Aktualności
Koło Naukowe Informatyki Stosowanej jest studencką organizacją naukową działającą przy Zakładzie Informatyki na Wydziale Inżynierii i Ekonomii Państwowej Uczelni Zawodowej im. Ignacego Mościckiego w Ciechanowie.
Głównym celem działalności Koła Naukowego Informatyki Stosowanej jest umożliwienie rozwoju studentom z zakresu nowoczesnych technologii odzwierciedlających bieżące trendy w sektorze IT.
Cele szczegółowe organizacji:
- Współpraca z otoczeniem biznesowym Państwowej Uczelni Zawodowej im. Ignacego Mościckiego w Ciechanowie.
- Zapewnianie dostępu do dodatkowych materiałów edukacyjnych.
- Rozwój kompetencji technicznych i miękkich.
- Prowadzenie prac naukowo-badawczych.
- Promocja kierunku oraz uczelni.
Formy działalności organizacji:
- Realizacja własnych projektów.
- Realizacja projektów na potrzeby podmiotów zewnętrznych.
- Współpraca z innymi organizacjami i instytucjami.
- Udział w konferencjach, warsztatach, seminariach i targach branżowych.
- Aktywny udział w życiu uczelni.
Zarząd Koła Naukowego Informatyki Stosowanej
Przewodniczący: Maciej Szymański
Zastępca przewodniczącego: Paweł Gawarecki
Członkowie Zarządu: Sebastian Jabłoński, Tomasz Ossowski, Daniel Tyszkiewicz
Opiekun Koła Naukowego:
mgr inż. Patryk Młodzianowski
Osoby z Zakładu Informatyki na stałe współpracujące z Kołem Naukowym:
mgr Magdalena Stefańska – p.o. Kierownika Zakładu Informatyki
dr inż. Janusz Zalewski – profesor Uczelni
Przedstawiciel otoczenia społeczno – gospodarczego na stałe współpracujący z Kołem Naukowym:
dr inż. Mateusz Żbikowski – IMGW - PIB
Zrealizowane projekty:
2019/2020:
Projekt „BattleArt” - gry opartej na zasadach rozgrywki szachowej. Projekt zakładał utworzenie gry 3D opartej o silnik Unity. Stworzono niezbędne modele 3D, przygotowano kilka map oraz zaprogramowano podstawowe zasady rozgrywki. Studenci pracujący nad projektem poznali nowoczesne narzędzia i zapoznali się z metodologią wytwarzania gier komputerowych.
Efekty projektu zaprezentowane są poniżej:
2020/2021:
W tym roku akademickim zrealizowano dwa projekty.
1. Projekt pierwszy – zakładał zbudowanie silnika do wykrywania twarzy zasłoniętej maską oraz bez maski, opartego o metody sztucznej inteligencji. Była to odpowiedź na ówczesną sytuację epidemiologiczną. Studenci w trakcie pracy nad projektem musieli zmierzyć się z technikami uczenia maszynowego, przygotowaniem danych uczących i kontrolnych, a także zapoznać się z algorytmami przetwarzania obrazów. Ostatecznie udało się stworzyć aplikację odpowiadającą przyjętym założeniom, wykrywającą obecność maski na twarzy w czasie rzeczywistym bazując na odbieranym strumieniu wideo.
2. Drugi projekt – był realizowany na potrzeby partnera – Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej – Państwowego Instytutu Badawczego.Studenci mieli do zrealizowania zadanie wykonania aplikacji mobilnej oraz aplikacji internetowej realizującej ustalone założenia. Współpraca przebiegała pomyślnie, dzięki czemu, IMGW-PIB podjęło decyzję o zatrudnieniu studentów najaktywniej zaangażowanych w projekt.
- mgr Magdalena Stefańska – p.o. Kierownika Zakładu Informatyki
- dr hab. Włodzimierz Bielski, prof. PANS im. I. Mościckiego w Ciechanowie
- dr hab. Andrzej Kaczyński, prof. PANS im. I. Mościckiego w Ciechanowie
- dr hab. inż. Artur Popko, prof. PANS im. I. Mościckiego w Ciechanowie
- dr hab. inż. Robert Janczewski, prof. PANS im. I. Mościckiego w Ciechanowie
- dr inż. Janusz Zalewski, prof. PANS im. I. Mościckiego w Ciechanowie
- dr inż. Maciej Dorobek
- dr Andrzej Mach
- mgr inż. Barbara Jank
- mgr inż. Patryk Młodzianowski
- mgr inż. Robert Rostkowski
- mgr inż. Maciej Wojciechowski
- mgr inż. Konrad Rutkowski
- mgr inż. Olga Dymkowska
- mgr inż. Sławomir Pilarczyk
- mgr Paweł Pyrzyński
OPIEKUNOWIE W ROKU AKADEMICKIM 2021/2022 NA KIERUNKU INFORMATYKA
I rok (studia stacjonarne) - mgr inż. Patryk Młodzianowski
II rok (studia stacjonarne) - dr Andrzej Mach
III rok (studia stacjonarne) - mgr inż. Sławomir Pilarczyk
IV rok (studia stacjonarne) - mgr Magdalena Stefańska
OPIEKUN PRAKTYK ZAWODOWYCH W ROKU AKADEMICKIM 2021/2022 NA KIERUNKU INFORMATYKA
I Pisemny konkurs ofert na sprzedaż zbędnego składnika majątku ruchomego: samochód służbowy marki Skoda Fabia nr rej. WCI 02CC
W MCSM realizowane są zajęcia, zgodnie z rekomendacjami Krajowej Rady Akredytacyjnej Szkół Pielęgniarek i Położnych zawartymi w Uchwale 103/IV/2017
„w sprawie realizacji zajęć dydaktycznych w Centrum Symulacji Medycznej – wielo - i monoprofilowych na kierunku pielęgniarstwo i kierunku położnictwo”.
