Aktualności
Agnieszka Królikowska w 1998r. ukończyła studia magisterskie na kierunku fizyka w NKF wydział Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego. W 1996r. uzyskała tytuł licencjata w zakresie nauczania fizyki, chemii i matematyki na Wydziale Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego. W 2001r. ukończyła studia podyplomowe z informatyki na Wydziale Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego. W 2013r. ukończyła studia podyplomowe z matematyki na Wydziale Pedagogicznym Szkoły Wyższej im. Pawła Włodkowica w Płocku. W 2019r. ukończyła studia podyplomowe: Doradztwo zawodowe, edukacyjne i pośrednictwo pracy – w Wyższej Szkole Społeczno-Przyrodniczej im. Wincentego Pola w Lublinie.
Od 1997 roku pracuje w szkolnictwie, jako nauczyciel dyplomowany fizyki i informatyki w Zespole Szkół nr 1 im. gen Józefa Bema w Ciechanowie. Wielokrotnie wyróżniona nagrodą dyrektora szkoły. W 2016r. uzyskała najwyższą wyróżniającą ocenę pracy. W 2005r. wpisana na listę egzaminatorów maturalnych z fizyki. Od wielu lat pracuje jako egzaminator współpracujący z Okręgową Komisją Egzaminacyjną. Decyzją Ministra Edukacji Narodowej w 2019 r. wpisana na listę ekspertów wchodzących w skład komisji egzaminacyjnych i kwalifikacyjnych dla nauczycieli ubiegających się o awans na stopień zawodowy. W 2016r wyróżniona „Medalem Komisji Edukacji Narodowej”, w 2017 Brązowym Medalem Za Długoletnią Służbę. Od 2019r pracuje jako wykładowca Państwowej Uczelni Zawodowej im. Ignacego Mościckiego w Ciechanowie.
Mgr inż. MARIUSZ MICHAŁ SUWIŃSKI ukończył w 2007 roku jednolite studia magisterskie na kierunku elektronika i telekomunikacja w zakresie inżynierii systemów ochrony na Wydziale Elektroniki Wojskowej Akademii Technicznej im. Jarosława Dąbrowskiego w Warszawie, uzyskując tym samym tytuł magister inżynier. Napisał pracę dyplomową pt. „Nowoczesna metoda akwizycji obrazów dla systemów CCTV – fotografia z aktywnym podświetleniem”.
Od 2009 roku związany jest ze szkolnictwem. Pracuje jako nauczyciel teoretycznych przedmiotów zawodowych w Zespole Szkół nr 1 im. gen. Józefa Bema w Ciechanowie, CKU w Ciechanowie i ZDZ w Ciechanowie. Prowadzi zajęcia z przedmiotów zawodowych na kierunkach: technik elektryk, technik energetyk, technik teleinformatyk, technik mechanik lotniczy, technik informatyk. Prowadzi również szkolenia z zakresu IT, przygotowujące do egzaminu zawodowego, korzystania ze sprzętu technicznego elektroenergetycznego i teleinformatycznego.
Uczestniczył w wielu kursach i szkoleniach związanych z elektroniką, telekomunikacją, elektryką, energetyką. Był uczestnikiem Programu Praktyk i Doskonalenia Zawodowego w ramach Projektu: „NEW-TECH Program rozwoju praktycznych kompetencji nauczycieli zawodów branż nowych technologii”. Uczestniczył w szkoleniu z branży teleinformatycznej pt. „LAN CABLE QUALIFICATION”, kursie doskonalącym „Opracowanie programu nauczania dla zawodu” zorganizowany przez Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej. Jest autorem programu nauczania z kwalifikacji: „E.7. Montaż i konserwacja maszyn i urządzeń elektrycznych”, „E.8. Montaż i konserwacja instalacji elektrycznych”, „E.24. Eksploatacja maszyn, urządzeń i instalacji elektrycznych”.
W 2014 roku ukończył szkolenie, zdał egzamin i pełni funkcję egzaminatora Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Warszawie z kwalifikacji: E.13, E.15, E.16, EE.10, EE.11, INF.07, INF.08 w zawodach technik teleinformatyk i technik informatyk.
Pełnił funkcję opiekuna stażysty w ramach projektu „Mazowsze – stypendia dla uczniów szkół zawodowych”. Prowadzi zajęcia w ramach koła naukowego elektryczno-elektronicznego „ELEKTRO-TECH” w ZS nr 1.
