwa do 26 września 2025r., pod rygorem unieważnienia wyników rekrutacji i skreślenia z listy osób przyjętych na studia.
Biuro Rekrutacji
POKÓJ NR 18, ul. Narutowicza 9, 06-400 Ciechanów
tel. 23 672 62 00 lub 23 672 2050 wew. 180
A. Rekrutacja na rok akademicki 2020/2021, a w szczególności terminarz rekrutacji uzależniony jest od faktycznych dat matur w roku 2020.
B. Tegoroczna rekrutacja uwzględnia konieczność zachowania wymogów bezpieczeństwa wynikających z wprowadzonych przepisów związanych z zapobieganiem i przeciwdziałaniem zarażeniom COVID – 19, stąd też składanie przez kandydatów dokumentów wymaganych podczas rekrutacji, powinno do minimum ograniczyć bezpośredni kontakt kandydatów z pracownikami Uczelni.
C. Egzaminy maturalne rozpoczną się 8 czerwca 2020r., a wyniki mają być znane do 11 sierpnia. W terminie poprawkowym wyniki będą znane 30 września. Ustalenia powyższe, wymogi zachowania bezpieczeństwa oraz terminy otrzymania świadectw dojrzałości mają wpływ na podjęcie szczególnych działań związanych z rekrutacją na studia na rok akademicki 2020/2021.
Mając powyższe na uwadze wprowadza się następujące procedury i harmonogram rekrutacji na studia do Uczelni na rok akademicki 2020/2021:
1. Podczas przekazywania przez kandydatów dokumentów wymaganych w toku rekrutacji, do minimum ograniczony będzie bezpośredni kontakt kandydatów z pracownikami Uczelni.
2. Procedura administracyjna rekrutacji obejmuje dwa etapy:
- Przekazanie wymaganych dokumentów w trybie on-line.
- Przekazanie wymaganych dokumentów przez zrekrutowanych kandydatów. Forma przekazania dokumentów zostanie ogłoszona w późniejszym terminie.
3. Procedura rejestracji w IRK dotycząca kandydata na studia:
- założenie osobistego konta rejestracyjnego (identyfikatorem konta jest e- mail kandydata);
- wypełnienie i zatwierdzenie ankiety osobowej, z podaniem informacji odpowiednio o ukończonej szkole ponadpodstawowej, ukończonych studiach pierwszego stopnia lub studiach magisterskich tj. dokumentach uprawniających do podjęcia studiów;
- dokonanie wyboru kierunku studiów;
- ubiegający się o przyjęcie na studia podaje, ze świadectwa dojrzałości do postępowania rekrutacyjnego, trzy przedmioty z najwyższą punktacją spośród zdanych na maturze i wpisuje do postępowania rekrutacyjnego;
- wprowadzenie informacji dotyczących poziomu zdawanych przedmiotów oraz ich wynikach;
- ubiegający się o przyjęcie na studia drugiego stopnia podaje nazwę dyplomu, kierunek ukończonych studiów pierwszego stopnia lub studiów magisterskich oraz wynik na dyplomie;
- wniesienie opłaty rekrutacyjnej w wysokości podanej w IRK na rachunek bankowy o numerze wygenerowanym przez IRK;
- dołączenie w systemie IRK zeskanowanego świadectwa dojrzałości lub dyplomu ukończenia studiów.
Rejestrację internetową uznaje się za dokonaną prawidłowo w przypadku, gdy zostaną wprowadzone przez kandydata wszystkie niezbędne i prawdziwe dane, wybrany zostanie kierunek studiów, forma studiów oraz zostanie wniesiona przez kandydata opłata rekrutacyjna.
