• A
  • A+
  • A++
  • 👁
  • 👁
PANS w Ciechanowie
  • Uczelnia
    • Wydziały
      • Wydział Inżynierii i Ekonomii
      • Wydział Nauk o Zdrowiu i Nauk Społecznych
      • Wydział Nauk Technicznych i Społecznych
    • Wizja i Misja
    • Władze
      • Skład Senatu
    • Informacje ogólne
    • Baza materialna
    • Akty prawne
    • Jakość Kształcenia
    • Zamówienia publiczne
      • Zamówienia publiczne (archiwum)
    • Dla pracownika
    • Społeczna odpowiedzialność uczelni
    • Kontakty
    • Inwestycje
  • Kandydat
    • Studia pierwszego stopnia
      • Bezpieczeństwo wewnętrzne
      • Ekonomia
      • Elektronika i telekomunikacja
      • Informatyka
      • Inżynieria środowiska
      • Logistyka
      • Mechanika i budowa maszyn
      • Pielęgniarstwo
      • Praca socjalna
      • Rolnictwo
    • Jednolite studia magisterskie
      • Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
      • Fizjoterapia
    • Studia drugiego stopnia
      • Logistyka
      • Praca socjalna
      • Pielęgniarstwo
      • Zarządzanie
    • Zasady przyjęcia
    • Wymagane dokumenty
    • Studia podyplomowe/szkolenia
      • Zarządzanie produkcją
    • Terminy rekrutacji
    • Biuro rekrutacji - kontakt
    • Oferta edukacyjna
    • Opłaty
    • Film promocyjny
  • Student
  • Jednostki
    • Akademik
    • Biblioteka
    • Akademickie Centrum Kształcenia
    • Wydawnictwo
    • Uniwersytet Dziecięcy
    • Akademicki Związek Sportowy
  • Projekty
    • Projekty unijne
      • Centrum Symulacji Medycznej
      • Program praktyk zawodowych
      • Dobry start - Akademickie Biuro Karier
      • Kompetentni i nowocześni
      • Innowacyjni z MOTO POWER
      • Młodzi - Ambitni - Kompetentni
      • Pielęgniarstwo zawód z przyszłością
      • Doskonałość dydaktyczna uczelni
    • Projekty
      • Inicjatywa wsparcia dążenia do doskonałości
      • Legia Akademicka
      • Projekt EOG
      • Dydaktyczna Inicjatywa Doskonałości
      • W szpilkach – naukowo o zdrowiu i rozwoju kobiet
      • Doskonała Nauka II
  • Współpraca
    • ERASMUS+
    • Uczelnie partnerskie
    • Otoczenie społeczno-gospodarcze
    • KRePUZ
    • Prace badawczo - rozwojowe i inne prace zlecone
  • Dla osób z niepełnosprawnościami
  • Uczelnia
    • Wydziały
      • Wydział Inżynierii i Ekonomii
      • Wydział Nauk o Zdrowiu i Nauk Społecznych
      • Wydział Nauk Technicznych i Społecznych
    • Wizja i Misja
    • Władze
      • Skład Senatu
    • Informacje ogólne
    • Baza materialna
    • Akty prawne
    • Jakość Kształcenia
    • Zamówienia publiczne
      • Zamówienia publiczne (archiwum)
    • Dla pracownika
    • Społeczna odpowiedzialność uczelni
    • Kontakty
    • Inwestycje
  • Kandydat
    • Studia pierwszego stopnia
      • Bezpieczeństwo wewnętrzne
      • Ekonomia
      • Elektronika i telekomunikacja
      • Informatyka
      • Inżynieria środowiska
      • Logistyka
      • Mechanika i budowa maszyn
      • Pielęgniarstwo
      • Praca socjalna
      • Rolnictwo
    • Jednolite studia magisterskie
      • Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
      • Fizjoterapia
    • Studia drugiego stopnia
      • Logistyka
      • Praca socjalna
      • Pielęgniarstwo
      • Zarządzanie
    • Zasady przyjęcia
    • Wymagane dokumenty
    • Studia podyplomowe/szkolenia
      • Zarządzanie produkcją
    • Terminy rekrutacji
    • Biuro rekrutacji - kontakt
    • Oferta edukacyjna
    • Opłaty
    • Film promocyjny
  • Student
  • Jednostki
    • Akademik
    • Biblioteka
    • Akademickie Centrum Kształcenia
    • Wydawnictwo
    • Uniwersytet Dziecięcy
    • Akademicki Związek Sportowy
  • Projekty
    • Projekty unijne
      • Centrum Symulacji Medycznej
      • Program praktyk zawodowych
      • Dobry start - Akademickie Biuro Karier
      • Kompetentni i nowocześni
      • Innowacyjni z MOTO POWER
      • Młodzi - Ambitni - Kompetentni
      • Pielęgniarstwo zawód z przyszłością
      • Doskonałość dydaktyczna uczelni
    • Projekty
      • Inicjatywa wsparcia dążenia do doskonałości
      • Legia Akademicka
      • Projekt EOG
      • Dydaktyczna Inicjatywa Doskonałości
      • W szpilkach – naukowo o zdrowiu i rozwoju kobiet
      • Doskonała Nauka II
  • Współpraca
    • ERASMUS+
    • Uczelnie partnerskie
    • Otoczenie społeczno-gospodarcze
    • KRePUZ
    • Prace badawczo - rozwojowe i inne prace zlecone
  • Dla osób z niepełnosprawnościami
  1. Wydział Inżynierii i Ekonomii