Posiada świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci na stanowisku „E” – eksploatacji i „D” – dozoru do 1kV. Przygotowuje uczniów i kursantów do egzaminu kwalifikacyjnego Stowarzyszenia Elektryków Polskich celem uzyskania uprawnień do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci na stanowisku eksploatacji do 1kV (SEP).
Od 2019 roku jest wykładowcą Państwowej Uczelni Zawodowej im. Ignacego Mościckiego w Ciechanowie na Wydziale Inżynierii i Ekonomii. Prowadzi zajęcia z elektrotechniki i elektroniki, maszyn elektrycznych, podstaw metrologii, instalacji elektrycznych i sieci elektroenergetycznych.
Publikacje studentów Koła Naukowego Przyszłych Inżynierów:
- Joanna Stępka, Justyna Błaszkiewicz, „Program Czyste Powietrze na przykładzie Gminy Kuczbork-Osada i Urzędu Miasta i Gminy Lubowidz”, Aktywność naukowa młodzieży akademickiej. Forum Studenckie IV, pod red. G. Koca 2019, w druku, Ciechanów 2019
- Maciej Rączkowski, „Biomasa, jako surowiec energetyczny”, Aktywność naukowa młodzieży akademickiej. Forum Studenckie IV, pod red. G. Koca 2019, w druku, Ciechanów 2019
- Monika Zuba, Adam Zuba, „Solaris”, Aktywność naukowa młodzieży akademickiej. Forum Studenckie IV, pod red. G. Koca 2019, w druku, Ciechanów 2019
- Beata Bralewska, „Biogazownia – nowoczesne źródło zielonej energii”, Aktywność naukowa młodzieży akademickiej. Forum Studenckie IV, pod red. G. Koca 2017, ISBN 978-83-945189-8-1, Ciechanów 2017
- Łukasz Szlendak, „Wiedza mieszkańców województwa mazowieckiego na temat segregacji oraz ponownego wykorzystania odpadów komunalnych”, Aktywność naukowa młodzieży akademickiej. Forum Studenckie IV, pod red. G. Koca 2017, ISBN 978-83-945189-8-1, Ciechanów 2017
- Mateusz Klusek, Andrzej Rogalski, „Struktura i działanie Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych Sp. z o.o. w Ciechanowie, Aktywność naukowa młodzieży akademickiej. Forum Studenckie IV, pod red. G. Koca 2017, ISBN 978-83-945189-8-1, Ciechanów 2017
- Milena Chojnacka, „Ocena stanu środowiska gminy miejskiej Ciechanów, Aktywność naukowa młodzieży akademickiej. Forum Studenckie III, pod red. G. Koca 2016, ISBN 978-83-945189-3-6, Ciechanów 2016
- Milena Chojnacka „Przetwarzanie odpadów na paliwo alternatywne”, Aktywność naukowa młodzieży akademickiej. Forum Studenckie III, pod red. G. Koca 2016, ISBN 978-83-945189-3-6, Ciechanów 2016
- Milena Chojnacka, „Optymalizacja w procesach inżynierskich”, Aktywność naukowa młodzieży akademickiej. Forum Studenckie II, pod red. G. Koca 2015, ISBN 978-83-936260-8-3, Ciechanów 2015
- Mile na Chojnacka, „Rozwój badań gazu łupkowego w Polsce”, Aktywność naukowa młodzieży akademickiej. Forum Studenckie II, pod red. G. Koca 2015, ISBN 978-83-936260-8-3, Ciechanów 2015
- Adrian Brzozowski, „Świadomość ekologiczna mieszkańców Ciechanowa”, Aktywność naukowa młodzieży akademickiej. Forum Studenckie II, pod red. G. Koca 2015, ISBN 978-83-936260-8-3, Ciechanów 2015
- Adrian Brzozowski - „Studenci wobec obecnego problemu segregacji i recyklingu odpadów komunalnych”, Aktywność naukowa młodzieży akademickiej. Forum Studenckie, pod red. G. Koca 2014, ISBN 978-83-936260-3-8, Ciechanów 2014
- Maksymilian Styś, Paulina Przybysz, Piotr Drążkiewicz - „Ochrona środowiska w życiu studenta – świadomość a rzeczywistość”, Aktywność naukowa młodzieży akademickiej. Forum Studenckie, pod red. G. Koca 2014, ISBN 978-83-936260-3-8, Ciechanów 2014
Ogród
Studenci Koła Naukowego Przyszłych Inżynierów uczestniczyli w stworzeniu projektu ogrodu zamkniętego w szkle. Jest to rodzaj wiwarium, czyli pomieszczenia lub naczynia, które odwzorowuje naturalne warunki przyrodnicze. Podstawowym składnikiem mossarium jest mech.
