Aktualności
W ubiegły piątek, 22 września, na zaproszenie członka zarządu PKP S.A. Pana Rafała Zgorzelskiego uczestniczyliśmy w 15 Targach Kolejowych TRAKO`23. Zaproszenie otrzymaliśmy jako laureaci tegorocznego Konkursu Konstrukcji Studenckich KOKOS, którego jednym ze sponsorów jest Spółka PKP.
W ostatnią sobotę na terenie naszej Uczelni odbył się Wojskowy Dzień Otwarty i inauguracja projektu Akademii CYBER.MIL, który jest realizowany we współpracy z Ministerstwem Obrony Narodowej i Ministerstwem Edukacji i Nauki.
Zapraszamy do udziału w XXX Olimpiadzie Wiedzy Rolniczej w Poświętnem
Mazowiecki Ośrodek Doradztwa Rolniczego Oddział Poświętne w Płońsku zaprasza młodych rolników do udziału w XXX Olimpiadzie Wiedzy Rolniczej, która odbędzie się 12.10.2023r. (czwartek) w Centrum Edukacyjno-Konferencyjnym w Płońsku, ul. H. Sienkiewicza 11, początek o godz. 10:00.
KIERUNEK: fizjoterapia
POZIOM KSZTAŁCENIA: jednolite studia magisterskie
PROFIL KSZTAŁCENIA: praktyczny
FORMA STUDIÓW: stacjonarne, niestacjonarne
CZAS TRWANIA: 5 lat (10 semestrów)
TYTUŁ ZAWODOWY: magister
SYLWETKA ABSOLWENTA:
Absolwent kierunku fizjoterapia będzie posiadał wiedzę i umiejętności do kompleksowej rehabilitacji pacjentów w różnym wieku, a szczególnie do:
- wykonywania zabiegów z zakresu fizykoterapii, kinezyterapii, masażu i terapii manualnej oraz specjalnych metod fizjoterapii;
- interpretowania wyników badań czynnościowych oraz przeprowadzania testów funkcjonalnych niezbędnych do doboru środków fizjoterapii;
- tworzenia, weryfikowania i modyfikowania programów fizjoterapii osób z różnymi dysfunkcjami, w tym osób starszych, stosownie do ich stanu klinicznego i funkcjonalnego,
a także w ramach procesu kompleksowej rehabilitacji; - kontrolowania efektów postępowania fizjoterapeutycznego;
- dobierania wyrobów medycznych stosownie do rodzaju dysfunkcji i potrzeb pacjenta na każdym etapie rehabilitacji:
- zastosowania działania z zakresu adaptowanej aktywności fizycznej i sportu osób z niepełnosprawnościami dla planowania, doboru, modyfikowania oraz tworzenia różnych.
Studia na kierunku, o który ubiega się Uczelnia, pozwolą zatem na przygotowanie przyszłych absolwentów do pracy w sektorze:
- medycznym: szpitale, zakłady fizjoterapii i rehabilitacji medycznej, hospicja, prywatne gabinety fizjoterapii, sanatoria, ośrodki pomocy społecznej, domy opieki długoterminowej, firmy medyczne i farmaceutyczne,
- SPA i WELNESS: Centra SPA, placówki rekreacji sportowej i ośrodki sportowe, ośrodki odnowy biologicznej,
- edukacji: szkoły i przedszkola integracyjne, ośrodki rehabilitacyjno-edukacyjno-wychowawczej,
- organizacji pozarządowych (stowarzyszenia na rzecz osób z niepełnosprawnościami, fundacje).
- form zajęć rekreacyjnych i sportowych dla osób ze specjalnymi potrzebami, w tym osób starszych;
- zastosowania działania ukierunkowane na edukację zdrowotną, promocję zdrowia, profilaktykę niepełnosprawności, a także pierwotną i wtórną profilaktykę chorób.
PROGRAM KSZTALCENIA NA KIERUNKU:
https://pwszciechanow.home.pl/bip/pliki/Uchwaly_Senatu_2023/Uchwala_S_114_2023.pdf
„Integracyjne podejście do pacjenta w leczeniu bólu i innych schorzeń” to tematyka sympozjum naukowego, które odbyło się 12 września 2023 r. w naszej uczelni. Gościem spotkania był prof. Edward K. Hui z UCLA Santa Monica Medical Center, który podzielił się swoimi doświadczeniami z pracy w łączeniu osiągnięć medycyny współczesnej z medycyną wschodnią.