Aktualności

Sukces absolwenta Mechaniki i Budowy Maszyn Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Ciechanowie

Utworzono: wtorek, 01-10-2019

DSC 0038

Absolwent Mechaniki i Budowy Maszyn Wydziału Inżynierii i Ekonomii Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Ciechanowie odebrał nagrodę Prezesa Zarządu ARP S.A. za zajęcie I miejsca za najlepszą pracę inżynierską.

Więcej…

Procedura dyplomowania dla kierunku Rolnictwo

Utworzono: środa, 21-05-2025

Wymogi redakcyjne pracy dyplomowej

Zagadnienia na egzamin dyplomowy

Praktyki zawodowe Rolnictwo

Utworzono: poniedziałek, 19-05-2025

PRAKTYKI ZAWODOWE NA KIERUNKU ROLNICTWO

OPIEKUN PRAKTYK NA KIERUNKU ROLNICTWO
dr inż. Szymon Czarnocki
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

PRAKTYKA ZAWODOWA:
Praktyka zawodowa stanowi integralną część planu studiów na kierunku Rolnictwo.

Podstawa prawna:
Podstawowym dokumentem regulującym wszelkie sprawy dotyczące praktyki jest „Regulamin organizacji i realizacji praktyk zawodowych na kierunku rolnictwo studia i stopnia” (załącznik do Zarządzenia Nr 17/2024 Rektora Państwowej Akademii Nauk Stosowanych im. Ignacego Mościckiego w Ciechanowie z dnia 05 lutego 2024 roku)

OGÓLNY WYMIAR PRAKTYKI:
Studenci odbywają praktykę w semestrach: III, IV, V, VI w wymiarze 120 dni - 960 godzin. Dzień rozliczeniowy trwa 8 godzin zegarowych i w niektórych przypadkach może składać się z godzin wypracowanych np. w dwóch dniach kalendarzowych.

PRAKTYKA ZAWODOWA:
w semestrze 3: 30 dni - 240 godz.
w semestrze 4: 30 dni - 240 godz.
w semestrze 5: 30 dni - 240 godz.
w semestrze 6: 30 dni - 240 godz.

MIEJSCA REALIZACJI PRAKTYK:
Studenci kierunku Rolnictwo mogą odbywać praktykę w wyznaczonych podmiotach gospodarczych, w ramach podpisanych porozumień z Uczelnią. Studenci mogą również samodzielnie wybrać podmiot gospodarczy w którym odbędą praktykę. W przypadku podmiotów gospodarczych z którymi Uczelnia nie ma podpisanego porozumienia Student składa do Opiekuna praktyk potwierdzenie jednostki o zgodzie na przyjęcia studenta na praktykę.
Student może otrzymać zgodę na praktykę w miejscu przez niego wskazanym, pod warunkiem, że podmiot gospodarczy jest powiązany z branżą rolniczą oraz charakter wykonywanej pracy będzie zgodny z programem praktyki dla kierunku. Zgodę na odbycie praktyki w danej jednostce wyraża Opiekun praktyk.
Student może ubiegać się o zaliczenie praktyki na podstawie pracy jeśli wykonywana praca zawodowa jest powiązana ze studiowanym kierunkiem i osiąga w jej trakcie efekty uczenia zbieżne z tymi przypisanymi do danego semestru praktyki zawodowej. Oceny osiągnięcia efektów uczenia się dokonuje Komisja ds. warunków zaliczania pracy na poczet praktyki zawodowej zgodnie z Zarządzeniem nr 105/2024 Rektora Państwowej Akademii Nauk Stosowanych im. Ignacego Mościckiego w Ciechanowie z dnia 30 września 2024 r. w sprawie: powołania Komisji ds. warunków zaliczania pracy na poczet praktyki zawodowej oraz Zarządzenie nr 104/2024 Rektora Państwowej Akademii Nauk Stosowanych im. Ignacego Mościckiego w Ciechanowie z dnia 30 września 2024 roku w sprawie: określenia warunków zaliczania pracy na poczet praktyki zawodowej, studentom Państwowej Akademii Nauk Stosowanych im. Ignacego Mościckiego w Ciechanowie

