Test językowy OLS (Online Lingusitic Support)
Online Linguistic Support (https://academy.europa.eu/courses/learn-a-new-language) jest narzędziem Komisji Europejskiej mającym na celu badanie poziomu przyrostu kompetencji językowych uczestników mobilności zagranicznej. Każdy student wyjeżdżający za granicę w celu realizacji części studiów lub praktyki zawodowej zobowiązany jest do przystąpienia do testu poziomującego (placement test) z języka obcego (język prowadzenia zajęć lub realizacji praktyki).
Wynikiem testu poziomującego jest określenie poziomu (A1-C2) w łącznej ocenie 5 badanych komponentów: gramatyka, słownictwo, czytanie, słuchanie, kluczowe zwroty komunikacyjne.
Platforma OLS oferuje szereg interaktywnych i angażujących materiałów i zajęć do nauki języka, które pomogą nabyć umiejętność porozumiewania się w nowym języku lub rozwijać język, którego już się uczyłeś. Dostępne i różnorodne materiały zostały zaprojektowane tak, aby zaspokoić potrzeby każdego studenta, w zależności od preferowanego stylu nauki. Oznacza to, że studenci mogą cieszyć się darmowym dostępem do nauki języka, którą można rozpocząć i kontynuować we własnym tempie.
Wszyscy studenci mogą wejść na stronę internetową https://academy.europa.eu/ - Academy europa (bez względu na to, czy planują mobilność z programem Erasmus + czy nie), by bezpłatnie rozpocząć naukę języka obcego dzięki znajdującym się tam materiałom wideo oraz quizom. Na stronie istnieje też możliwość zalogowania się poprzez uczelniany adres email, dzięki czemu zyska się dostęp do testów językowych z certyfikatem, kursów językowych na różnych poziomach oraz do forów z możliwością zadawania pytań.
Jednym z obowiązków, który musi wypełnić student, aby udać się za granicę na studia lub praktykę z programu ERASMUS+ jest przystąpienie do testu poziomującego (placement test) z języka obcego, w którym będą prowadzone zajęcia lub zostanie zrealizowana praktyka. Każdy stypendysta zobowiązany jest do wypełnienia tego testu również po zakończeniu mobilności.
Jak wykonać test?:
1. Wejdź na stronę: EU Academy https://academy.europa.eu/courses/learn-a-new-language
2. Załóż profil EU (create an account) (podaj uczelniany adres e-mail).
3. Zaloguj się, a następnie w okienku wyszukiwarki wpisz frazę: "placement test" i wybierz język.
4. Wykonaj poziomujący test językowy.
5. Wynik testu w formie PDF prześlij na e-mail:
Działalność w kołach naukowych i organizacjach studenckich pozwala naszym studentom zdobywać nowe doświadczenia i kompetencje, wykraczające poza wiedzę akademicką. Jest to również czas nawiązywania cennych kontaktów na przyszłość. Nasi Studenci otrzymują umiejętności, które będą cenione przez pracodawców w późniejszej pracy zawodowej.
Zachęcamy Studentów do rozwoju zainteresowań i aktywności, pozwalamy dostrzec korzyści z bycia pracowitym, samodzielnym i kreatywnym.
Obowiązek ubezpieczenia studenta, który jest obywatelem polskim i nie ukończył 26 roku życia spoczywa w pierwszej kolejności na rodzicach lub dziadkach. W tym celu należy pobrać z dziekanatu zaświadczenie o studiowaniu i przekazać je temu z rodziców lub dziadków, który będzie ubezpieczał studenta. Gdy jest to niemożliwe, bo np. rodzice i dziadkowie nie żyją, wówczas ubezpieczenia zdrowotnego można dokonać za pośrednictwem uczelni.
Uwaga: uczelnia nie jest zobowiązana do automatycznego zgłoszenia do ubezpieczenia zdrowotnego.
Zgłoszenia do ubezpieczenia zdrowotnego uczelnia dokonuje wyłącznie na wniosek studenta.
Uczelnia zgłasza do obowiązkowego ubezpieczenia zdrowotnego studenta, który:
- • ukończył 26 rok życia i nie podlega ubezpieczeniu z innego tytułu (praca, rejestracja w Urzędzie Pracy, pracujący współmałżonek),
lub nie ukończył 26 roku życia i:
• jest sierotą zupełną, tj. nie żyją obydwoje rodzice oraz dziadkowie,
• jest wychowankiem domu dziecka, rodziny zastępczej w okresie usamodzielnienia i nie podlega ubezpieczeniu z innego tytułu,
• nie jest obywatelem Polski, ale spełnia kryteria ustawy o repatriacji i posiada ważną Kartę Polaka albo opinię Konsulatu Polskiego wydawaną do celów ubezpieczenia zdrowotnego,
oraz złoży wniosek wraz z dokumentami i oświadczy, że nie podlega ubezpieczeniu z innego tytułu.
Kiedy złożyć wniosek?
Nie później niż w ciągu 7 dni od daty utraty tytułu do ubezpieczenia oraz w przypadku ukończenia 26 roku życia.
Potrzebne dokumenty:
wypełniony wniosek o objęcie ubezpieczeniem zdrowotnym,
Wyrejestrowanie z ubezpieczenia
Student podpisując wniosek o objęcie ubezpieczeniem przez Uczelnię zobowiązuje się do zgłoszenia powstania innego tytułu do ubezpieczenia w terminie 7 dni od daty jego powstania, pod rygorem odpowiedzialności karnej.