4. Dokumenty obowiązujące kandydatów podczas rekrutacji 2020/2021.
Na studia pierwszego stopnia:
- wygenerowana przez elektroniczny system rekrutacji, ankieta osobowa kandydata z wybieranym kierunkiem studiów zawierająca: zdjęcie kandydata (jedna sztuka, jak do dowodu osobistego, tożsame jak fotografia wgrana do system irk.puzim.edu.pl), imiona i nazwisko, datę i miejsce urodzenia, numer PESEL, a w przypadku jego braku - nazwę i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz nazwę państwa, które go wydało, płeć, miejsce zamieszkania przed rozpoczęciem studiów: wieś albo miasto, adres zamieszkania oraz adres do korespondencji, adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego, obywatelstwo, a w przypadku cudzoziemców również nazwę państwa urodzenia i informacje o posiadaniu Karty Polaka;
- na studia pierwszego stopnia oraz jednolite studia magisterskie kandydaci składają kopię oryginału lub odpisu dokumentu, na kopii dokumentu należy zamieścić oświadczenie następującej treści "Oświadczam, że dokument jest zgodny z oryginałem mojego świadectwa dojrzałości (data i podpis kandydata)"*- zapis i podpis proszę zamieścić na pierwszej stronie, albo składają odpis poświadczony notarialnie za zgodność z oryginałem (w tym przypadku nie wymaga się zamieszczania oświadczenia), jednego z następujących dokumentów wskazanych w lit. c do f :
- świadectwo dojrzałości albo świadectwo dojrzałości i zaświadczenie o wynikach egzaminu maturalnego z poszczególnych przedmiotów, o których mowa w przepisach o systemie oświaty;
- świadectwo dojrzałości i dyplom potwierdzający kwalifikacje zawodowe w zawodzie nauczanym na poziomie technika, o których mowa w przepisach o systemie oświaty;
- świadectwo dojrzałości i zaświadczenie o wynikach egzaminu maturalnego z poszczególnych przedmiotów oraz dyplom potwierdzający kwalifikacje zawodowe w zawodzie nauczanym na poziomie technika, o których mowa w przepisach o systemie oświaty;
- świadectwo lub inny dokument uznany w Rzeczypospolitej Polskiej za dokument uprawniający do ubiegania się o przyjęcie na studia zgodnie z art. 93 ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1481 z późn.zm.);
- świadectwo i inny dokument lub dyplom, o których mowa w art. 93 ust. 1 ustawy, o której mowa w pkt 4 lit. f;
- świadectwo lub dyplom uznany w Rzeczypospolitej Polskiej za dokument uprawniający do ubiegania się o przyjęcie na studia zgodnie z umową bilateralną o wzajemnym uznawaniu wykształcenia;
- świadectwo lub inny dokument uznany za równorzędny polskiemu świadectwu dojrzałości na podstawie przepisów obowiązujących do dnia 31 marca 2015 r.
- fotografia, jak do dowodu osobistego wgrana do systemu irk.puzim.edu.pl
- zaświadczenie lekarskie (lekarza medycyny pracy) stwierdzające brak przeciwwskazań do podjęcia nauki w szkole wyższej na wybranym kierunku studiów, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia w sprawie badań lekarskich kandydatów do szkół ponadgimnazjalnych lub wyższych i na kwalifikacyjne kursy zawodowe, uczniów tych szkół, studentów, słuchaczy kwalifikacyjnych kursów zawodowych oraz uczestników studiów doktoranckich z dnia 26 sierpnia 2019 r. (Dz.U. z 2019 r. poz. 1651), (stanowisko w sprawie złożenia zaświadczenia lekarskiego będzie uzależnione od rekomendacji Ministerstwa Zdrowia),
- dowód uiszczenia opłaty rekrutacyjnej na wskazany numer konta bankowego wygenerowany przez elektroniczny system rekrutacji - jedynie do wglądu- której wysokość określa odrębne zarządzenie;
- ponadto:
- Na studia drugiego stopnia na kierunek Zarządzanie może być przyjęta osoba, która posiada dyplom ukończenia studiów pierwszego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich oraz suplement. Należy przekazać kserokopię dyplomu i suplementu wraz z zmieszczonymi oświadczeniami na kopiach dokumentów, następującej treści "Oświadczam, że dokument jest zgodny z oryginałem mojego dyplomu ukończenia studiów/suplementu do dyplomu (data i podpis kandydata)" - *oświadczenie i podpis na pierwszej stronie, zaś podpis na każdej stronie, albo składają odpis poświadczony notarialnie za zgodność z oryginałem (w tym przypadku nie wymaga się zamieszczania oświadczenia).