Praktyka zawodowa może odbywać się w następujących instytucjach:

  • w gospodarstwach rolnych ukierunkowanych na produkcję rolniczą, gospodarstwach agroturystycznych, gospodarstwach ekologicznych;
  • w podmiotach gospodarczych wyposażonych w maszyny i sprzęt rolniczy;
  • w gospodarstwach rolno-hodowlanych, hodowlanych, ogrodniczych;
  • Ośrodkach Doradztwa Rolniczego, Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, zakładach produkcji rolno-spożywczej i przetwórstwa, jednostkach obsługujących rolnictwo, jednostkach samorządowych i podległych im zakładach.

Praktyka w semestrach III, IV powinna odbywać się w podmiotach zajmujących się produkcją lub serwisem (ewentualnie również sprzedażą) maszyn lub narzędzi przeznaczonych dla rolnictwa.

Praktyka w semestrach V, VI powinna odbywać się w gospodarstwach rolnych lub przedsiębiorstwach zajmujących się produkcją rolniczą.

CELE PRAKTYKI I EFEKTY UCZENIA SIĘ, KTÓRE STUDENT OSIĄGNIE W RAMACH PRAKTYKI ZAWODOWEJ:

  • Pogłębienie i poszerzenie umiejętności praktycznych osiągniętych przez Studenta w czasie studiów i nabycie nowych umiejętności poprzez praktyczne rozwiązywanie rzeczywistych zadań zawodowych. Poszerzenie wiedzy zdobytej w czasie studiów.
  • Nabycie umiejętności i zachowań potrzebnych w środowisku pracy (umiejętność praca w zespole, należyty stosunek do powierzanych obowiązków i współpracowników), kształtowanie kultury zawodowej i organizacji pracy odpowiadającej współczesnym tendencjom w rolnictwie.
  • Zapoznanie Studentów z organizacją i funkcjonowaniem zakładu pracy/gospodarstwa rolnego oraz jego komórek organizacyjnych związanych z realizacją zadań bezpośrednio powiązanych z kierunkiem i jego zakresem.
  • Zapoznanie z wyposażeniem technicznym, technologicznym i informatycznym zakładu pracy/gospodarstwa rolnego w zakresie kierunkowego profilu studiów
  • Poznanie środowiska zawodowego, zasad etyki zawodowej, całościowego (holistycznego) i zindywidualizowanego podejścia do osób, w procesie realizacji praktyk zawodowych.

ZAKRES OBOWIĄZKÓW STUDENTÓW PODCZAS PRAKTYKI:

Etap przygotowywania praktyki zawodowej:

  1. Wybór miejsca praktyki z listy przygotowanej przez Uczelnię lub samodzielne wyszukanie miejsca praktyki na zasadach i w terminie określonym przez Uczelnię.
  2. Udział w uzgodnieniach szczegółowego programu i harmonogramu praktyki z uczelnianym i zakładowym opiekunem praktyk zawodowych.
  3. Szczegółowy program praktyki oraz jej harmonogram ustalany jest i podpisany nie później niż w pierwszym tygodniu praktyki przez: opiekuna uczelnianego, opiekuna zakładowego i praktykanta (zał. nr 2 do Regulaminu).
  4. W programie szczegółowym są określone: stanowiska na których będzie pracował praktykant oraz przykładowe wykonywane prace, zestawione w odniesieniu do zakładanych efektów uczenia się, określonych dla semestralnej praktyki zawodowej.
  5. W szczegółowym harmonogramie praktyki określone są działy i komórki zakładu pracy, w których będzie realizowana praktyka zawodowa określonych liczbą dni rozliczeniowych
  6. Ubezpieczenie się na czas trwania praktyki od następstw nieszczęśliwych wypadków i innych okoliczności specyficznych dla danego kierunku studiów oraz miejsca praktyki.
  7. Udział w szkoleniu - przed praktyką, prowadzonym przez uczelnianego opiekuna praktyk zawodowych. Okazanie opiekunowi dokumentu potwierdzającego ubezpieczenie oraz potwierdzeń posiadania aktualnych badań, specyficznych dla danego miejsca praktyki.