Celem projektu było stworzenie „biosfery” – zamkniętego ekosystemu, w którym rośliny radzą sobie bez dostępu wody czy powietrza z zewnątrz. Zadaniem studentów było dobranie odpowiednich parametrów oraz zasobów roślinowych
Plecak
Studenci Koła Naukowego Przyszłych Inżynierów utworzyli sześcioosobową grupę „SOLARIS” i zrealizowali projekt, który pozwolił na poszerzenie wiedzy z dziedzin technicznych oraz zdobycie przydatnych umiejętności praktycznych. Projekt, który studenci zrealizowali pod nazwą „PLECAK SŁONECZNY”, to wielofunkcyjny plecak z panelem fotowoltaicznym i akumulatorem. Jego głównym założeniem jest wykorzystanie energii słonecznej na potrzeby spełniania różnych funkcji. Jest to projekt promujący ekologię oraz odnawialne źródła energii. Temat OZE jest obecnie bardzo popularny i przyciąga uwagę. Wiedza ludzi w tej dziedzinie poszerza się i coraz więcej osób sięga po te przyjazne środowisku rozwiązania. Taki plecak idealnie sprawdziłby się podczas użytkowania przez każdego studenta.
Nasz plecak może spełniać wiele funkcji. Przedstawiamy je poniżej:
- ładowanie telefonu;
- głośnik + wyjście AUX + radio;
- wbudowany nośnik danych;
- rękawiczki automatyczne (podgrzewane);
- budzik;
- kubek termiczny – podgrzewanie kawy/herbaty;
- lokalizator GPS;
- wzmacniacz GSM;
Docelowo chcielibyśmy, aby plecak spełniał minimum 4 z powyższych funkcji.
Ustaliliśmy wszystkie kwestie związane z projektem takie jak: proces i termin realizacji, podział stanowisk w grupie, potrzebne materiały, kosztorys oraz pozostałe zagadnienia organizacyjne.
Poniżej przedstawiamy podstawowy schemat działania naszego plecaka:
Oraz schemat z użyciem konkretnych przykładów:
Nasz projekt powinien wzbudzić zainteresowanie zarówno wśród studentów jak i wykładowców. Jest to pomysł innowacyjny, promujący odnawialne źródła energii, które zyskują coraz większą popularność w Polsce. Będzie mógł posłużyć jako przedmiot do wykonania prezentacji praktycznej i teoretycznej wśród studentów z Wydziału Inżynierii i Ekonomii oraz podczas dni otwartych w naszej Uczelni.
Studenci Koła Naukowego Przyszłych Inżynierów organizują kursy tworzenia stron internetowych w programie AutoCad.
Oprogramowanie AutoCAD umożliwia wykorzystanie specjalistycznych funkcji i bibliotek przeznaczonych dla branży architektonicznej, mechanicznej, elektrycznej i innych branż. Autorami oraz wykonawcami kursu są studenci przynależący do Koła Naukowego Przyszłych Inżynierów, działającego przy Zakładzie Inżynierii Środowiska Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Ciechanowie przy współpracy z Biurem Karier Partner.
Celem kursu jest nabycie umiejętności podstaw projektowania w programie AutoCAD, w tym automatyzacji przy tworzeniu rzutów kondygnacji, przekrojów, elewacji i innych rysunków. Program AutoCAD udostępnia narzędzia do projektowania mechanicznego, rysowania rur, elementów instalacji hydraulicznych i kanałów.
Układ tematyczny zakłada w pierwszej kolejności zaznajomienie kursantów z podstawowymi narzędziami i technikami pracy oraz organizacją przestrzeni roboczej. Kolejnym etapem kursu jest tematyka związana z przestrzenią modelu, poleceniami rysowania i modyfikacji. W dalszej kolejności kursanci poznają pracę na warstwach, opisywanie i wymiarowanie. Ostatni temat kursu, to realizacja praktycznych projektów.