- Na studia drugiego stopnia na kierunek Pielęgniarstwo może być przyjęta osoba, która posiada dyplom ukończenia studiów pierwszego stopnia na kierunku pielęgniarstwo. Należy przekazać kserokopię dyplomu i suplementu wraz z zmieszczonym oświadczeniem na kopiach dokumentów, następującej treści "Oświadczam, że dokument jest zgodny z oryginałem mojego dyplomu ukończenia studiów/suplementu do dyplomu (data i podpis kandydata)"*oświadczenie i podpis na pierwszej stronie, zaś podpis na każdej stronie, albo składają odpis poświadczony notarialnie za zgodność z oryginałem (w tym przypadku nie wymaga się zamieszczania oświadczenia). Wskazane jest załączenie dokumentów potwierdzających aktywność o charakterze naukowym (opracowania naukowe, autorstwo, współautorstwo), udział w konferencjach naukowych (bierny, aktywny).
- Na studia drugiego stopnia na kierunek Praca socjalna może być przyjęta osoba, która posiada dyplom ukończenia studiów pierwszego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich oraz suplement. Do rekrutacji należy przekazać kserokopię dyplomu i suplementu wraz z zmieszczonymi oświadczeniami na kopiach dokumentów, następującej treści "Oświadczam, że dokument jest zgodny z oryginałem mojego dyplomu ukończenia studiów/suplementu do dyplomu (data i podpis kandydata)" - oświadczenie i podpis na pierwszej stronie, zaś podpis na każdej stronie suplementu*, albo składają odpis poświadczony notarialnie za zgodność z oryginałem (w tym przypadku nie wymaga się zamieszczania oświadczenia).
5.Kierunki studiów.
Studia stacjonarne: licencjackie, inżynierskie, jednolite studia magisterskie, studia magisterskie drugiego stopnia.
- Studia licencjackie: Bezpieczeństwo wewnętrzne, Ekonomia, Logistyka, Pielęgniarstwo, Praca socjalna.
- Studia inżynierskie: Elektronika i telekomunikacja, Informatyka, Inżynieria środowiska, Mechanika i budowa maszyn, Rolnictwo.
- Studia magisterskie drugiego stopnia: Pielęgniarstwo studia II stopnia, Zarządzanie studia II stopnia; Praca socjalna studia II stopnia (pod warunkiem zgody MNiSW).
- Jednolite studia magisterskie: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna.
6. HARMONOGRAM REJESTRACJI KANDYDATÓW W IRK I REKRUTACJI NA STUDIA**
REJESTRACJA NA STRONIE UCZELNI ZAKŁADKA DLA KANDYDATA irk.puzim.edu.pl
L.p. |
ETAPY POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO STUDIA STACJONARNE |
TERMINY |
1. |
Początek elektronicznej rejestracji kandydatów w systemie IRK zgodnie z procedurą - pierwszy etap |
od 9 czerwca 2020 r. |
2. |
Elektroniczna rejestracja kandydatów w systemie IRK zgodnie z procedurą pierwszego etapu |
do 10 września 2020r. |
3. |
Przekazywanie kompletu dokumentów w formie papierowej. Forma przekazania dokumentów zostanie ogłoszona w późniejszym terminie. |
od 11 sierpnia do 14 września 2020 r. |
4. |
Ogłoszenie wyników postępowania kwalifikacyjnego pierwszego etapu rekrutacji na indywidualnych kontach kandydatów w IRK z uwzględnieniem potwierdzenia wyników w ogólnopolskim systemie Krajowego Rejestru Matur. |
do 17 września 2020 r. |
Potwierdzenie woli podjęcia studiów w formie elektronicznej. |
do 18 września 2020 r. |
|
5. |
Elektroniczna rejestracja kandydatów w IRK zgodnie z procedurą - drugi etap. |
od 15 września do 25 września 2020 r. |