W informacji przekazywanej uczelni należy podać datę powstania nowego tytułu do ubezpieczenia.
Informację należy przekazać do pracowników Działu Kształcenia i Spraw Studenckich - drogą poczty Polskiej na adres Państwowa Uczelnia Zawodowa im. Ignacego Mościckiego w Ciechanowie, ul. Narutowicza 9 06-400 Ciechanów z dopiskiem Dział Kształcenia i Spraw Studenckich lub osobiście, w siedzibie Uczelni PUZ w Ciechanowie, ul. Narutowicza 9, pokój 201
Dodatkowe informacje
1. Student ma obowiązek zgłoszenia do ubezpieczenia innych członków rodziny, nieposiadających innego tytułu do ubezpieczenia zdrowotnego,
2. Przez okres 4 miesięcy od daty ukończenia studiów bądź skreślenia z listy studentów, student nie ma opłacanych składek ubezpieczenia, ale objęty jest tzw. parasolem ochronnym, uprawniającym go do otrzymywania świadczeń medycznych.
ZAŁĄCZNIKI
Wniosek o objęcie ubezpieczeniem zdrowotnym studenta
Wniosek o wyrejestrowanie z ubezpieczenia zdrowotnego
OFERTY AKTUALNE
Link do portalu z ofertami pracy dla nauczycieli, terapeutów oraz pedagogów
Mazowiecka Wojewódzka Komenda Ochotniczych Hufców Pracy
NativeHash Sp. z o.o.
CEDROB S.A.
CEDROB S.A.
DTH Selection Specjalized Recruitment
Wakacyjne Warsztaty z PROJEKTOREM — oferta wolontariatu i praktyk dla studentów
Obecnie szukamy studentów-wolontariuszy do Wakacyjnych Warsztatów z PROJEKTOREM. To trzydniowe zajęcia edukacyjne dla dzieci z małych miejscowości (do 20 tys. mieszkańców). Tematyka warsztatów dotyczy pasji i zainteresowań wolontariuszy.
Wolontariat wakacyjny to idealna przestrzeń, żeby sprawdzić się w działaniach z obszaru animacji czasu wolnego, pedagogiki kultury czy popularyzacji sztuki. Oferujemy także możliwość realizacji praktyk studenckich.
Studenci-wolontariusze mają zapewnione:
- kieszonkowe na pokrycie kosztów dojazdu i materiałów na zajęcia,
- nocleg i wyżywienie,
- e-learning przygotowujący do pracy z dziećmi,
- dostęp do bazy materiałów edukacyjnych,
- indywidualne konsultacje online,
- certyfikat potwierdzający udział w wolontariacie,
- możliwość udziału w zjazdach integracyjnych i szkoleniowych.
Autorem i fundatorem Programu jest Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności. Program realizuje Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości.
- Artykuł na stronie internetowej: https://www.projektor.org.pl/aktualnosci/wolocation-czyli-jak-polaczyc-wolontariat-z-odpoczynkiem-relaksem-i-satysfakcja
- Grafiki: https://drive.google.com/drive/folders/1eymGqYOh61yGvjv6uNnFNwRBVbZQtOmG?usp=sharing
- Post: https://www.facebook.com/PROJEKTOR.official/posts/pfbid034rpBpD8HTRiN2pbe5wrVNZcbec85Kndv7muTwviQHfGE94LTm1g1AnSRB9Wa7Vnfl?locale=pl_PL
- Formularz zgłoszeniowy dla studentów: https://www.projektor.org.pl/zapisy/student/
DTH Selection
BEL Polska Sp. z o.o.
CIECHANOWSKA SPÓŁDZIELNIA MLECZARSKA
NORCO interior
SGB-Banku S.A.
LACTALIS
SYNGENTA Polska Centralna nasiona-warzywa
Straż Miejska m.st.Warszawy
- Młodszy Inspektor ds. Rozliczania Kosztów w Wydziale Logistyki,
- Starszy Inspektor – Administrator Systemów Telekomunikacyjnych w Wydziale Informatyki i Łączności,
- Inspektor – Administrator Systemów IT w Wydziale Informatyki i Łączności,
- Aplikant
- Młodszy Inspektor ds. Zaopatrzenia w Wydziale Logistyki,
MDM TECHNIC
Bel Polska Sp. z o.o.
Gospodarstwo Agrarna
Regionalna Placówka Opiekuńczo-Terapeutyczna "Odzyskać Radość"
Fundacja Sustinae
- Zaprasza osoby z niepełnosprawnościami do udziału w procesie rekrutacji w ramach projektu „Czas na staż – program aktywizacji zawodowej osób z niepełnosprawnościami. Edycja 2_2”
- CZAS NA STAŻ
Bel Polska Sp. z o.o.
ZESPÓŁ SZKÓŁ CENTRUM KSZTAŁCENIA ROLNICZEGO W GOLĄDKOWIE
NativeHash Sp. z o.o. Podkarpacki Park Naukowo-Technologiczny „Aeropolis”
Straż Miejska m.st.Warszawy
Regionalna Placówka Opiekuńczo-Terapeutyczna "Odzyskać Radość"
Fundacja Sustinae
Straż Miejska m.st.Warszawy
Straż Miejska m.st.Warszawy
- Młodszy Inspektor ds.Zaopatrzenia w Wydziale Logistyki, Referacie Gospodarki Magazynowej i Zaopatrzenia
- Inspektor ds. Obsługi Kadrowej w Referacie Spraw Osobowych, Wydziale Kadr i Płac
- Inspektor – Administrator Systemów IT w Wydziale Informatyki i Łączności, Referacie Utrzymania Systemów Informatycznych
- Aplikant
HESSUNG ELECTRONICS POLAND Sp z o.o.