Zapraszamy do udziału w wydarzeniu inicjującym projekt Akademia_CYBER.MIL - Wojskowym Dniu Otwartym, który odbędzie się 23 września 2023 roku w godzinach 11:00 - 14:00 na terenie Państwowej Uczelni Zawodowej im. Ignacego Mościckiego w Ciechanowie.
Koło Naukowe Przyszłych Inżynierów realizuje swoje zadania poprzez:
- Projekty
- Warsztaty
- Szkolenia
- Wyjazdy naukowe
- Konferencje
- Publikacje
Opiekun Koła: mgr Marta Gburzyńska
Studenci prezentują oraz publikują artykuły naukowe o tematyce związanej z ochroną środowiska, ekologią i klimatem na corocznym seminarium „Aktywność naukowa młodzieży akademickiej” w Państwowej Uczelni Zawodowej w Ciechanowie oraz w czasopiśmie Gaz Woda i Techniki Sanitarne.
Zainteresowania studentów tematyką ochrony środowiska, ekologii i klimatu potwierdzają tematy artykułów:
„Studenci wobec obecnego problemu segregacji i recyklingu odpadów komunalnych” Adrian Brzozowski
„Ochrona środowiska w życiu studenta – świadomość a rzeczywistość” Nasze artykuły naukowe, Paulina Przybysz, Piotr Drążkiewicz
„Świadomość ekologiczna mieszkańców Ciechanowa” Adrian Brzozowski
„Ocena stanu środowiska gminy miejskiej Ciechanów” Milena Chojnacka
„Przetwarzanie odpadów na paliwo alternatywne” Milena Chojnacka
„Biogazownia – nowoczesne źródło zielonej energii” Beata Bralewska
„Wiedza mieszkańców województwa mazowieckiego na temat segregacji oraz ponownego wykorzystania odpadów komunalnych” Łukasz Szlendak
„Program Czyste Powietrze na przykładzie Gminy Kuczbork-Osada i Urzędu Miasta i Gminy Lubowidz” Joanna Stępka, Justyna Błaszkiewicz
„Biomasa, jako surowiec energetyczny” Maciej Rączkowski
„Wykorzystanie fotowoltaiki na przykładzie makiety domu” Magdalena Grochowalska, Hubert Lewandowski, Kacper Pawłowski
„Świadomość społeczeństwa na temat ochrony środowiska” Karolina Nitczyńska, Rafał Fijałkowski, Michał Kolwicz, Patrycja Jeznach, Bartosz Załuski
„Elektrownia fotowoltaiczna w skali makro i mikro” Małgorzata Kwestarz, Ł. Merle, K. Obrębska
„Wodór – paliwo przyszłości” Michał Kwaśniewski, Klaudia Żmuda
Artykuły studentów Koła Naukowego Przyszłych Inżynierów publikowane są również w miesięczniku Gaz Woda i Technik Sanitarne:
„Poprawa parametrów energetycznych budynku jednorodzinnego – alternatywne sposoby zaopatrzenia w energię” Alicja Ewa Urbanowicz, Natalia Mysiakowska
„Elektrownia fotowoltaiczna w skali makro i mikro” Małgorzata Kwestarz, Ł. Merle, K. Obrębska
„Rola rynku bilansującego w handlu energią elektryczną pochodzącą ze źródeł odnawialnych pogodozależnych” Andrzej J. Osiadacz, Monika Zuba,
„Wodór – paliwo przyszłości” Michał Kwaśniewski, Klaudia Żmuda
W celu uzupełniania i poszerzania wiedzy na temat ochrony środowiska, ekologii i klimatu studenci angażują się w organizację wyjazdów naukowych:
Studenci w ramach wyjazdu naukowego do Katowic zapoznali się z systemem działania elektrowni wodnej w Dębe. W Muzeum Energetyki w Łaziskach Górnych studenci uczestniczyli w warsztatach i pokazach zakresu: fizyki, chemii, elektryczności oraz elektroniki. Kolejny etap wyjazdu obejmował wizytę w biogazowni, czyli instalacji służącej do celowej produkcji biogazu z biomasy roślinnej, odchodów zwierzęcych, organicznych odpadów (np. z przemysłu spożywczego), odpadów poubojowych lub biologicznego osadu ze ścieków.
Studenci uczestniczyli w wyjeździe do Centrum Badawczego Polskiej Akademii Nauk „Konwersja Energii i Źródła Odnawialne” w Jabłonnie.
