im. Ignacego Mościckiego w Ciechanowie
Aktualności
Wizyta delegacji pracowników Działu Nauki i Współpracy z Zagranicą Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Jana Amosa Komeńskiego w Lesznie
Doskonałość dydaktyczna uczelni
Państwowa Uczelnia Zawodowa im. Ignacego Mościckiego w Ciechanowie jest na liście ofert rekomendowanych do finansowania, wśród 52 uczelni, które łącznie otrzymają ponad 34 mln zł w ramach projektu MEiN “Doskonałość dydaktyczna uczelni”. Pieniądze pochodzą z Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Celem projektu Doskonałość dydaktyczna uczelni jest doskonalenie zdolności instytucjonalnej uczelni i kompetencji dydaktycznych kadr.
Na zbudowanie i wdrożenie pilotażowego modelu zarządzania procesem kształcenia oraz przygotowanie dobrze działającego modelu szkoleń i innych form wsparcia dla kadry dydaktycznej i kadry wspomagającej dydaktykę w procesie kształcenia.
Państwowa Uczelnia Zawodowa im. Ignacego Mościckiego w Ciechanowie otrzyma około 300 tys. zł.
Pracownicy Zakładu Bezpieczeństwa Wewnętrznego Wydziału Nauk Technicznych i Społecznych w Mławie uczestniczą w opracowaniu koncepcji projektu integracji systemu retencji wody z systemem zarządzania kryzysowego Rzeczypospolitej Polskiej
Pracownicy Zakładu Bezpieczeństwa Wewnętrznego Wydziału Nauk Technicznych i Społecznych w Mławie uczestniczą w opracowaniu koncepcji projektu integracji systemu retencji wody z systemem zarządzania kryzysowego Rzeczypospolitej Polskiej. W tym celu, w ostatni czwartek odbyło się spotkanie w Rządowym Centrum Bezpieczeństwa. Gospodarzem spotkania była Pani Beata Janowczyk - Szefowa Wydziału Oceny Ryzyka i Planowania Rządowego Centrum Bezpieczeństwa. W gronie prelegentów znaleźli się autorzy przedmiotowej koncepcji prorektor ds. studenckich Akademii Sztuki Wojennej w Warszawie - prof. dr hab. Jarosław Gryz oraz pracownik naszej Uczelni - dr Sławomir Gromadzki.
Wizualizacja 3D i technologia poszerzonej rzeczywistości (XR) – szkolenie w ramach grantów EOG
Ostatnie z cyklu szkoleń w ramach grantów EOG, które odbyło się 30 maja 2022 r., dotyczyło nowoczesnych technologii (wizualizacja 3D i technologia poszerzonej rzeczywistości – XR) i ich wykorzystania w nauce, sztuce i życiu codziennym.
Dr inż. Krzysztof Orleański – współpracujący z Instytutem Telekomunikacji i Elektroniki z Norwegian University of Science and Technology (NTNU) w Trondheim – rozpoczął swój wykład od przedstawienia historii wizualizacji 3D – od stereoskopii przez grafikę 3D po holografię i filmy sferyczne 360°. Swoistym połączeniem sztuki z technologią był projekt Lofoty 360, o którym opowiedziała dr hab. Jolanta Sipowicz z Instytutu Muzyki (wokalistyka). Projekt dotyczył rejestracji koncertu (z dr Sipowicz jako solistką), który miał miejsce na Lofotach z wykorzystaniem technologii filmu sferycznego 360°. „Film sferyczny składa się z kilku obrazów filmowych nakręconych jednocześnie kilkoma obiektywami i złożonych w sferę 360°. Za pomocą myszki bądź prostego panelu sterującego można zmieniać kierunek patrzenia i wybierać najciekawszy danym momencie fragment rzeczywistości” – przekonywał dr Orleański – współtwórca projektu.
Zrealizowany z sukcesem pierwszy etap projektu naukowo-badawczego z wykorzystaniem nowoczesnej technologii informatycznej
Studenci kierunku Informatyka pod przewodnictwem Pana mgr inż. Patryka Młodzianowskiego, Opiekuna Koła Naukowego Informatyki Stosowanej, w dniach 2, 9 i 23 czerwca 2022 roku, w pracowni komputerowej w sali 202A, testowali oprogramowanie SYMESTY - wirtualnego symulatora edukacyjnego innowacyjnego procesu dydaktycznego dla zarządców nieruchomości z wykorzystaniem trójwymiarowego środowiska symulacyjnego i elementów sztucznej inteligencji.
Był to pierwszy etap współpracy o charakterze naukowo-badawczym w ramach umowy podpisanej 29 kwietna 2022 roku przez Państwową Uczelnię Zawodową im. Ignacego Mościckiego w Ciechanowie i firmą Studio Vector SA, która realizuje innowacyjne projekty z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informatycznych.
35 osobowy zespół testujący składające się ze studentów I, II oraz III Roku studiów kierunku Informatyka z zaangażowaniem wcielił się w rolę testerów.