REGIONALNA PLACÓWKA OPIEKUŃCZO-TERAPEUTYCZNA "ODZYSKAĆ RADOŚĆ"
ETI Polam Sp. z o.o.
- Elektryk, elektromonter maszyn i urządzeń przemysłowych
- Mechanik, obróbki skrawaniem w dziale utrzymania ruchu
- Mechanik w dziale utrzymania ruchu
HEESENG ELECTRONICS m. Działdowo
LG ELECTRONICS Mława
PrimaVega
Bel Polska Sp. z o.o.
Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej w Ciechanowie Spółka z o.o.
- Administrator systemów informatycznych
- Automatyk przemysłowy
- Elektroenergetyk w pionie produkcji (utrzymania ruchu)
ETI
CARENEA WE CARE
IBMP S.A.
NATURAGRA DRÓB SZLACHETNY SP. Z O.O.
DROSETD HOLDING SPÓŁKA Z O.O.
- SPECJALISTA DS. AUTOMATYKI I WDROŻEŃ
- SPECJALISTA DS.WSPARCIA IT - 1 , 2
PRIMAVEGA Grupa Producentów Warzyw
- Pracowników do nawadniania upraw
- Traktorzystów z akt. T lub B + E
- Traktorzystów z akt. B na nawodnienia upraw
ETI Polam Sp. z o.o.
M. R. PROPERTIES
POS-group
Regionalna Izba Obrachunkowa
Akademia Developerska IBPM
GŁÓWNY INSPEKTORAT TRANSPORTU DROGOWEGO
Akademia Integracji Systemów Biznesowych - Czekaliśmy na Ciebie !
GŁÓWNY INSPEKTORAT TRANSPORTU DROGOWEGO
WARS S.A.
Zakłady Mięsne Sochocin Sp z o.o.
Fabryka Narzędzi FANAR S.A.
Fabryka Narzędzi FANAR S.A.
Firma konstruktorska w Adamówku k. Warszawy
Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego
GITD
Cyber Szkoła Przyszłości dla nowej IT-generacji "KIBERone”
GITD
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Czerwińsku nad Wisłą
Fanar
NUVANO
NDE sp. z o.o.
Szpital Wolski im. dr Anny Gostyńskiej
Instytucja Państwowa realizująca zadania w obszarze bezpieczeństwa państwa
SOLID SECURITY Sp. z o.o. zatrudni: pracowników ochrony
MUGLER TELCO NETWORKS przedstawia oferty pracy na terenie Niemiec:
- Inżynier budownictwa_Statyk_Statiker
- Majster budowy_BauleiterMajster budowy_Bauleiter
- Monter konstrukcji stalowych_Monteur
- Pracownik budowlany_Tiefbauer
- Projektant sieci stacjonarnych_Festnetzplaner
- Technik Serwisant_Monter_Servicetechniker
Agencja Optymalizacji Zatrudnienia Łowcy Pracy
Sofidel
Knapp Polska
IL Cosmetics
Zespół Szkół im. Batalionów Chłopskich w Zielonej
evoSOLUTIONS
Cedrob S.A.
Ecotec Polska Sp. z o.o. poszukuje osoby na stanowisko: Monter farm solarnych
Przedszkole "Zamkowe skrzaty"
Fabryka Urządzeń Dźwigowych
Technikum Lotnicze w Ciechanowie prowadzi nabór na stanowisko:
Norcosprctra Sp. z o.o. prowadzi nabór na stanowisko:
Bel Polska Sp. z o.o.prowadzi nabór na stanowisko:
Fundacja Euro Most
Starostwo Powiatowe w Ciechanowie prowadzi nabór na stanowiska :
ETI Polam Sp. z o.o. prowadzi nabór na stanowiska:
- Mechanik utrzymania ruchu, miejsce pracy Pułtusk,
- Technologruchu, miejsce pracy Pułtusk,
Nabór na wolne stanowiska pracy w służbie cywilnej w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów:
- główny specjalista w Departamencie Bezpieczeństwa Narodowego BIP: 59526,
- główny specjalista w Departamencie Bezpieczeństwa Narodowego BIP: 59506 – 2 etaty,
- radca Szefa KPRM w Departamencie Bezpieczeństwa Narodowego BIP: 59533.
Ogłoszenie o naborze na stanowisko - Edukatora w Parku Nauki Torus
Nabór na stanowisko pracy w służbie cywilnej w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie
etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Firmą rekrutacyjna ProworkPL zaprasza studentów do skorzystania z naszych ofert pracy, min: w BRANŻY EDUKACJA PRACA JAKO NAUCZYCIEL DLA STUDENTÓW I ABSOLWENTÓW
https://prowork.pl/wyniki-wyszukania/?kraj=0&branza=33&nazwa_stanowiska=
Nijhuis Industries Central Europe Sp. z o.o. poszukuje kandydatów na stanowisko
Inżyniera budowy w Dziale Realizacji
Firma JPP Marine prowadzi nabór na szkolenie zawodowe: spawacz, monter konstrukcji stalowych.
Firma BDI Zapraszamy studentki do wzięcia udziału
w Future Female Leader in Product Supply
w Warszawie w Fabryce Pampers organizowanym przez Procter & Gamble
Dwudniowe spotkanie odbędzie się 17-18 stycznia 2019 - start o godz. 9:00.