Etap realizacji praktyki zawodowej:

  1. Student stawia się w miejscu praktyki w wyznaczonym terminie i uczestniczy w obowiązkowych szkoleniach (w tym szkolenie BHP).
  2. Posiada wymagane ubezpieczenia.
  3. Jest zobowiązany do przestrzegania przepisów BHP oraz regulaminów obowiązujących w zakładzie pracy.
  4. W sytuacjach, w których wymaga tego charakter praktyki zobowiązany jest do noszenia odzieży i obuwia ochronnego (lub/i innych elementów ochrony bezpośredniej) oraz identyfikatora.
  5. Uzgadnia z zakładowym opiekunem praktyki szczegóły organizacyjne realizacji poszczególnych etapów praktyki.
  6. Jest obowiązkowo obecny na praktyce. Dopuszcza się usprawiedliwioną nieobecność na praktyce wynoszącą w sumie co najwyżej 3 dni robocze w trakcie danego cyklu praktyki w realizowanej w semestrze. Praktykant jest zobowiązany, zgłosić niezwłocznie zakładowemu opiekunowi praktyk, każdą usprawiedliwioną (zwolnienie lekarskie) nieobecność na praktyce. Nieobecności, wykraczające ponad dozwolone, praktykant zobowiązuje się odpracować w terminie uzgodnionym z zakładowym opiekunem praktyk zawodowych.
  7. Bierze czynny udział w praktyce, sumiennie wykonuje zadania zlecone przez zakładowego opiekuna praktyk zawodowych i przestrzega przepisów oraz zasad obowiązujących w zakładzie pracy / instytucji.
  8. Dokumentuje przebieg praktyki zgodnie z zasadami na kierunku.
  9. Komunikuje się okresowo z uczelnianym opiekunem praktyk, zdając cząstkowe relacje z przebiegu praktyki (mailowo, telefonicznie, itp).
  10. Współdziała z uczelnianym i zakładowym opiekunem praktyk zawodowych przy ustalaniu tematu, zakresu i warunków wykonywania aplikacyjnej pracy dyplomowej, jeśli taką pracę będzie tworzył.
  11. Po zrealizowaniu praktyki, praktykant:
    • Sporządza sprawozdanie z praktyki, zgodnie z wytycznymi w tym dokonuje samooceny w zakresie osiągniętych efektów uczenia się,
    • Przystępuje do zaliczenia praktyki zgodnie z warunkami zaliczenia praktyki na kierunku.

WYMAGANE DOKUMENTY:

1. STUDENT ODBYWAJĄCY PRAKTYKĘ W WYZNACZONYCH PODMIOTACH GOSPODARCZYCH W RAMACH PODPISANYCH POROZUMIEŃ Z UCZELNIĄ

  • Praktykant otrzymuje z Uczelni skierowanie, zawarte w Arkuszu Zakładowej Praktyki Zawodowej, (zał. nr 1 do Regulaminu), na którym zakład potwierdza stawienie się praktykanta na praktykę oraz odbycie przez niego wymaganych szkoleń. Arkusz ZPZ pełni także funkcję protokołu zaliczenia praktyki zawodowej.
  • W szczegółowym programie praktyki zawodowej określone są: działy (komórki) zakładu w których student będzie odbywał praktykę oraz przykładowe wykonywane przez niego prace, zestawione w odniesieniu do zakładanych efektów uczenia się, określonych dla praktyki zawodowej
    (zał. nr 2).