Studenci Koła Naukowego Przyszłych Inżynierów organizują kursy tworzenia stron internetowych w programie WordPress.
WordPress jest bardzo dobrym skryptem do prowadzenia bloga lub projektowania strony internetowej. Jest to jedno z najłatwiejszych narzędzi tworzenia stron, oferujące wspaniały zestaw zarówno dla początkujących i bardziej zaawansowanych użytkowników.
Korzyści z ukończenia kursu:
- Wiedza i umiejętność tworzenia stron internetowych
- Łatwość kontaktu z klientem
- Nabycie/podwyższenie kompetencji ICT w zakresie tworzenia stron internetowych udokumentowane zdobyciem zaświadczenia ukończenia kursu WordPress
- Wzrost pozycji na rynku pracy
Kurs przeznaczony jest dla każdej osoby, która jest zainteresowana stworzeniem strony internetowej dla siebie i dla tych, którzy strony tworzą dla klientów. Kurs daje możliwość zdobycia w krótkim czasie wiedzy, która pozwoli na samodzielną pracę nad własnym projektem, w tym: instalację, administrację i niezbędne narzędzia.
Umiejętności zdobyte po szkoleniu:
- uruchomienia popularnego systemu CMS, jakim jest WordPress wprowadzania zmian w wyglądzie graficznym strony www
- Zarządzania treścią, dodawania postów, artykułów, określania czasu wyświetlania artykułów
- Wyszukiwania i instalowania dodatków, widgetów, wtyczek, galerii, plików multimedialnych.
Alicja Ewa Urbanowicz w 1986 r. uzyskała tytuł magistra inżyniera inżynierii środowiska Wydziału Hydrotechniki Politechniki Gdańskiej w Gdańsku. W roku 2009 ukończyła studia doktoranckie na Wydziale Budownictwa i Inżynierii Środowiska Politechniki Poznańskiej. Stopień doktora nauk technicznych w zakresie inżynierii środowiska uzyskała 24 maja 2013 r., temat rozprawy doktorskiej „Metoda obliczeń i optymalizacja wymienników ciepła z rurą helikoidalną”. Jest absolwentką studiów podyplomowych związanych z ochroną i kształtowaniem środowiska oraz z chłodnictwem i klimatyzacją. Studia podyplomowe realizowała odpowiednio na Wydziale Geologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz na Wydziale Budownictwa i Inżynierii Środowiska Politechniki Poznańskiej. Posiada uprawnienia projektowe do projektowania sieci i instalacji sanitarnych. Przez 11 lat zatrudniona była w biurach projektowych, przez 14 lat prowadziła własną firmę projektową. Od 1 października 2017 r. jest zatrudniona na stanowisku starszego wykładowcy na Wydziale Inżynierii i Ekonomii w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Ciechanowie, Prowadziła i prowadzi zajęcia z gospodarki odpadami komunalnymi i przemysłowymi oraz systemów oczyszczania miast, stacji uzdatniania wody i oczyszczalni ścieków, ochrony powietrza, wód gruntowych i rekultywacji gruntów, urządzeń mechanicznych w inżynierii komunalnej. wentylacji i klimatyzacji, technologii energetycznych, chłodnictwa i pomp ciepła, odnawialnych źródeł energii oraz podstaw diagnostyki i eksploatacji maszyn i urządzeń energetycznych. W ramach pracy dydaktycznej wypromowała czterech inżynierów. Jest współautorką publikacji wspólnych z prof. dr hab. inż. Januszem Wojtkowiakiem. Są to:
- Metoda obliczeń cieplnych i przepływowych pionowej wężownicy zanurzonej w zimnej cieczy o stałej temperaturze, Część I – Równania i algorytmy, miesięcznik „CIEPŁOWNICTWO OGRZEWNICTWO WENTYLACJA”, Wydawnictwo Czasopism i Książek Technicznych SIGMA-NOT sp. z o.o., lipiec 2012 r.,
- Metoda obliczeń cieplnych i przepływowych pionowej wężownicy zanurzonej w zimnej cieczy o stałej temperaturze, Część II – Wyniki obliczeń i analiza, miesięcznik „CIEPŁOWNICTWO OGRZEWNICTWO WENTYLACJA”, Wydawnictwo Czasopism i Książek Technicznych SIGMA-NOT sp. z o.o., sierpień 2012 r.,
- Metoda obliczeń wymienników ciepła z pionową wężownicą, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej 2013.