Zaproszenie
- Młodszy programista - IPP Sp. z o.o IPP Sp. z o.o
- Pracownik Działu Systemów Zarządzania Jakością - Cedrob S.A.
- Mechanik w Dziale Utrzymania Ruchu
- Firma ZF poszukuje kandydatów do pracy w następujących obszarach:
- Specjalista ds. Cyberbezpieczeństwa
- Asystent Brokera
- Junior Tester
- Koordynator projektów
- Serwisant sprzętu - oferta ważna do 02.10.2018 r.
- Młodszy Programista
- Technik / Inżynier serwisu urządzeń elektronicznych - oferta ważna do 30.09.2018 r.
- Asystent projektanta instalacji centralnego ogrzewania - oferta ważna do 30.09.2018 r.
- Technik serwisu / Inżynier serwisu instalacji chłodniczych - oferta ważna do 21.09.2018 r.
- Pielęgniarka - instrumentariuszka
- Pielęgniarka / pielęgniarz
- EURES - oferty pracy w Niemczech
- Starszy specjalista do spraw przepływów finansowych - Ministerstwo Środowiska
- Starszy Inspektor do spraw przepływów finansowych - Ministerstwa Środowiska
- Starszy Specjalista do spraw projektów MF EOG i NMF - Ministerstwo Środowiska
- Specjalista do spraw projektów MF EOG i NMF - Ministerstwo Środowiska
- Starszy inspektor do spraw gospodarki łowieckiej - Ministerstwo Środowiska
- Podreferendarz - Urząd do Spraw Cudzoziemców
- Referendarz - Urząd do Spraw Cudzoziemców
- Specjalista - Urząd do Spraw Cudzoziemców
- Pielęgniarka / Pielęgniarz - Praca w Norwegii
- Pielęgniarka - Płońsk
OFERTY ARCHIWALNE
PO CO MI KONTO W DOMENIE UCZELNI ?
Każdy student rozpoczynający naukę w Państwowej Uczelni Zawodowej im. Ignacego Mościckiego w Ciechanowie ma obowiązek korzystania z uczelnianego adresu e-mail do czasu zakończenia studiów.
Adres ten jest niezbędny podczas logowania do systemów informatycznych funkcjonujących w Uczelni, takich jak Wirtualna Uczelnia, Platforma moodle, Azure Dev Tools for Teaching czy katalog biblioteczny Opac WWW.
CZY SĄ JAKIEŚ KORZYŚCI Z POSIADANIA KONTA W DOMENIE UCZELNI ?
Posiadanie adresu studenckiego w domenie z dopiskiem „edu.pl” często umożliwia skorzystanie ze zniżki np. na zakup oprogramowania komputerowego lub subskrypcji usługi, a niekiedy nawet jest oferowane bezpłatnie.
JAK ZALOGOWAĆ SIĘ NA KONTO W DOMENIE UCZELNI ?
Studenckie konto składa się z indywidualnego numeru studenta (nr albumu) oraz domeny (@student.puzim.edu.pl). Jeśli znasz swój nr albumu, to możesz zalogować się na konto używając adresu
JAK SPRAWDZIĆ CZY POSIADAM UCZELNIANY ADRES E-MAIL ?
Jeśli nie wiesz czy posiadasz uczelniane konto lub nie znasz jego adresu, wejdź na stronę https://accounts.google.com/ i wybierz opcję Nie pamiętasz adresu?
W następnym oknie wpisz adres swój prywatny adres e-mail, przez który dokonano rejestracji na studia w systemie Internetowej Rejestracji Kandydata, następnie kliknij DALEJ
W kolejnym oknie podaj swoje imię i nazwisko oraz kliknij DALEJ
Następnie ukaże się informacja z prośbą o uzyskanie kodu weryfikacyjnego, który zostanie wysłany na podany we wcześniejszym kroku adres e-mail. Kliknij WYŚLIJ
Po chwili na prywatną skrzynkę e-mail przyjdzie wiadomość z kodem weryfikacyjnym, który należy wpisać w kolejnym oknie i kliknąć DALEJ
Pojawi się okienko w którym należy wybrać konto w domenie @student.puzim.edu.pl
Jeśli logujesz się po raz pierwszy, wpisz hasło otrzymane e-mailem powitalnym wysłanym przez Uczelnię na prywatny adres e-mail. Jeśli nie znasz hasła, wybierz opcję NIE PAMIĘTASZ HASŁA ?
Następnie WYPRÓBUJ INNY SPOSÓB
Następnie WYŚLIJ
Po chwili na prywatną skrzynkę e-mail przyjdzie wiadomość z kodem weryfikacyjnym, który należy wpisać w kolejnym oknie i kliknąć DALEJ
Teraz należy utworzyć własne hasło do uczelnianego konta wpisując je dwukrotnie w poniższe okna, po czym klikamy ZAPISZ HASŁO
BRAWO! Możesz już korzystać z uczelnianego konta Google
STYPENDIA DLA STUDENTÓW
Biorąc pod uwagę Zarządzenie 85/2020 Rektora PUZIM w sprawie Instrukcji Bezpieczeństwa podczas pobytu w budynkach uczelni w okresie trwania pandemii COVID-19) ustala się harmonogram i zasady przyjmowania dokumentów związanych ze stypendiami. Pominięcie powyższego harmonogramu z winy studenta oznacza nowy termin przyjmowania dokumentów z realizacją od następnego miesiąca.
- Dokumenty dotyczące stypendium Rektora należy pozostawić we właściwym dziekanacie po uzyskaniu akceptacji przez Dziekana Wydziału.