2. STUDENT ODBYWAJĄCY PRAKTYKĘ W PODMIOTACH Z KTÓRYMI UCZELNIA NIE MA PODPISANEJ UMOWY O WSPÓŁPRACY

  • Po zaakceptowaniu przez opiekuna praktyk zaproponowanego podmiotu student dostarcza w dwóch egzemplarzach wypełnione i podpisane przez osobą upoważnioną do reprezentowania Zakładu Pracy „Porozumienie w sprawie organizacji praktyki zawodowej dla studentów” Wydziału Inżynierii i Ekonomii
  • dostarcza „Oświadczenie organizatora praktyki o wyrażeniu zgody na odbycie przez studenta/studentkę praktyki” wypełnione w miejscu realizacji praktyki.
  • Praktykant otrzymuje z Uczelni skierowanie, zawarte w Arkuszu Zakładowej Praktyki Zawodowej (zał. nr 1 do Regulaminu), na którym zakład potwierdza stawienie się praktykanta na praktykę oraz odbycie przez niego wymaganych szkoleń. Arkusz ZPZ pełni także funkcję protokołu zaliczenia praktyki zawodowej.

3. STUDENT UBIEGAJĄCY SIĘ O ZALICZENIE PRACY NA POCZET PRAKTYKI ZAWODOWEJ

  • składa Wniosek o zaliczenie praktyki zawodowej na podstawie: zatrudnienia studenta na umowę o pracę/umowę cywilnoprawną/prowadzenia własnej działalności gospodarczej /własnego gospodarstwa rolnego/pracy w gospodarstwie rolnym rodziców lub odbywania przez studenta stażu/wolontariatu (zał. nr 1).
  • składa Zaświadczenie o zatrudnieniu dot. Zaliczenia praktyki zawodowej (zał. nr 2).
  • składa Arkusz samooceny osiągniętych efektów uczenia się określonych dla praktyki zawodowej w programie studiów (zał. nr 1a)
  • Komisja zaliczania pracy na poczet praktyki zawodowej rozpatruje złożone dokumenty. Następnie podejmuje decyzję o zaliczeniu całości lub części praktyki zawodowej. W przypadku zaliczenia części praktyki zawodowej Komisja wskazuje część praktyki do uzupełnienia wraz ze wskazaniem propozycji podmiotu gospodarczego w którym możliwe jest osiągnięcie pozostałych efektów uczenia się.
  • Komisja zaliczania pracy na poczet praktyki zawodowej po rozpatrzeniu dostarczonej dokumentacji przekazuje Studentowi decyzje Komisji opiniującej zaliczenie działalności zawodowej jako praktyki (zał. nr 3)

INFORMACJE DOTYCZĄCE PROWADZONEJ DOKUMENTACJI PRZEZ STUDENTA

  1. W czasie realizacji praktyki student na bieżąco prowadzi dzienniczek praktyk. Przy wypełnianiu dzienniczka praktyk (zał. nr 3, 3a) powinien uwzględnić:
    − datę oraz liczbę godzin,
    − osiągane w danym dniu efekty uczenia się,
    − wykonywane prace,
    − spostrzeżenia i uwagi dotyczące wykonywanych prac i problemów w czasie odbywania praktyki,
    − potwierdzenie osoby nadzorującej w każdym dniu realizacji praktyki
  2. Podczas realizacji praktyki w każdym semestrze Student powinien zrealizować mini zadanie. Realizacja zadania powinna wymagać osiągnięcia co najmniej dwóch efektów uczenia się.
  3. Na zakończenie praktyki student powinien uzyskać w dzienniczku praktyk ocenę z zakładu pracy, w którym odbywał praktykę oraz wpis potwierdzający odbycie praktyki.
  4. Po zakończeniu praktyki Student sporządza sprawozdania z realizacji praktyki (zał. nr 4)
    Z tymi dokumentami student zgłasza się w wyznaczonym terminie na zaliczenie praktyk.