6. |
Przekazanie kompletu dokumentów w formie papierowej Forma przekazania dokumentów zostanie ogłoszona w późniejszym terminie. |
do 26 września 2020 r. |
Ogłoszenie wyników postępowania kwalifikacyjnego drugiego etapu rekrutacji na indywidualnych kontach kandydatów w IRK z uwzględnieniem potwierdzenia wyników w ogólnopolskim systemie Krajowego Rejestru Matur. |
do 29 września 2020 r |
|
7. |
Potwierdzenie woli podjęcia studiów w formie elektronicznej. |
do 30 września 2020 r. |
8. |
REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA- Elektroniczna rejestracja kandydatów w IRK zgodnie z procedurą *** |
do 10 października 2020 r. |
9 |
Przekazanie kompletu dokumentów w formie papierowej Forma przekazania dokumentów zostanie ogłoszona w późniejszym terminie. |
do 13 października 2020 r. |
Ogłoszenie wyników postępowania kwalifikacyjnego na indywidualnych kontach kandydatów w IRK |
do 15 października 2020 r. |
|
Potwierdzenie woli podjęcia studiów w formie elektronicznej |
do 16 października 2020 r. |
- * ponadto, sposób potwierdzania dokumentów będzie uzależniony od obowiązujących w tym czasie przepisów,
- ** w związku z obecnie panującą sytuacją epidemiologiczną terminy poszczególnych etapów postępowania rekrutacyjnego mogą ulec zmianie,
- *** rekrutacja uzupełniająca pod warunkiem nie wypełnienia limitu miejsc na danym kierunku studiów.
7. Harmonogram rekrutacji na studia niestacjonarne na rok akademicki 2020/2021
Na studia niestacjonarne rekrutacja będzie się odbywała według kolejności zgłoszeń na poszczególne kierunki. W przypadku kierunku Pielęgniarstwo studia drugiego stopnia, na podstawie konkursu z uzyskanych punktów w oparciu o złożone w rekrutacji obowiązujące dokumenty. Studia niestacjonarne na poszczególnych kierunkach zostaną uruchomione pod warunkiem zrekrutowania wymaganej liczby kandydatów.
Przewiduje się zaproponowanie zrekrutowanym kandydatom na studia niestacjonarne, studiów stacjonarnych, wprowadzając dla nich inną, uzgodnioną organizację zajęć.
Kierunki studiów objęte rekrutacją
Studia niestacjonarne: licencjackie, inżynierskie, studia magisterskie drugiego stopnia.
- Studia licencjackie: Bezpieczeństwo wewnętrzne, Ekonomia, Logistyka.
- Studia inżynierskie: Informatyka, Inżynieria środowiska, Mechanika i budowa maszyn, Rolnictwo.
- Studia magisterskie drugiego stopnia: Pielęgniarstwo studia II stopnia, Zarządzanie studia II stopnia.
L.p. |
ETAPY POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO STUDIA NIESTACJONARNE |
TERMINY |
1 |
Początek elektronicznej rejestracji kandydatów w systemie IRK zgodnie z procedurą |
od 9 czerwca 2020 r. |
2 |
Koniec rejestracji kandydatów w IRK |
24 września 2020 r. |
3 |
Przekazanie kompletu dokumentów w formie papierowej. Forma przekazania dokumentów zostanie ogłoszona w późniejszym terminie. |
po 11 sierpnia do 24 września 2020 r. |
4 |
Potwierdzenie woli podjęcia studiów w formie elektronicznej |
24 września 2020 r. |
5 |
Ogłoszenie wyników rekrutacji na studia niestacjonarne |
do 26 września 2020 r. |
W związku z wprowadzonymi przepisami związanymi z zapobieganiem i przeciwdziałaniem zarażeniom COVID - 19 ryzyko związane z funkcjonowaniem Uczelni oraz aktualna sytuacja może powodować wprowadzenie innych zasad i ustaleń.