Nieprzekraczalny termin składania dokumentów dotyczących stypendium Rektora upływa 16.11.2020. - Dokumenty dotyczące stypendium socjalnego, stypendium dla osób niepełnosprawnych, przyjmowane będą w następujących pokojach i terminach: Pokój nr 18 i pokój 111 w godzinach od 8:00 do 14:00.
- W godzinach od 14:00 do 15:30 przyjmowanie uzupełnień do złożonych dokumentów oraz konsultacje trudnych przypadków.
UWAGA – Podstawą do przygotowania dokumentów związanych z ubieganiem się o przyznanie stypendium jest skompletowanie dokumentów zgodnie z wymogami Regulaminu świadczeń dla studentów Państwowej Uczelni Zawodowej im. Ignacego Mościckiego w Ciechanowie na rok akademicki 2020/2021.
Harmonogram przyjmowania dokumentów
Dochód opodatkowany na zasadach ogólnych: Dotyczy osób, które osiągają dochód np. z umowy o pracę, umowy zlecenie lub umowy o dzieło bądź innych dochodów, które rozliczane są na zasadach ogólnych w Urzędzie Skarbowym. Wymagane są zaświadczenia z Urzędu Skarbowego od każdego pełnoletniego członka Twojej rodziny (w tym od pełnoletniego, uczącego się rodzeństwa). Nawet jeśli ktoś nie osiągnął dochodów, konieczne jest zaświadczenie z Urzędu Skarbowego.
Uwaga! Wysokość składki na ubezpieczenie zdrowotne podaje się na podstawie posiadanego zaświadczenia z ZUS lub zakładu emerytalno-rentowego MSW lub wysokość składek podana w złożonym oświadczeniu złożonym w załączniku nr 7. Uwaga! Jeśli rodzice rozliczają się wspólnie należy dane dochodowe wynikające z zaświadczenia z Urzędu Skarbowego podać np. przy jednym rodzicu.
Dochód opodatkowany zryczałtowanym podatkiem: Dotyczy osób, które osiągają dochód z prowadzenia działalności gospodarczej (własna firma, najmu, podnajmu, dzierżawy, poddzierżawy) oraz innych form działalności opodatkowanych zryczałtowanym podatkiem. Ten dochód potwierdza się zaświadczeniem naczelnika US. Dotyczy członków rodziny rozliczających się na podstawie przepisów o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiągniętych w 2019 r. przyjmuje się dochód w wysokości dochodu ogłaszanego w drodze obwieszczenia, przez ministra właściwego do spraw rodziny w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor Polski" w terminie do dnia 1 sierpnia 2020 (właściwe obwieszczeni dostępne na stronie Państwowej Uczelni Zawodowej im. Ignacego Mościckiego w Ciechanowie). Wysokość dochodu jest zależna od:
- rocznej wartości zapłaconego podatku w przypadku podatku opłaconego w formie karty podatkowej lub
- stawki podatkowej oraz rocznej wartości przychodu w przypadku podatku opłacanego w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Uwaga! Przy obliczaniu dochodu wysokość składki zdrowotnej nie ma żadnego znaczenia, nie można jej odliczyć od dochodu.
Dochody niepodlegające opodatkowaniu:
Gospodarstwo rolne: W pierwszej kolejności należy podać informację o wielkości gospodarstwa rolnego (na podstawie zaświadczenia z Urzędu Gminy/nakazu płatniczego). W dniu 22 lub 23 września 2020 r. Prezes GUS ogłosi kwotę przeciętnego dochodu z pracy w indywidualnych gospodarstwach rolnych z 1 ha przeliczeniowego w roku 2019. Aby obliczyć dochód danej osoby z gospodarstwa rolnego na potrzeby wniosku o stypendium socjalne należy pomnożyć liczbę hektarów przeliczeniowych z gospodarstwa (lub gospodarstw lub obszarów razem stanowiących gospodarstwo, właściciel kilku obszarów musi zsumować liczby hektarów przeliczeniowych), które należały do tej osoby w 2019 r. (liczba z czterema miejscami po przecinku) przez ogłoszoną kwotę. Uzyskany wynik będzie dochodem, który należy wpisać w kolumnę nr 12. Jeśli rodzice są współwłaścicielami gospodarstwa rolnego można wielkość gospodarstwa w hektarach przeliczeniowych wpisać u jednego z rodziców, nie wykazując gospodarstwa u drugiego rodzica lub podzielić gospodarstwo, wpisując u obydwojga rodziców, stosownie do części własności wynikającej z dokumentu. Uwaga! W przypadku mniejszej powierzchni gruntów niż 1 ha przeliczeniowy nie ustala się dochodu z gospodarstwa rolnego. Uwaga! Na zaświadczeniu z Urzędu Gminy musi być wyraźnie napisane, że W ROKU 2019 dana osoba była właścicielem gospodarstwa o podanej wielkości, zaświadczenie z bieżącą datą stwierdzające, że dana osoba jest właścicielem gospodarstwa o wielkości... jest niewystarczające; chodzi o potwierdzenie wielkości gospodarstwa w 2019 roku! Przy obliczaniu dochodu z gospodarstwa rolnego wysokość składki zdrowotnej nie ma żadnego znaczenia, nie można jej odliczyć od dochodu.