ZASADY I TERMINY ZALICZENIA PRAKTYK

  1. Praktyka zawodowa kończy się zaliczeniem na ocenę.
  2. Warunkiem zaliczenia praktyki jest:
    - odbycie praktyki w ustalonym terminie,
    - przedłożenie wypełnionego dziennika praktyk, podpisanego, z pozytywną oceną opiekuna z podmiotu, w której odbywała się praktyka,
    - przedłożenie potwierdzenia odbycia praktyki (karta w dzienniczku praktyk),
    - mini zadanie
    - zrealizowanie programu praktyki.
  3. Zaliczenie praktyki dokonuje Opiekun praktyk
  4. Zakres zaliczenia obejmuje treści merytoryczne (ocena z odpowiedzi na pytania), stronę formalną odbycia praktyki (oceny za prowadzenie zapisów w dzienniczku, wykonania zadań z programu), opinii osoby kontrolującej przebieg praktyki, opinię (ocenę) jednostki, w której odbywała się praktyka.
  5. Otrzymanie oceny niedostatecznej jest równoznaczne z brakiem zaliczenia praktyki. Student w tym przypadku ma prawo do terminu poprawkowego.
  6. Za zaliczenie praktyki przyznawane są punkty ECTS (32 ECTS):
    – 8 punktów ECTS w semestrze III
    – 8 punktów ECTS w semestrze IV
    – 8 punktów ECTS w semestrze V
    – 8 punkty ECTS w semestrze VI
  7. Odbycie praktyki i uzyskanie zaliczenia jest warunkiem zaliczenia semestru studiów.
  8. Na wniosek studenta Dziekan może wyrazić zgodę na odbycie praktyk w innym terminie.
  9. Student, który nie odbył wszystkich wymaganych w planach studiów praktyk, nie może być dopuszczony do egzaminu dyplomowego.

WYKAZ PODMIOTÓW GOSPODARCZYCH NA KIERUNKU ROLNICTWO, Z KTÓRYMI UCZELNIA MA PODPISANE POROZUMIENIE

  • Ciechanowska Spółdzielnia Mleczarska, ul. Mleczarska 16a, 06-400 Ciechanów
  • Mazowiecki Ośrodek Doradztwa Rolniczego - Oddział Poświętne w Płońsku, ul. H Sienkiewicza 11, 09-100 Płońsk
  • PZH Kalchem Sp. z o.o. Oddział Żurominek, Żurominek 50B, 06-521 Wiśniewo
  • Stomil Sanok Dystrybucja sp. z o.o. Oddział Ciechanów, ul. Mławska 1, 06-400 Ciechanów
  • Starostwo Powiatowe w Ciechanowie, ul. 17 Stycznia 7, 06-400 Ciechanów
  • Inalca Poland sp. z o.o., ul. Henryka Sienkiewicza 74, 09-110 Sochocin
  • Spółka Agrarna AR Sp. z o.o., Zdunowo 48, 09-142 Załuski
  • Concractus-Agro Karniewo, ul. Makowska 48, 06-425 Karniewo
  • Fricke, Oddział Ciechanów, Aleja Unii Europejskiej 8, 06-400 Ciechanów
  • Cedrob, Ujazdówek 2A, 06-400 Ciechanów
  • Rolmech, ul.Pułtuska 41B, 09-100 Płońsk
  • Agroplaża, Poświętne 5, 06-213 Sypniewo
  • Rol-Brat, Żabin Karniewski 39, 06-425 Karniewo
  • Lupus, ul. Mleczarska 6 06-400 Ciechanów

Załączniki: Platforma Edukacyjna Moodle

Zaliczenie praktyki zawodowej przy odbywaniu w podmiocie gospodarczym:
Załącznik nr 1 - Arkusz zakładowej praktyki zawodowej
Załącznik nr 2 - Szczegółowy program i harmonogram zakładowej praktyki zawodowej
Załącznik nr 3 - Dziennik zakładowej praktyki zawodowej
Załącznik nr 3a - Dziennik zakładowej praktyki zawodowej – strona tytułowa
Załącznik nr 4 - Sprawozdanie z zakładowej praktyki zawodowej
Załącznik nr 5 - Protokół zaliczenia praktyki zawodowej
Załącznik nr 6 - Porozumienie w sprawie organizacji praktyki

Zaliczenie pracy na poczet praktyki zawodowej:
Załącznik nr 1 - Wniosek o zaliczenie praktyki zawodowej
Załącznik nr 1a - Arkusz samooceny osiągniętych efektów uczenia się określonych dla praktyki zawodowej w programie studiów, tj. w Karcie przedmiotu - sylabusie praktyki zawodowej oraz Kierunkowym regulaminie praktyki zawodowej
Załącznik nr 2 - Zaświadczenie o zatrudnieniu dot. Zaliczenia praktyki zawodowej
Załącznik nr 3 - Rozstrzygnięcie Komisji w zakres zaliczenia działalności zawodowej jako praktyki