Studenci angażują się w projekty mające na celu szerzenie tematykę ochrony środowiska, ekologii i klimatu:
Studenci zrealizowali projekt, który pozwolił na poszerzenie wiedzy z dziedzin technicznych oraz zdobycie przydatnych umiejętności praktycznych. Projekt, który studenci zrealizowali pod nazwą „PLECAK SŁONECZNY”, to wielofunkcyjny plecak z panelem fotowoltaicznym i akumulatorem. Jego głównym założeniem jest wykorzystanie energii słonecznej na potrzeby spełniania różnych funkcji. Jest to projekt promujący ekologię oraz odnawialne źródła energii.
Członkowie Koła Naukowego Przyszłych Inżynierów uczestniczyli w stworzeniu projektu ogrodu zamkniętego w szkle. Celem projektu było stworzenie „biosfery” – zamkniętego ekosystemu, w którym rośliny radzą sobie bez dostępu wody czy powietrza z zewnątrz. Zadaniem studentów było dobranie odpowiednich parametrów oraz zasobów roślinowych.
Studenci zaplanowali i przygotowali projekt ochrony środowiska. W ramach projektu wykonano nasadzenie na terenie Uczelni, przy ulicy Narutowicza 9 drzew w celu promowania idei czystego powietrza. Sadzenie drzew jest wymiernym i opłacalnym sposobem na ograniczanie emisji dwutlenku węgla, gdyż drzewa są doskonałymi pochłaniaczami CO2 z atmosfery. Łagodzą w ten sposób efekt cieplarniany pozostając istotnym elementem regulowania klimatu na Ziemi. Studenci wybrali drzewa buku pospolitego lub klony, ponieważ drzewa te dostarczają najwięcej tlenu. W tym roku kalendarzowym projekt zakłada zasadzenie dwóch drzew w wysokości ok 2 metrów i kolejne nasadzenia w przyszłych latach, po wcześniejszej akceptacji Władz Uczelni. Powstałe w ramach projektu nasadzenia stanowią wizytówkę i jednocześnie ozdobę budynku Uczelni, wspierając tym samym ochronę środowiska. Ponadto studenci stworzyli projekt, dotyczący wykorzystania fotowoltaiki na przykładzie makiety domu. Projekt makiety domu prezentowany był podczas warsztatów zorganizowanych dla uczniów ciechanowskich techników.
Studenci chętnie dzielą się swoją wiedzą organizując warsztaty, kursy oraz przedsięwzięcia w ramach, których
Członkowie Koła Naukowego organizują kursy w programie AutoCad oraz WordPress.
Studenci z chęcią poszerzają swoją wiedzę uczestnicząc w szkoleniach, np. uczestniczyli w szkoleniu z oceny energetycznej budynków w programie ArCADia TERMOCAD Celem szkolenia było zapoznanie uczestnika z aktualnie obowiązującymi przepisami, dotyczącymi charakterystyki energetycznej budynków oraz poznanie z funkcjonalnością i obsługą programu ArCADia TERMOCAD.
Państwowa Uczelnia Zawodowa im . Ignacego Mościckiego w Ciechanowie dostała milion złotych w ramach programu „Dydaktyczna Inicjatywa Doskonałości – V edycja”.
Jest to program Ministra Edukacji i Nauki, którego celem jest wsparcie publicznych uczelni zawodowych w doskonaleniu, jakości kształcenia na kierunkach studiów o profilu praktycznym. Żeby otrzymać środki pieniężne z programu DID, uczelnia musiała spełnić następujące warunki:
- Brak negatywnych ocen, jakości kształcenia na kierunkach studiów prowadzonych w uczelni wydanych przez Polską Komisję Akredytacyjną w latach 2017-2022;
- Wynik monitoringu karier studentów i absolwentów studiów, osób ubiegających się o stopień doktora i osób, które uzyskały ten stopień, dotyczącego absolwentów studiów w uczelni, którzy uzyskali dyplom ukończenia studiów w roku 2020, w pierwszym roku po uzyskaniu dyplomu. Wynik monitoringu musi wskazywać, że względny wskaźnik zarobków absolwentów studiów pierwszego stopnia jest większy albo równy 0,73.
Wsparcie jest przyznawane w formie zwiększenia subwencji podstawowej na wsparcie aktywności projakościowej. Środki z programu pozwolą uczelni na jeszcze lepsze dostosowanie programu studiów do potrzeb regionalnego rynku pracy. Pieniądze zostaną przeznaczone na:
- doposażenie i rozwój infrastruktury dydaktycznej Uczelni poprzez modernizację i utworzenie nowych pracowni oraz laboratoriów kształcenia praktycznego;
- podniesienie kompetencji i umiejętności w zakresie kształcenia praktycznego kadry dydaktycznej;
- szkolenia dla studentów;
- promocję kształcenia praktycznego w otoczeniu społeczno-gospodarczym.