Alimenty: dochód niepodlegający opodatkowaniu w postaci alimentów. Dotyczy osób, które otrzymują alimenty (łącznie, w skali roku) od osoby zobowiązanej do ich świadczenia (np. matka, ojciec, mąż, żona) lub wypłacone z funduszu alimentacyjnego (również łącznie w skali roku). Te dochody podaje się za okres roku. Dochody w postaci alimentów i świadczenia otrzymywanego z funduszu alimentacyjnego wpisuje się u osoby, która je faktycznie otrzymuje, natomiast osoby zobowiązanej do płacenia alimentów nie dodaje się jako członka rodziny.
Inne dochody: dotyczy osób, które osiągnęły inne dochody nieopodatkowane (poza wskazanymi gospodarstwo rolne, alimenty, itd.), o których mowa w § 21 ust.1 pkt 31 lit. a-ff, Uwaga! Przy obliczaniu dochodu niepodlegającego opodatkowaniu wysokość składki zdrowotnej nie ma żadnego znaczenia, nie można jej odliczyć od dochodu!
Uwaga! W ten sposób wpisać należy dochody wszystkich członków rodziny, w zależności od sytuacji.
Uwaga! Jeżeli osoby nie dotyczą powyższe sytuacje, w rubrykę wpisujemy "0" lub stawiamy "- ".
W rubrykę Ogółem dochód roczny rodziny netto wynosi (tabela nr 2 pkt 1): należy zsumować dochody roczne poszczególnych członków rodziny wskazane w kolumnie nr 15 tabeli nr 1.
Odliczenie z tytułu:
- płacenia alimentów na inne osoby nie będące we wspólnym gospodarstwie domowym dotyczy osób, które płacą alimenty na osoby spoza rodziny nie wpisane do wniosku. Uwaga! W takiej sytuacji odejmuje się kwotę alimentów przekazanych w poprzednim roku kalendarzowym,
- opłat za pobyt członków rodziny w instytucji zapewniającej codzienne utrzymanie dotyczy osób, które ponoszą koszty za pobyt członków rodziny w instytucjach zapewniających codzienne utrzymanie. Uwaga! W takiej sytuacji odejmuje się ponoszoną kwotę.
- czynsz dzierżawny dotyczy osób, które dzierżawią gospodarstwo na zasadach, o których mowa w § 14 ust. 5-6 Regulaminu. Uwaga! W takiej sytuacji odejmujemy kwotę zapłaconego czynszu w poprzednim roku kalendarzowym.
Dochód roczny rodziny netto po odliczeniu zobowiązań wynosi (tabela nr 2 pkt 3) tu wpisujemy kwotę pomniejszoną o zapłacone alimenty na osoby spoza rodziny oraz ponoszone opłaty za pobyt w instytucji zapewniającej codzienne utrzymanie lub zapłacony czynsz dzierżawny.
Uwaga! Jeżeli osoby nie dotyczą powyższe odliczenia lub w/w opłaty, w rubrykę wpisujemy "0" lub "-".
UTRATA I UZYSKANIE DOCHODU
Uzyskanie dochodu, w rozumieniu § 20 Regulaminu dotyczy osób, które uzyskały dochód w bieżącym roku kalendarzowym.
Uwaga! Kwotę dochodu obliczamy na podstawie miesięcznego dochodu za miesiąc następujący po miesiącu, w którym nastąpiło uzyskanie dochodu.
Utrata dochodu, w rozumieniu § 19 Regulaminu dotyczy osób, które utraciły dochód, który był osiągany w poprzednim roku kalendarzowym.
Uwaga! Utraconą kwotę dochodu obliczamy dzieląc ją przez 12 miesięcy i uzyskujemy wartość utraconego dochodu w przeliczeniu na jeden miesiąc.
Dochód netto miesięczny w rodzinie po odliczeniu dochodu utraconego / doliczeniu dochodu uzyskanego (tabela nr 2 pkt 5) - te pole obliczamy w następujący sposób : dochód wskazany w Ogółem dochód roczny rodziny netto wynosi (tabela nr 2 pkt 1) lub w przypadku jeśli były odliczone zobowiązania Dochód roczny rodziny netto po odliczeniu zobowiązań wynosi (tabela nr 2 pkt 3) należy podzielić przez 12-m-cy, a następnie od uzyskanej kwoty odjąć dochód utracony miesięczny oraz/lub dodać dochód uzyskany miesięczny.
Uwaga! Jeżeli osoby nie dotyczy dochód utracony / dochód uzyskany w pole Dochód netto miesięczny w rodzinie po odliczeniu dochodu utraconego / doliczeniu dochodu uzyskanego wpisujemy kwotę miesięczną tj. (dochód roczny rodziny netto wskazany w tabeli nr 2 pkt 1 lub 3 podzielony przez 12 miesięcy).
Dochód netto miesięczny w rodzinie w przeliczeniu na jedną osobę wynosi (tabela nr 2 pkt 6) - te pole obliczamy następująco: Dochód netto miesięczny w rodzinie po odliczeniu dochodu utraconego / doliczeniu dochodu uzyskanego (tabela nr 2 pkt 5) dzielimy przez ilość członków w rodzinie wpisanych we wniosku.
Uwaga! Ten dochód to dochód miesięczny w przeliczeniu na jedną osobę.
UWAGA! ŻADNA RUBRYKA NIE POWINNA ZOSTAĆ PUSTA, W MIEJSCA, KTÓRE NIEDOTYCZĄ NALEŻY WPISAĆ "0" LUB "-"
Studenci zainteresowani otrzymaniem pomocy materialnej w formie stypendiów i zapomogi w roku akademickim 2024/2025 mogą składać wnioski zarejestrowane uprzednio drogą elektroniczną przez Wirtualną Uczelnię z odpowiednimi załącznikami
od 1 października 2024 r. do 23 października 2024 r. do godziny 13:00 zgodnie z harmonogramem w pokojach nr 18, 201 w budynku głównym Uczelni przy ul. Gabriela Narutowicza 9 w Ciechanowie
Wnioski złożone po tym terminie będą rozpatrywane w następnych miesiącach na kolejnych posiedzeniach komisji stypendialnych.