Kształcenie studenta kierunku pielęgniarstwo w Monoprofilowym Centrum Symulacji Medycznej zakłada nauczanie oparte o bazę realistycznych scenariuszy, w odpowiednio wyposażonych salach. Pozwala na przekazywanie wiedzy i zdobywanie umiejętności niezbędnych w pracy pielęgniarki/ pielęgniarza. Ponadto, nauczy, rozwija i doskonali umiejętności komunikacyjne, pracy w grupie, zachowując przy tym bezpieczeństwo pacjentów. Symulowane środowisko umożliwia wielokrotne powtarzanie procedur tak często, jak jest to konieczne, aby w końcu osiągnąć określony efekt kształcenia.
W MCSM istnieje możliwość symulowania rzadkich lub nietypowych przypadków klinicznych, których studenci mogą nie doświadczyć na zajęciach praktycznych czy praktykach zawodowych. Zajęcia z wykorzystaniem symulatorów i trenażerów zredukują ograniczenia natury etyczno- prawnej, tj. konieczność uzyskania zgody pacjenta na przeprowadzenie badania przez studenta oraz dotychczasowy brak możliwości wykonywania przez uczących się czynności manualnych na pacjencie.
Zgodnie z Programem Kształcenia kierunku Pielęgniarstwo PANS im. Ignacego Mościckiego w Ciechanowie kształcenie praktyczne studenta warunkach naturalnych poprzedzone jest kształtowaniem umiejętności w warunkach symulowanych podczas zajęć w Monoprofilowym Centrum Symulacji Medycznej. Zajęcia praktyczne w Monoprofilowym Centrum Symulacji Medycznej realizowane są pod kierunkiem i bezpośrednią opieką nauczyciela akademickiego.
Podstawowe zadania realizowane w MCSM to:
- nauka i doskonalenie umiejętności miękkich: planowanie i przewidywanie rozwoju sytuacji, podejmowanie właściwych decyzji, komunikacja werbalna i pozawerbalna z pacjentem jego rodziną oraz zespołem wielospecjalistycznym, przydzielanie zapobieganie zdarzeniom niepożądanym,
- nauka i doskonalenie prowadzenia procesu diagnostyczno-terapeutycznego z wykorzystaniem symulowanych scenariuszy klinicznych w warunkach przypominających oddział szpitalny z wykorzystaniem zaawansowanego symulatora pacjenta bądź pacjenta standaryzowanego,
- nauka umiejętności technicznych z wykorzystaniem trenażerów prostych
i zaawansowanych, np. cewnikowanie pęcherza moczowego, uzyskiwanie dostępów do naczyniowych, symulacja laparoskopii, - nauka umiejętności technicznych z udziałem pacjentów standaryzowanych,
np. zbieranie wywiadu, badanie fizykalne, komunikacja z pacjentem i jego rodziną.
Przedmioty realizowane w MCSM:
- Podstawy pielęgniarstwa – pracownia umiejętności pielęgniarskich
- Badanie fizykalne
- Podstawy ratownictwa medycznego
- Pielęgniarstwo w zagrożeniu życia
- Zajęcia praktyczne z przedmiotów: pielęgniarstwo pediatryczne, pielęgniarstwo chirurgiczne, pielęgniarstwo internistyczne, pielęgniarstwo geriatryczne, pielęgniarstwo neurologiczne, pielęgniarstwo w zagrożeniu życia, pielęgniarstwo ginekologiczno – położnicze, podstawowa opieka zdrowotna, promocja zdrowia.
Przedmioty realizowane w MCSM na kierunku pielęgniarstwo II stopnia:
- Symulacja medycznej w praktyce pielęgniarskiej
- Niewydolność oddechowa
- OEiTwCHP: Rany przewlekłe i przetoki
- OEiTwCHP: Choroba nowotworowa
- Zburzenia rytmu serca
- Tlenoterapia ciągła i wentylacja mechaniczna