Zarządzanie - studia podyplomowe

Utworzono: czwartek, 20-06-2024

Podyplomowe Studia Zarządzanie produkcją w Państwowej Akademii Nauk Stosowanych im. Ignacego Mościckiego w Ciechanowie trwają 2 semestry. Obejmują łącznie
200 godzin kształcenia (wykłady, ćwiczenia) prowadzonych w grupach, zależnie od liczby studentów. Zajęcia odbywają się w systemie zjazdów sobotnio-niedzielnych, najczęściej 2 razy w miesiącu. Uczestnik studiów podyplomowych uzyskuje za zajęcia dydaktyczne łączną liczbę 60 punktów ECTS (30 pkt. za semestr). Do 60% zajęć na studiach podyplomowych może być prowadzonych w trybie zdalnym (online). Zajęcia realizowane będą przez nauczycieli akademickich i praktyków zgodnie z ich przygotowaniem zawodowym, warsztatem naukowym i praktycznym.

Na studia mogą być przyjęte osoby posiadające dyplom ukończenia studiów wyższych przynajmniej na poziomie studiów I stopnia (licencjat).

Z dniem 15 czerwca 2024 roku rozpoczyna się I etap rekrutacji na studia podyplomowe w zakresie „Zarządzanie produkcją” i prowadzony jest do 26 lipca 2024 r.

Z dniem 2 sierpnia 2024 roku rozpoczyna się II etap rekrutacji na studia podyplomowe w zakresie „Zarządzanie produkcją” i prowadzony jest do 30 września 2024 r. Rozpoczęcie zajęć na studiach podyplomowych odbędzie się 1 października 2024 r.

Dokumenty kandydat składa bądź przesyła do Dziekanatu – Wydziału Inżynierii i Ekonomii Państwowej Akademii Nauk Stosowanych im. Ignacego Mościckiego w Ciechanowie ul. Narutowicza 9, 06-400 Ciechanów. Za skuteczne dostarczenie dokumentów uznaje się termin ich wpływu na Wydział.

Kandydaci ubiegający się o przyjęcie na studia podyplomowe składają następujące dokumenty:

  • zgłoszenie o przyjęcie na studia podyplomowe (zgodnie z wzorem stanowiącym zał. nr 4 do Regulaminu Studiów Podyplomowych, Kształcenia Specjalistycznego oraz Innych Form Kształcenia,) załącznik do pobrania
  • kwestionariusz osobowy (zgodnie z wzorem stanowiącym zał. nr 5 do Regulaminu Studiów Podyplomowych, Kształcenia Specjalistycznego oraz Innych Form Kształcenia), załącznik do pobrania
  • kserokopię dyplomu ukończenia studiów potwierdzającego posiadanie kwalifikacji pełnej co najmniej na poziomie studiów I stopnia (licencjat), (oryginał lub jego odpis do wglądu w celu poświadczenia przez upoważnionego pracownika),
  • potwierdzenie uregulowania opłaty za udział w rekrutacji (wpisowego) - w wysokości 100 zł. Opłatę należy wpłacić na konto uczelni w tytule wpisując: Studia podyplomowe w zakresie „Zarządzanie produkcją”.

Czesne

  • Wysokość czesnego za uczestnictwo w studiach podyplomowych trwających 2 semestry wynosi 4000,00 zł tj. za każdy semestr 2000,00 zł - opłata semestralna za studia podyplomowe może być pobierana jednorazowo lub ratalnie w uzasadnionych przypadkach.
  • Opłata czesnego w formie semestralnej jest wnoszona w ciągu dwóch tygodni od rozpoczęcia semestru. W przypadku podziału opłaty semestralnej na dwie raty, pierwszą ratę należy wpłacić w ciągu dwóch tygodni od rozpoczęcia semestru, drugą ratę nie później niż na miesiąc przed zakończeniem semestru.
  • W przypadku rozłożenia opłaty semestralnej na dwie raty obowiązują stawki powiększone o 2%. W takim przypadku wysokość opłat za semestr wynosi
    2 x po 2040,00 zł.
  • Czesne uczestnik studiów podyplomowych wnosi na indywidualny numer rachunku wygenerowany przez Uczelnię w określonym terminie.