Obydwie ścieżki (rejestracji elektronicznej i dostarczenia dokumentów) są OBOWIĄZKOWE!
Wnioski o stypendium rektora mogą być składane jedynie do 23 października 2024 r., po tej dacie nie będą przyjmowane.
Wnioski o stypendium rektora należy składać we właściwym dziekanacie
w celu potwierdzenia osiągnięć przez Dziekana Wydziału
w terminie do 23 października 2024 r. w dniach wyznaczonych przez dziekanat.
UWAGA WAŻNE !!! Podczas rejestracji wniosku w Wirtualnej Uczelni należy:We wniosku o stypendium socjalne dodać każdego członka swojej rodziny uzupełniając dane dotyczące osiągniętych dochodów zgodnie z obowiązującym regulaminem. Jeśli Student uzyskał w/w dochody również musi je uwzględnić przy rejestracji wniosku (Po uzupełnieniu wszystkich danych system automatycznie wylicza miesięczny dochód na osobę w rodzinie Studenta).We wniosku o stypendium rektora dodać poszczególne osiągnięcia i uzupełnić informacje o nich, zgodnie z obowiązującym regulaminem.We wniosku o stypendium dla osób niepełnosprawnych podać stopień niepełnosprawności oraz dane dotyczące dokumentu stwierdzającego niepełnosprawność.
-
UWAGA WAŻNE !!! Podczas rejestracji wniosku w Wirtualnej Uczelni należy:
- We wniosku o stypendium socjalne dodać każdego członka swojej rodziny uzupełniając dane dotyczące osiągniętych dochodów zgodnie z obowiązującym regulaminem. Jeśli Student uzyskał w/w dochody również musi je uwzględnić przy rejestracji wniosku (Po uzupełnieniu wszystkich danych system automatycznie wylicza miesięczny dochód na osobę w rodzinie Studenta).
- We wniosku o stypendium rektora dodać poszczególne osiągnięcia i uzupełnić informacje o nich, zgodnie z obowiązującym regulaminem.
- We wniosku o stypendium dla osób niepełnosprawnych podać stopień niepełnosprawności oraz dane dotyczące dokumentu stwierdzającego niepełnosprawność.
- We wniosku o zapomogę podać uzasadnienie wniosku.
Ostatecznym efektem będzie wygenerowanie wniosku, który po wydrukowaniu i podpisaniu
w wyznaczonych do tego miejscach należy przedłożyć we wskazanym wyżej miejscu.
ZAREJESTROWANE WNIOSKI NALEŻY SKŁADAĆ OSOBIŚCIE
Wysokość dochodu uprawniającego studenta do ubiegania się o stypendium socjalne wynosi 1.570,50 zł netto miesięcznie na 1 członka rodziny studenta (uwzględniając dochód w 2023 roku).
Przeciętny dochód z pracy w indywidualnych gospodarstwach rolnych z 1 ha przeliczeniowego w 2023 r. wyniósł 5451 zł. (Obwieszczenie Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 20 września 2024 r.)
Przed wypełnieniem wniosków należy zapoznać się z aktualnym Regulaminem świadczeń dla studentów Państwowej Akademii Nauk Stosowanych im. Ignacego Mościckiego w Ciechanowie na rok akademicki 2024/2025a w szczególności z wymogami wynikającymi z powyższego regulaminu dotyczącymi:
- zasad ustalania i dokumentowania dochodu do stypendium socjalnego, zapomogi,
- stypendium dla osób niepełnosprawnych,
- stypendium rektora,
- zapomogi.
DRODZY STUDENCI
Prosimy o dostarczenie dokumentów zgodnie z wytycznymi wynikającymi z REGULAMINU, który wraz z załącznikami znajduje się na stronie internetowej uczelni pansim.edu.pl w zakładce: „DLA STUDENTA” -> „Pomoc socjalna”
Wszystkie zmiany oraz szczegóły dotyczące wymagań i kryteriów dotyczących świadczeń pomocy materialnej znajdują się w Regulaminie świadczeń dla studentów PANS im. Ignacego Mościckiego w Ciechanowie.
Bardzo ważne dla terminowego otrzymania stypendium jest złożenie pełnej dokumentacji załączonej do wniosku.