2) Na studia drugiego stopnia na kierunek Zarządzanie może być przyjęta osoba, która posiada dyplom ukończenia studiów pierwszego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich oraz suplement. Należy przekazać kserokopię dyplomu i suplementu wraz z zmieszczonymi oświadczeniami na kopiach dokumentów, następującej treści "Oświadczam, że dokument jest zgodny z oryginałem mojego dyplomu ukończenia studiów/suplementu do dyplomu (data i podpis kandydata)"*, albo składają odpis poświadczony notarialnie za zgodność z oryginałem (w tym przypadku nie wymaga się zamieszczania oświadczenia).
3) Na studia drugiego stopnia na kierunek Pielęgniarstwo może być przyjęta osoba, która posiada dyplom ukończenia studiów pierwszego stopnia na kierunku pielęgniarstwo. Należy przekazać kserokopię dyplomu i suplementu wraz z zmieszczonym oświadczeniem na kopiach dokumentów, następującej treści "Oświadczam, że dokument jest zgodny z oryginałem mojego dyplomu ukończenia studiów/suplementu do dyplomu (data i podpis kandydata)"*, albo składają odpis poświadczony notarialnie za zgodność z oryginałem (w tym przypadku nie wymaga się zamieszczania oświadczenia). Wskazane jest załączenie dokumentów potwierdzających aktywność o charakterze naukowym (opracowania naukowe, autorstwo, współautorstwo), udział w konferencjach naukowych (bierny, aktywny).
4) Na studia drugiego stopnia na kierunek Praca socjalna może być przyjęta osoba, która posiada dyplom ukończenia studiów pierwszego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich oraz suplement. Do rekrutacji należy przekazać kserokopię dyplomu i suplementu wraz z zmieszczonymi oświadczeniami na kopiach dokumentów, następującej treści "Oświadczam, że dokument jest zgodny z oryginałem mojego dyplomu ukończenia studiów/suplementu do dyplomu (data i podpis kandydata)"*, albo składają odpis poświadczony notarialnie za zgodność z oryginałem (w tym przypadku nie wymaga się zamieszczania oświadczenia).
Bezpieczeństwo wewnętrzne (6 sem.) - odpłatność 2500 zł za semestr
- specjalność: zarządzanie kryzysowe
- specjalność: bezpieczeństwo informacyjne
- specjalność: rzecznik prasowy służb mundurowych
Ekonomia (6 sem.) - odpłatność 2500 zł za semestr
- specjalność: zarządzanie i finanse w przedsiębiorstwie międzynarodowym
- specjalność: bankowość i rynek finansowy
- specjalność: administracja i finanse sektora publicznego
- specjalność: finanse i rachunkowość przedsiębiorstw
Informatyka (7 sem.) - odpłatność 2600 zł za semestr
- specjalność: inżynieria systemów oprogramowania (ISO – CSE in English)
- specjalność: informatyka w procesach biznesowych
Inżynieria środowiska (7 sem.) - odpłatność 2600 zł za semestr
- specjalność: inżynieria komunalna
- specjalność: sieci i instalacje płynowe
- specjalność: technologie energetyczne
Logistyka (6 sem.) - odpłatność 2500 zł za semestr
- specjalność: logistyka i spedycja w transporcie drogowym
- specjalność: logistyka w przedsiębiorstwie przemysłowym
Mechanika i budowa maszyn (7 sem.) - odpłatność 2600 zł za semestr
- specjalność: inżynieria produkcji
- specjalność: maszyny i urządzenia energetyczne
- specjalność: mechatronika
Pielęgniarstwo (4 sem.) studia drugiego stopnia - odpłatność 2500 zł za semestr
Rolnictwo (7 sem.) - odpłatność 2500 zł za semestr
- specjalność: zarządzanie w agrobiznesie
- specjalność: mechanizacja rolnictwa
- specjalność: ochrona środowiska przyrodniczego
Zarządzanie (4 sem.) studia drugiego stopnia - odpłatność 2600 zł za semestr
- specjalność: zarządzanie przedsiębiorstwem
- specjalność: zarządzanie finansami