Absolwent Studiów Podyplomowych zdobędzie pogłębione umiejętności i kompetencje w zakresie planowania, projektowania, wdrażania, realizacji i doskonalenia procesów produkcyjnych. Absolwent będzie posiada wiedzę i umiejętności dotyczące:

  • tworzenia elastycznego systemu produkcji,
  • zarządzania procesami i systemem produkcji,
  • usprawniania systemu logistyki wewnętrznej przedsiębiorstwa,
  • optymalizowania kosztów produkcji,
  • rozwiązywania problemów jakościowych w obszarze produkcji,
  • zapewniania ciągłości produkcji,
  • jakościowych i ekologicznych uwarunkowań systemów produkcyjnych,
  • zarządzania zapasami.

Konsultacje Zakład Mechaniki i Budowy Maszyn

Utworzono: niedziela, 27-12-2020

PAŃSTWOWA AKADEMIA NAUK STOSOWANYCH im. Ignacego Mościckiego w CIECHANOWIE Wydział Inżynierii i Ekonomii Zakład Mechaniki i Budowy Maszyn

 

Konsultacje na kierunku MiBM w roku akademickim 2020/2021

 

L.p. Imię i nazwisko e-mail Studia stacjonarne Studia niestacjonarne Sala Link do spotkań zdalnych
1. dr inż. Tomasz Dzik Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. środa,
14:00 - 15:00
niedziela zjazdowa,
18:15 - 19:00
7 LINK DO KONSULTACJI
2.  d hab. inż.
Marcin Rychter
prof. PUZ
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. wtorek,
15:00 - 15:45
piątek zjazdowy
18:00 - 18:45
on-line LINK DO KONSULTACJI
3.  dr inż.
Wojciech Kramarek
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. sobota,
14:00 - 15:00
niedziela, 
10:30 - 12:00
16  
4. doc dr inż. 
Wojciech Przedpełski
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. piątek,
16:45 - 17:45
niedziela,
09:30 - 10:30
15  
5. dr inż.
Małgorzata Kalisz
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. czwartek,
18:15 - 19:00
  on-line LINK DO KONSULTACJI
6. dr inż. 
Jacek Łączyński
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. środa,
14:00 - 15:00
niedziela,
16:30 - 17:30
28 LINK DO KONSULTACJI
7.  dr inż.
Wojciech Sosnowski
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. wtorek,
15:30 - 16:30
niedziela,
9:20 - 10:20
108 LINK DO KONSULTACJI
8.  dr inż.
Marcin Grobelny
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. czwartek,
18:30 - 19:15
  on-line LINK OD KONSULTACJI
9. dr inż.
Rafał Górski
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. poniedziałek,
17:30 - 18:30
sobota,
20:00 - 21:00
on-line LINK DO KONSULTACJI
10. mgr inż. 
Adam Antośkiewicz
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. poniedziałek,
17:30 - 18:30
sobota zjazdowa,
13:00 - 14:00
108 LINK DO KONSULTACJI
11.  mgr inż.
Przemysław Krawczyk
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. wtorek, 
16:30 - 17:30
sobota,
08:00 - 08:45
1 LINK DO KONSULTACJI - STACJONARNE
LINK DO KONSULTACJI - NIESTACJONARNE 
12 mgr inż.
Aleksander Niski
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. poniedziałek,
19:00 - 19:45
sobota,
13:15 - 14:00
1a  
13.  mgr inż.
Adam Wiśniewski
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. poniedziałek,
10:30 - 11:15
sobota,
16:30 - 17:15
1  
14.  mgr inż.
Pawł Czaplicki
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. poniedziałek,
16:30 - 17:30
niedziela zjazdowa,
10:30 - 11:30
on-line LINK DO KONSULTACJI

Opiekunowie w roku akademickim 2020/2021

Utworzono: poniedziałek, 21-12-2020

Opiekunowie w roku akademickim 2020/2021

Podkategorie

Aktualnosci WIE

IS

Konferencje Informatyka

KONFERENCJE WIE

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
edycja stopki
PANS im. Ignacego Mościckiego w Ciechanowie
ul. Narutowicza 9; 06-400 Ciechanów
Rektorat: +48 23 672 20 50
rektorat@pansim.edu.pl
Sekretariat Kanclerza: +48 23 673 75 78
kanclerz@pansim.edu.pl
STRONY PANS
Email (pracownicy)
Wirtualna Uczelnia
Platforma MOODLE
Akademickie Centrum Kształcenia
Biuletyn Informacji Publicznej
dodatkowe informacje
Polityka prywatności
Deklaracja dostępności
Mapa strony
Copyright © PANS im. Ignacego Mościckiego w Ciechanowie. Wszelkie prawa zastrzeżone.