Informacje dotyczące stypendium pod nr tel. nr. 23 672 62 00
DZIAŁ KSZTAŁCENIA I SPRAW STUDENCKICH
Inne druki:
- Zał. Nr 6_wniosek o fakturę
- Zał. Nr 7 wniosek o f-rę proforma
- Zał. nr 11 wniosek o zwrot oplaty
- Zał. Nr 12 wiosek o zwrot kaucji
Druki do stypendium:
- Załącznik nr 6 - Oświadczenie o zmianie numeru konta bankowego
- Załącznik nr 7 - Oświadczenie członka rodziny o dochodzie niepodlegającym opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych na zasadach określonych w art. 27, art. 30b, art. 30c, art. 30e i art. 30f ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych*, osiągniętym w roku kalendarzowym poprzedzającym rok akademicki 2024/2025
- Załącznik nr 8 - Oświadczenie wnioskodawcy niezbędne do ustalenia prawa do świadczeń dla studentów
- Załącznik nr 9a - Oświadczenie wnioskodawcy o nieprowadzeniu wspólnego gospodarstwa domowego z żadnym z rodziców, opiekunów prawnych lub faktycznych (1)
- Załącznik nr 9b - Oświadczenie wnioskodawcy o nieprowadzeniu wspólnego gospodarstwa domowego z żadnym z rodziców, opiekunów prawnych lub faktycznych (2)
- Załącznik nr 11 - Wniosek o ponowne przeliczenie dochodu
- Załącznik nr 12 - Wniosek o wydanie zaświadczenia o korzystaniu w roku bieżącym ze świadczeń z pomocy społecznej
- Załącznik nr 14 - Oświadczenie o sytuacji rodzinnej I materialnej studenta będącego obywatelem Ukrainy
- Załącznik nr 15 - Oświadczenie dotyczące źródeł utrzymania wnioskodawcy i jego rodziny
UWAGA: Załączniki nr 1, 2, 3 i 4 są generowane w Wirtualnej Uczelni
Ważne informacje do stypendium socjalnego:
- OBWIESZCZENIE MINISTRA RODZINY I POLITYKI SPOŁECZNEJ z dnia 27 lipca 2024 r. w sprawie wysokości dochodu za rok 2023 z działalności podlegającej opodatkowaniu na podstawie przepisów o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne
- Regulamin świadczeń dla studentów Państwowej Akademii Nauk Stosowanych im. Ignacego Mościckiego w Ciechanowie na rok akademicki 2024/2025
- Obwieszczenie Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 20 września 2024 r.w sprawie wysokości przeciętnego dochodu z pracy w indywidualnych gospodarstwach rolnych z 1 ha przeliczeniowego w 2023 r.
Studenci kierunków technicznych oraz wykładowcy Naszej Uczelni mogą bezpłatnie korzystać z oprogramowania Microsoft w ramach programu
Azure Dev Tools for Teaching
Oferuje on m. in. instalację pełnych wersji SQL Server, Windows 10 czy Visual Studio.
Warunkiem uzyskania dostępu do programu jest posiadanie statusu studenta lub wykładowcy na kierunku technicznym (informatyka, mechanika i budowa maszyn, rolnictwo, inżynieria środowiska, elektronika i telekomunikacja), adresu e-mail w domenie puzim.edu.pl oraz konta Microsoft.
Adres logowania:
https://azureforeducation.microsoft.com/devtools
Instrukcja korzystania z Microsoft Azure Dev Tools for Teaching
Szanowni Studenci, z uwagi na uroczystą inaugurację roku akademickiego 2019/2020 w dniu 09.10.2019 r. (środa) pokój nr 18 będzie zamknięty i wnioski o stypendia nie będą przyjmowane!
Już po raz piąty Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie organizuje cykl letnich praktyk studenckich „Praktyki u Marszałka”.
Informujemy, że studenci PWSZ mogą korzystać z poniższych zajęć:
- w każdy poniedziałek i czwartek w godzinach od 17:00 do 18:30 odbywają się zajęcia: siłownia, tenis stołowy przy ul. Sienkiewicza 28A w Ciechanowie.
- w każdy poniedziałek w godzinach od 18:00 do 19:30 odbywają się zajęcia z siatkówki dla kobiet i mężczyzn w ZS nr 1 im. gen. J. Bema w Ciechanowie przy ul. Powstańców Warszawskich 24.
Chętnych serdecznie zapraszamy do udziału w w/w zajęciach.
Informujemy, że od 05.11.2018 r. istnieje możliwość bezpłatnego korzystania z krytej pływalni MOSiR w Ciechanowie. W zajęciach może brać udział każdy student studiów stacjonarnych PWSZ w Ciechanowie w wymiarze 1 godziny (60 min.) dwa razy w tygodniu bez możliwości łączenia godzin. Kierownictwo basenu prosi aby ograniczyć korzystanie z pływalni w godzinach od 16:00 do 20:00 z uwagi na zajęcia realizowane przez kluby pływackie. Z basenu można korzystać od poniedziałku do piątku. Wejście na basen możliwe jest tylko po okazaniu legitymacji studenckiej.
Kanclerz
mgr inż. Piotr Wójcik
- Aneks do umowy o warunkach świadczenia usług edukacyjnych za studia niestacjonarne obowiązująca od 2019*
- Umowa o warunkach świadczenia usług edukacyjnych za studia stacjonarne *
- Umowa o warunkach świadczenia usług edukacyjnych za studia niestacjonarne *
- Umowa o warunkach świadczenia usług edukacyjnych za studia niestacjonarne obowiązująca od 2018 *
- Umowa o warunkach świadczenia usług edukacyjnych za studia podyplomowe zawieranej pomiędzy słuchaczem a PWSZ w Ciechanowie *
- Umowa o warunkach świadczenia usług edukacyjnych za studia podyplomowe zawieranej pomiędzy pracodawcą słuchacza a PWSZ w Ciechanowie *
- Umowa trójstronna o warunkach świadczenia usług edukacyjnych za studia niestacjonarne *
- Aneks do umowy o warunkach świadczenia usług edukacyjnych za studia niestacjonarne *
- Umowa o warunkach świadczenia usług edukacyjnych za studia dla studentów cudzoziemców *
* umowy oraz aneks zostały przygotowane w formie interaktywnego PDF. Do ich odczytania i wypełnienia niezbędny jest darmowy program Adobe Reader. Wybrany plik należy zapisać na dysku lokalnym, wypełnić i wydrukować w 2 egzemplarzach.